TO(działa)MY!” – rozpoczyna się wyjątkowy projekt dla szkół

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
TODZIALAMY_UNI265337

Od dziś każda szkoła w Polsce może zgłosić się do udziału w innowacyjnym projekcie edukacyjno-społecznym „TO(działa)MY!”. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na inicjatywy wykraczające poza ramy tradycyjnej edukacji.Jest szansą dla uczniów na rozwijanie umiejętności i kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie. Nauczycielom daje okazję wprowadzenia metody projektowej do zajęć lekcyjnych. Organizatorami inicjatywy są UNICEF Polska i Fundacja Santander Bank Polska.

Projekt „To(działa)MY!” jest propozycją skierowaną do wszystkich nauczycieli pracujących z uczniami od 4. klasy szkoły podstawowej. Inicjatywa tworzy przestrzeń dla młodych do działania w obszarach, które są dla nich ważne i interesujące. Projekt daje też możliwość uzyskania dofinansowania na realizację przygotowanego przez uczniów projektu o charakterze społecznym.

Młodzi ludzie mają ogromny potencjał i siłę sprawczą. Charakteryzuje ich zapał, chęć zmieniania świata i brak lęku przed nieznanym. Wystarczy niewiele, aby stworzyć dzieciom wspaniałą okazję do działania i zdobywania nowych kompetencji! Organizatorzy zachęcają nauczycieli, pedagogów, wychowawców i wszystkie osoby pracujące z młodym pokoleniem w szkołach do wspierania i rozwijania samodzielności uczniów.

Celem projektu jest przede wszystkim kształtowanie postawy zaangażowania społecznego wśród dzieci i młodzieży, zwrócenie uwagi młodego pokolenia na potrzeby najbliższego otoczenia oraz budowanie świadomości młodych ludzi w obszarach związanych z ekologią, zdrowiem i edukacją.

Placówkę do udziału w projekcie można zarejestrować w dniach 1-25 września 2020 r. tutaj. Projekt „TO(działa)MY!” składa się z dwóch części: obowiązkowej i dodatkowej, których realizacja przewidziana jest na rok szkolny 2020/2021.

Na czym polega projekt?

W ramach projektu „To(działa)MY!” młodzi ludzie, pod okiem nauczyciela-koordynatora stworzą zespoły, w których będą przygotowywać projekty społeczne w wybranym obszarze tematycznym. Proponowane tematy są szerokie i dają duże możliwości do działania. Są to: ekologia, zdrowie i sport oraz edukacja i rozrywka. To zagadnienia, w których na co dzień poruszają się młodzi ludzie. Uczniowie opracują i zrealizują swój projekt, który będzie służyć środowisku szkolnemu, bądź szerzej – lokalnemu.

W drugim etapie projektu TO(działa)MY! zaangażowane placówki będą mogły starać się o dofinansowanie wybranego projektu. 30 projektów, najwyżej ocenionych przez komisję konkursową, otrzyma grant w wysokości 2000 złotych. Granty sfinansuje Fundacja Santander Bank Polska – współorganizator projektu. Jest to wyjątkowa okazja do pozyskania funduszy na realizację uczniowskich projektów społecznych! Aplikowanie o dofinansowanie jest dodatkową, nieobowiązkową częścią projektu.

Wszyscy nauczyciele-koordynatorzy, którzy zarejestrują placówkę do udziału w projekcie otrzymają unikalne materiały dydaktyczne, które pomogą im przeprowadzić działania.

Uczniowskie projekty społeczne

Projekty przygotowywane przez dzieci i młodzież powinny jak najlepiej odzwierciedlać ich zainteresowania oraz potrzeby. W tym projekcie to właśnie młodzi ludzie mają szansę zaplanować i przeprowadzić działania, których odbiorcami będzie społeczność szkolna i/lub lokalna.

Każda placówka, która zrealizuje obowiązkowe elementy projektu, otrzyma dyplom potwierdzający udział w projekcie „TO(działa)MY!”, a koordynatorzy - imienne zaświadczenia. Placówki, które przystąpią do części dodatkowej projektu i przygotują aplikację o grant otrzymają Certyfikat Placówki Wspierającej Zaangażowanie Dzieci i Młodzieży w roku szkolnym 2020/2021. Certyfikat otrzymają wszystkie placówki, które wezmą udział w konkursie grantowym, bez względu na wynik.

Wejdź na stronę akcji i przyłącz swoją szkołę do tej wyjątkowej akcji!

Zaproszeniu do akcji towarzyszy spot promocyjny. Zachęcamy do jego obejrzenia i udostępnienia:  https://www.youtube.com/watch?v=bVDefrUQi9w&feature=youtu.be

###

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od ponad 70 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl.

 

O Fundacji Santander Bank Polska

Fundacja Santander Bank Polska im. Ignacego Jana Paderewskiego (d. Fundacja Banku Zachodniego WBK) istnieje od ponad 20 lat. Od początku istnienia realizuje programy grantowe, skierowane do organizacji pozarządowych na terenie całego kraju oraz koordynuje wolontariat pracowniczy (aktualnie to ponad 2 tysiące wolontariuszy z Santander Bank Polska). Wśród nowszych projektów warto wymienić Program Stypendialny dla wybitnie uzdolnionych uczniów, a także Kluby Płomyka, zaprojektowane przez fundację przestrzenie do zabawy i odpoczynku, znajdujące się w szpitalach i placówkach opiekuńczych, przygotowane w taki sposób by mogły bawić i uczyć. Duża część działań fundacji, to współpraca z innymi organizacjami. Więcej informacji na stronie fundacja.santander.pl.

TODZIALAMY_600x300

Zobacz również

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wołczańsk w obwodzie charkowskim był kiedyś przemysłowym miastem. Po sześciu miesiącach walk, toczących się w jego obrębie, leży w gruzach. Według lokalnych władz, 60% budynków zostało całkowicie zniszczonych, a reszta poważnie uszkodzona.

Więcej
CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska sp. z o.o. jako wieloletni partner UNICEF Polska, ponownie przekazuje środki finansowe na rzecz dzieci w trudnych sytuacjach życiowych. 

Więcej
Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

44% młodych osób, które wzięły udział w badaniu UNICEF Polska, dotyczącym wykluczenie transportowego, przyznaje, że kierowało się dostępnością transportu publicznego podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Więcej