
UNICEF Polska konsultuje projekt Komentarza Ogólnego Komitetu Praw Dziecka ONZ
UNICEF Polska włączył się w konsultacje nad projektem Komentarza ogólnego nr 27 Komitetu Praw Dziecka ONZ, dotyczącym prawa dzieci do dostępu do wymiaru sprawiedliwości.
UNICEF Polska włączył się w konsultacje nad projektem Komentarza ogólnego nr 27 Komitetu Praw Dziecka ONZ, dotyczącym prawa dzieci do dostępu do wymiaru sprawiedliwości.
W obliczu nieustannie rosnących potrzeb humanitarnych i kolejnych zapowiedzi ograniczania publicznego finansowania organizacji pomocowych, stałe wsparcie ma ogromne znaczenie. Kampania JA POMAGAM to nasza odpowiedź na wyzwania obecnej sytuacji.
Pojawiające się w mediach informacje o kolejnych tragediach i kryzysach, jakie mają miejsce na świecie, budzą rozmaite emocje. U dzieci reakcją na takie wydarzenia może być strach, niepokój i smutek oraz potrzeba bezpieczeństwa, którego szukają u rodziców i opiekunów.
Sytuacja humanitarna w Strefie Gazy osiągnęła punkt krytyczny. Życie i zdrowie dzieci są stale zagrożone. Najmłodsi giną i odnoszą rany w szpitalach i tymczasowych schronieniach, w drodze po pożywienie.
Dyskusje, debaty, warsztaty, spacery edukacyjne, pokazy i gry – to wszystko towarzyszyło finałowi, który odbył się w dniach 22-24 maja 2025 w Koninie.
Podczas konfliktów zbrojnych dzieci powinny być chronione, a stają się celem ataków. Skutki działań wojennych rzutują na wiele aspektów ich życia: bezpieczeństwo, edukację, opiekę zdrowotną, a nawet dietę i dostęp do pełnowartościowych produktów.
Bezpieczeństwem i dobrobytem psychicznym młodych w sieci zajął się pierwszy w Polsce Panel Obywatelski Dzieci i Młodzieży, którego organizację aktywnie wsparł UNICEF Polska.
Wraz z Koalicją Organizacji Pozarządowych zwróciliśmy się do kandydatów w nadchodzących wyborach prezydenckich o zajęcie stanowiska sprawie ratyfikacji protokołu fakultatywnego do Konwencji o prawach dziecka. Odpowiedziało dwoje z nich.
Współdecydowanie nie kończy się przy urnach wyborczych. Dzieci i młodzież również powinny mieć możliwość kształtowania otaczającej ich rzeczywistości.