Regulamin Klubu Szkół UNICEF
§ 1 Cele i założenia Klubu Szkół UNICEF
- Niniejszy Regulamin (dalej „Regulamin) określa warunki uczestnictwa w „Klubie Szkół UNICEF” .
- Organizatorem i realizatorem Klubu Szkół UNICEF jest Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci – UNICEF z siedzibą w Warszawie (dalej „UNICEF Polska”)
- Klub Szkół UNICEF to inicjatywa edukacyjna, która zrzesza placówki zainteresowane propagowaniem wśród swoich podopiecznych idei niesienia pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie.
- UNICEF nie pobiera żadnych opłat za przynależność do Klubu.
- Celem Klubu Szkół UNICEF jest:
- Edukowanie uczniów na temat sytuacji ich rówieśników z różnych części świata,
- Kształtowanie świadomości społecznej i aktywnej postawy wobec problemów współczesnego świata, Uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności łączących ludzi i miejsca,
- Propagowanie idei tolerancji
- Promowanie idei pomocy humanitarnej,
- Edukacja o prawach dziecka i zapisach Konwencji o prawach dziecka,
- Partycypacja młodych osób,
- Kształtowanie postawy pro-pomocowej,
- Zaangażowanie szkół we współpracę z UNICEF
- Szczegółowe informacje na temat Klubu Szkół UNICEF dostępne są na stronie internetowej pod adresem https://unicef.pl/chce-pomoc/nasze-programy/klub-szkol-unicef.
§ 2 Zasady uczestnictwa w Klubie Szkół UNICEF
- Uczestnictwo w Klubie Szkół UNICEF ma charakter dobrowolny.
- Do Klubu Szkół UNICEF mogą przystąpić placówki zajmujące się edukacją dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, tj. szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe (licealne, techniczne)
- Zgłoszenie Placówki edukacyjnej/szkoły do udziału w Klubie Szkół UNICEF następuje poprzez poprawne wypełnienie formularza przystąpienia do Klubu Szkół UNICEF, który zamieszczony jest na stronie internetowej pod adresem https://www.unicef.pl/nmkonto/rejestracja-klub w sekcji Klub Szkół UNICEF, akceptację Regulaminu Klubu Szkół UNICEF oraz akceptację Regulaminu serwisu www.unicef.pl.
- Placówkę edukacyjną/ szkołę do uczestnictwa zgłasza osoba upoważniona do jej reprezentowania ( dalej „Koordynator”).
- Wyznaczony Koordynator zobowiązany jest do utrzymywania stałego kontaktu z UNICEF, w tym celu musi założyć konto (dalej „Moje konto”), w serwisie www.unicef.pl
- Zmiany dotyczące reprezentacji (zmiany Koordynatora) możliwe są wyłącznie po zgłoszeniu tego faktu w wiadomości mailowej, na adres e-mail klub@unicef.pl. Każdy Koordynator posiada swoje indywidualne konto („moje konto”), w serwisie www.unicef.pl dlatego nowy Koordynator zakłada nowe „Moje konto”.
- Do Klubu można zarejestrować się w dowolnym momencie roku szkolnego.
- Każdej placówce edukacyjnej/szkole przysługuje prawo dobrowolnej rezygnacji z członkostwa w Klubie Szkół UNICEF w dowolnym momencie.
§ 3 Zasady informowania o uczestnictwie w Klubie Szkół UNICEF
- Placówka edukacyjna/ szkoła będąca członkiem Klubu Szkół UNICEF ma prawo używania logo Programu Klub Szkół UNICEF, którego wzór znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https://www.unicef.pl/Wspolpraca-ze-szkolami/Klub-Szkol-UNICEF, w celu informowania o swoim udziale, w Programie poprzez umieszczenie logo Programu na stronach internetowych Placówki edukacyjnej/szkoły oraz w materiałach promocyjnych, o ile według oceny UNICEF Polska nie pełnią one roli materiałów marketingowo-sprzedażowych.
- Logo Programu Klub Szkół UNICEF podlega ochronie prawnej i nie może być w jakikolwiek sposób modyfikowane.
- Informacja o Placówce edukacyjnej/szkole jako uczestniku Programu dostępna będzie na stronie internetowej pod adresem https://www.unicef.pl/Wspolpraca-ze-szkolami/Szkoly-im.-UNICEF.
§ 4 Proces rejestracji do Klubu Szkół UNICEF
- Wyznaczony przez placówkę edukacyjną Koordynator, na stronie www.unicef.pl rejestruje się (zakłada „Moje konto”).
- Koordynator, który posiada już konto chcąc przyłączyć Placówkę/Szkołę do Klubu Szkół UNICEF musi się zalogować na swoje konto i wejść na stronę Klubu Szkół UNICEF w zakładce „współpraca ze szkołami” i ją zarejestrować ,
- W przypadku gdy Koordynator nie ma konta, może je założyć podczas wypełnienia formularza zgłoszeniowego do Klubu Szkół na stronie www.unicef.pl/nmkonto/rejestracja-klub.
- W sytuacji, gdy Koordynator zgłasza do Klubu Szkół UNICEF placówkę, która już widnieje na liście szkół współpracujących z UNICEF (brała udział w akcjach edukacyjnych UNICEF i jest zarejestrowana w bazie UNICEF, ale nie jest Członkiem Klubu Szkół UNICEF), rejestracja powinna rozpocząć się od zalogowania Koordynatora na swoje konto na stronie www.unicef.pl, a wypełnianie formularza rejestracji do Klubu należy rozpocząć od wprowadzenia numeru NIP placówki, w oknie formularza. System rozpozna automatycznie Placówkę i uzupełni samodzielnie resztę danych w formularzu.
§ 5 Zobowiązania Członków Klubu Szkół UNICEF
- Stworzenie w Placówce/szkole kącika UNICEF - gazetki ściennej, w której zamieszczane będą materiały tzw. NOWOŚCI UNICEF i inne materiały udostępniane przez UNICEF zgodnie z par. 7 pkt. 2,
- Comiesięczne aktualizowanie kącika UNICEF,
- Przekazanie podopiecznym wiedzy na tematy zaprezentowane w materiałach merytorycznych, dostępnych w zakładce Strefa Klubowicza w „Materiałach do pobrania”
- Przeprowadzenie działań określonych w harmonogramie prac Klubu Szkół UNICEF na dany rok szkolny,
- Udział w co najmniej jednej akcji edukacyjnej skierowanej do szkół w danym roku szkolnym. (Informacje o planowanych akcjach będą przesyłane szkołom na początku każdego semestru. Rejestracja do akcji szkolnych odbywa się wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej: https://unicef.pl/wspolpraca/wspolpraca-z-placowkami-edukacyjnymi/akcje-edukacyjne. Udział w każdej akcji wymaga osobnej rejestracji. Samo uczestnictwo w Klubie Szkół UNICEF nie jest jednoznaczne z udziałem w akcjach edukacyjnych),
- Złożenie raportu z przeprowadzonych działań w ramach Klubu Szkół UNICEF. Raport składany jest na zakończenie roku szkolnego przez Koordynatora, po zalogowaniu na swoje konto w zakładce NAUCZYCIEL – Moje szkoły,
- Samodzielne uzupełnienie i wydruk Dyplomu za zaangażowanie w działania Klubu Szkół UNICEF, który jest dostępny w zakładce NAUCZYCIEL – Moje szkoły, po złożeniu raportu,
- Aktywne promowanie działań UNICEF w szkole.
§ 6 Darowizny
- Członkowie Klubu Szkół UNICEF nie są zobligowani do przekazywania darowizn na rzecz UNICEF,
- Członkowie mają prawo do organizowania akcji, których celem jest zbieranie funduszy na działania UNICEF, wyłącznie na terenie szkoły/placówki edukacyjnej w gronie zamkniętym
- Przekazanie darowizny odbywa się za pomocą przelewów lub przekazów pocztowych na konto dedykowane wybranej akcji. Aktualne numery kont dostępne są na stronie: www.unicef.pl/Kontakt/Numery-kont-bankowych. Wpłatę darowizn na konto UNICEF może wykonać w imieniu placówki dowolna osoba związana z placówką. Wpłacając darowiznę należy podać w tytule wpłaty dane placówki,
- Szkoła/placówka, która zorganizowała zbiórkę otrzyma dyplom z podziękowaniem za przekazanie darowizny. Dyplom zostanie wysłany do szkoły pocztą tradycyjną, po przesłaniu przez Koordynatora potwierdzenia wpłaty/przelewu na adres: klub@unicef.pl.
§ 7 Zobowiązania UNICEF
- UNICEF automatycznie, za pomocą wiadomości mailowej, potwierdza rejestrację placówki do Klubu Szkół UNICEF,
- Zamieszcza i aktualizuje na bieżąco materiały on-line w Strefie Klubowicza (dostępne w zakładce Strefa Klubowicza w „Materiałach do pobrania”, wyłącznie po zalogowaniu się na konto Koordynatora),
- Raz w miesiącu zamieszcza w serwisie:
- NOWOSCI UNICEF – newsletter poświęcony aktualnym działaniom UNICEF w Polsce i za granicą, do wykorzystania na gazetkę szkolną,
- Materiał tematyczny – dedykowany danemu tematowi, zgodny z programem pracy Klubu w danym roku szkolnym,
- Materiały dodatkowe w postaci prezentacji, filmów oraz tekstów wzbogacających wiedzę uczniów na dany temat.
- Przesyła na początku każdego roku szkolnego Program Działań Klubu Szkół UNICEF na dany rok,
- Przesyła na podany przy rejestracji adres e-mail informacje, o różnych akcjach i inicjatywach organizowanych w danym roku szkolnym przez UNICEF,
- Umożliwia pobranie dyplomu do wydrukowania potwierdzającego zaangażowanie placówki w danym roku szkolnym (funkcja dostępna dopiero po złożeniu przez Koordynatora Raportu z działań, w ramach Klubu Szkół UNICEF, po zakończeniu roku szkolnego),
- Udostępnia każdej zgłoszonej szkole możliwość posługiwania się logo Klubu Szkół UNICEF (Logo dostępne jest do pobrania w Materiałach do pobrania w zakładce „Strefa Klubowicza” dostępnej po zalogowaniu się na swoje konto).
§ 8 Postanowienia końcowe
- Szkoły, które nie zrealizują działań Klubu Szkół UNICEF i nie prześlą raportu, w danym roku nie otrzymają dyplomów.
- Wszelkie pytania dotyczące Klubu Szkół UNICEF należy kierować na adres Stowarzyszenie UNICEF Polska, ulica Rolna 175 D, 02-729 Warszawa, e-mail: klub@unicef.pl.
- Regulamin stanowi jedyny dokument określający zasady i warunki uczestnictwa w Klubie Szkół UNICEF. Jego publikacja na stronie internetowej pod adresem https://www.unicef.pl/nmkonto/rejestracja-klub/1 zamieszczona w pliku PDF Formularza rejestracyjnego oznacza jego udostępnienie wszystkim zainteresowanym, w tym szkołom.
- UNICEF Polska zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie, w tym warunków udziału w Klubie Szkół UNICEF. Wszelkie zmiany uznaje się za obowiązujące od momentu ich opublikowania na stronie internetowej pod adresem https://www.unicef.pl/nmkonto/rejestracja-klub/1, z tym że nie mogą one naruszać praw nabytych przez placówki edukacyjne.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tj. z dnia 10 maja 2018 r., Dz.U. z 2018 r. poz. 1025).