Pampers i UNICEF w połowie drogi do eliminacji tężca noworodkowego na całym świecie

Ten tekst przeczytasz w 5 minut.
UNI86545_Med-Res

Za każdą paczkę pieluszek Pampers Active Baby-Dry lub pieluchomajtek Pampers Pants kupioną od października do grudnia w ramach kampanii „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, marka Pampers funduje jedną szczepionkę przeciw tężcowi, pomagając UNICEF zwalczyć tężec noworodkowy. Pampers i UNICEF są obecnie w połowie drogi do całkowitego wyeliminowania tężca noworodkowego na całym świecie. Chorobę udało się wyeliminować już w 19 krajach1. Do osiągnięcia celu pozostało jeszcze 19 krajów zagrożonych tężcem2.

Tężec noworodkowy dotyka rodziny w najbiedniejszych obszarach świata. Noworodki mogą zachorować podczas porodu, który odbywa się w niehigienicznych warunkach, na przykład przy przecinaniu pępowiny niesterylnymi narzędziami. Na chorobę nie ma lekarstwa, co w konsekwencji prowadzi do śmierci 49 000 nowo narodzonych dzieci. To oznacza, że co 11 minut jej ofiarą pada jeden noworodek.

Od początku trwania kampanii Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” udało się uratować około 500 000 nowo narodzonych dzieci. Co sekundę szczepionka trafiała do potrzebującej matki i dziecka.

UNI107666_Med-Res

Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska, mówi: Przez ostatnie jedenaście lat, wsparcie ze strony marki Pampers i rodziców w znaczący sposób pomogło nam wyeliminować tę wyniszczającą chorobę. W tym okresie, liczba zagrożonych chorobą mam i dzieci zmniejszyła się o 50%, lecz pozostaje faktem, że tężec nadal zagraża 673 milionom kobiet i dzieci mieszkających w najtrudniej dostępnych rejonach najuboższych krajów świata. Tężcowi noworodkowemu łatwo można zapobiec za pomocą szczepionki, dlatego tak ważne jest, byśmy wraz z partnerami takimi jak Pampers kontynuowali wspólne wysiłki w celu wyeliminowania tej choroby na całym świecie.

W tym roku, do grona państw, w których finansowanie ze strony marki Pampers pomogło całkowicie zwalczyć tężec dołączyły Indonezja i Niger.

Niestety, tężec nadal stanowi zagrożenie w 19 krajach. Kontynuując prostą kampanię „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, finansowanie ze strony marki Pampers pomaga UNICEF całkowicie zwalczyć tężec noworodkowy we wszystkich krajach, w których występuje choroba. Zadanie to polega na współpracy z rządami państw i współdziałaniu z organizacjami działającymi lokalnie w celu zwiększenia dostępności tej ratującej życie szczepionki.

Tegoroczną odsłonę kampanii Pampers – UNICEF „Niezwykłe maluchy” wspiera Olivier Janiak, który miał okazję odwiedzić w zeszłym roku Angolę - jeden z krajów nadal zagrożonych chorobą - i zobaczyć na własne oczy, jak akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” pomaga chronić życie mam i noworodków.

Jak mówi Olivier Janiak: – Odwiedziłem Angolę, aby zobaczyć, w jaki sposób wsparcie Pampers i UNICEF wpłynęło na życie ludzi w społecznościach objętych programem szczepień. Miałem okazję poznać mieszkające tam mamy i posłuchać ich opowieści. Te historie są świadectwem, jak ważna jest pomoc, którą otrzymują. Dla wielu kobiet szczepienia przeciw tężcowi to jedyna szansa na urodzenie zdrowego dziecka i czerpania radości z macierzyństwa. Wyprawa pozwoliła mi także przekonać się na własne oczy, że pomoc i opieka medyczna, którą uważamy za pewnik, nie wszędzie jak tak łatwo dostępna. Coś, co u nas jest standardem, w innych miejscach jest kwestią życia i śmierci. Dlatego już drugi rok daję tej kampanii moje mocne wsparcie i proszę wszystkie rodziny i ich niezwykłe maluszki, byśmy wspólnie zrealizowali nasz cel: wyeliminować tężec noworodkowy we wszystkich krajach na świecie.
 

UNI106751_Med-Res

Socjolog dr Tomasz Sobierajski podkreśla moc pomagania, która wpływa na nasze samopoczucie a nawet zdrowie. Z psychologicznego punktu widzenia pomaganie innym sprawia, że spoglądamy na swoje życie z innej, lepszej perspektywy. To pozwala nam na nabranie dystansu do spraw, które kiedyś wydawały nam się nie do rozwiązania. Nasze problemy nierzadko nikną w konfrontacji z problemami innych ludzi. Ze społecznego punktu widzenia pomagając innym, dajemy przykład otoczeniu, szczególnie dzieciom, które wychowują się głównie przez obserwację dorosłych.

Jak można pomóc?

Kampania Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” rusza w październiku i będzie trwać przez 3 miesiące, a rodzice mogą wesprzeć ją na kilka prostych sposobów:

  • 1 udostępnienie zdjęcia malucha = 1 ratująca życie szczepionka: Za każde udostępnienie zamieszczonego przez Państwa zdjęcia malucha na stronie Pampers.pl w zakładce Pampers - UNICEF, marka Pampers przekaże równowartość jednej szczepionki;
  • 1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka: Za każdy zakup paczki pieluszek PampersActive Baby-Dry lub pieluchomajtek Pampers Pants, marka Pampers przekaże równowartość jednej szczepionki;
  • 1 obejrzenie/udostępnienie = 1 ratująca życie szczepionka: Za każde obejrzenie i udostępnienie filmu tegorocznej kampanii „Niezwykłe Maluchy” marka przekaże równowartość jednej szczepionki;
  • Wsparcie UNICEF: Zostając stałym Darczyńcą UNICEF, dołączą Państwo do tysięcy innych rodziców, którzy przekazują miesięczną darowiznę, aby poprawić jakość życia dzieci szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo.

——

[1] Burkina Faso, Wybrzeże Kości Słoniowej, Gabon, Ghana, Gwinea Bissau, Indonezja, Kambodża, Kamerun, Laos, Liberia, Madagaskar, Mauretania, Mjanma, Niger, Senegal, Tanzania, Timor Wschodni, Sierra Leone i Uganda.

[2] Afganistan, Angola, Czad, Demokratyczna Republika Konga, Etiopia, Filipiny, Gwinea Równikowa, Gwinea, Haiti, Jemen, Kenia, Mali, Pakistan, Papua-Nowa Gwinea, Sudan, Sudan Południowy, Republika Środkowoafrykańska, Somalia, Nigeria.

[3] Na podstawie danych Grupy Referencyjnej Epidemiologii Zdrowia Dzieci Światowej Organizacji Zdrowia i UNICEF („Lancet”, październik 2014 r.).

Zobacz również

Dołącz do naszego Zespołu w UNICEF Polska - Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Dołącz do naszego Zespołu w UNICEF Polska - Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Więcej
Raport Roczny UNICEF Polska. Sprawdź, jak działaliśmy w 2023 roku

Raport Roczny 2023 UNICEF Polska

Pomimo rosnących wyzwań dzięki ogromnemu wsparciu i zaangażowaniu Darczyńców docieraliśmy wszędzie tam, gdzie najmłodsi najbardziej nas potrzebowali. Efekty naszej pracy oraz obszary działań podsumowaliśmy w Raporcie Rocznym 2023 UNICEF Polska.

Więcej
10 faktów o wodzie, które warto znać

10 faktów o wodzie, które warto znać

Woda odgrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu. Szczególnie wrażliwe na jej brak są dzieci, które coraz częściej nie mają do niej dostępu. Bez wody nie da się przeżyć. Potrzebujemy nie tylko jej źródeł, ale także tego, aby były one bezpieczne i sprawdzone.

Więcej