
Zima zagraża dzieciom
W regionach dotkniętych kryzysami humanitarnymi zima potęguje problemy, z którymi najmłodsi muszą mierzyć się na co dzień. Gdy temperatura spada, sytuacja dramatycznie się pogarsza.

W regionach dotkniętych kryzysami humanitarnymi zima potęguje problemy, z którymi najmłodsi muszą mierzyć się na co dzień. Gdy temperatura spada, sytuacja dramatycznie się pogarsza.

Dane są alarmujące – co czwarte dziecko na świecie, czyli około 610 mln najmłodszych, żyje z matką, która jest ofiarą fizycznej lub seksualnej przemocy ze strony swojego partnera.

1 grudnia obchodzimy Światowy Dzień Walki z AIDS. Mimo postępów, jakie przez dziesięciolecia wypracowano w walce z tą chorobą, cięcia w globalnym finansowaniu narażają dzieci na zwiększoną liczbę zakażeń i zgonów.

Zima w Afganistanie jest długa i surowa, zwłaszcza w górach i na północy, gdzie obficie pada śnieg, a temperatury mogą spadać nawet do -20°C. Nauka w takich warunkach jest niezwykle trudna, dlatego UNICEF dostarczył specjalnie izolowane, ocieplane namioty, które umożliwiają dzieciom kontynuację edukacji w zimowych miesiącach.

20 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka oraz świętowaliśmy 36. rocznicę uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. To dla nas wyjątkowy dzień, bo prawa najmłodszych leżą u podstaw wszystkich działań UNICEF.

20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Mimo iż każdemu dziecku na świecie przysługują te same prawa, nie każde z nich może realizować swoje podstawowe potrzeby, co pokazuje najnowszy raport UNICEF.

Poznań jest kolejną miejscowością, która oficjalnie kandyduje do tytułu Miasta Przyjaznego Dzieciom – czyli miasta, które odpowiada na potrzeby i oczekiwania najmłodszych. Porozumienie w tej sprawie podpisano w środę 19 listopada, w przeddzień 36. rocznicy uchwalenia Konwencji o prawach dziecka.

Nasza kampania dotycząca wykluczenia transportowego dzieci i młodzieży w Polsce została doceniona podczas konkursu PR Wings 2025 i uhonorowana aż trzema nagrodami. To dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, jak ważne jest mówienie o problemach, które realnie wpływają na codzienne życie najmłodszych.

Jak wygląda szkoła, w której prawa dziecka są nie tylko tematem lekcji, ale podstawą do podejmowania wspólnych działań i budowania rzeczywistych relacji między uczniami a nauczycielami? Praktyczną odpowiedź na to pytanie daje przygotowana przez nas akcja edukacyjna dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych „Mam prawo do…”