Już ponad 2000 nauczycieli dołączyło do projektu „Przystań w sieci”

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
„Przystań w sieci” to inicjatywa Facebooka, NASK i UNICEF Polska.

© UNICEF/Ueslei Marcel

Już ponad 2000 nauczycieli dołączyło do projektu „Przystań w sieci” przygotowanego przez Facebook, NASK i UNICEF Polska. Szkoły nadal mogą się zgłaszać, projekt trwa do końca roku szkolnego 2020/2021.

„Przystań w sieci” to inicjatywa Facebooka, NASK i UNICEF Polska, której celem jest zwiększenie wiedzy nauczycieli oraz uczniów w zakresie bezpieczeństwa w internecie. Od startu programu w październiku 2020 r., dołączyło do niego ponad 2000 nauczycieli i 20 000 uczniów z całego kraju. Wszystkie kursy są dostępne na stronie www.przystanwsieci.pl.

Celem projektu „Przystań w sieci” jest wykształcenie umiejętności krytycznej oceny treści oraz wyposażenie odbiorców w kompetencje niezbędne do radzenia sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w sieci. W warunkach zdalnej edukacji, świadomość na temat odpowiedzialnego korzystania z internetu oraz edukowanie młodzieży w zakresie bezpieczeństwa online w sposób atrakcyjny i angażujący są szczególnie ważne. 

 – Cieszymy się, że materiały edukacyjne, które stworzyliśmy razem z ekspertami NASK i UNICEF Polska spotkały się z tak entuzjastycznym przyjęciem nauczycieli oraz uczniów – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce i krajach bałtyckich. – Jako Facebook aktywnie pracujemy nad zapewnieniem bezpieczeństwa użytkowników oraz podnoszeniem wiedzy cyfrowej, szczególnie wśród najmłodszych członków naszych społeczności, którzy coraz więcej czasu spędzają w internecie. To ambitny cel, dlatego jesteśmy dumni, że poprzez projekt „Przystań w sieci” możemy go skutecznie realizować – dodaje.

Głównym elementem „Przystani w sieci” stworzonej przez Facebook, NASK PIB i UNICEF Polska jest platforma e-learningowa zawierająca sześć dedykowanych modułów edukacyjnych: „Prywatność w sieci”, „Cyberprzemoc”, „Cyberzagrożenia”, „Szkodliwe i niebezpieczne treści”, „Cyfrowe ślady i reputacja online” oraz „Fałszywe informacje”. Dla nauczycieli i uczniów przygotowano także wiele dodatkowych materiałów pogłębiających wiedzę.

 – Projekt „Przystań w sieci” spotkał się z pozytywnym odbiorem szerokiej grupy nauczycieli i uczniów. Cieszy nas to ogromnie, że podjęte we współpracy z partnerami działania mające na celu kształtowanie świadomości młodego pokolenia w zakresie bezpieczeństwa online, stały się częścią programów nauczania w wielu szkołach, które dołączyły do projektu. Dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie zadbać o to, aby dzieci i młodzież były świadome swoich praw, które mają też zastosowanie w internecie – dodaje Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

 – Zainteresowanie projektem „Przystań w sieci” to dowód na to, że takie działania świetnie wpisują się w potrzeby nauczycieli. Ostatni rok był dla wielu z nich przyspieszonym kursem poruszania się po cyfrowym świecie – mówi Agnieszka Żeglińska, dyrektor ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Ekosystemu OSE w NASK. – Cieszę się, że NASK, jako ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa w sieci, wspiera nauczycieli i poszerza ich kompetencje. Cyfrowe zagrożenia dotyczą coraz większej liczby dzieci i młodzieży, dlatego tak ważne jest, aby kadra pedagogiczna wiedziała, jak im zapobiegać i reagować, gdy się wydarzą. „Przystań w sieci” doskonale odpowiada na te wyzwania.

Realizacja projektu przewidziana jest do końca roku szkolnego 2020/2021. W ramach „Przystani w sieci”, 30 marca oraz 13 kwietnia 2021 r. odbędą się dwie konferencje online dla nauczycieli. Wydarzenia będą dostępne dla wszystkich pedagogów, który chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat świadomego korzystania z internetu. Liczba miejsc jest ograniczona, a rejestracja na wydarzenia zostanie ogłoszona już wkrótce.

Oprócz konferencji tematycznych dla nauczycieli, zostanie również zorganizowany konkurs dla szkół. Zadaniem uczniów, którzy wezmą w nim udział będzie zaplanowanie społecznej kampanii informacyjnej poruszającej tematykę kursów dostępnych na platformie www.przystanwsieci.pl.

Projekt „Przystań w sieci” został objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów. Wszystkie placówki, które zrealizują projekt zgodnie z jego założeniami, otrzymają Certyfikat Szkoły Promującej Świadome Korzystanie z internetu w roku szkolnym 2020/2021.

Więcej informacji jest dostępnych jest na platformie www.przystanwsieci.pl oraz na stronach organizatorów na Facebooku:

Przestrzeń from Facebook https://www.facebook.com/PrzestrzenFb

NASK https://www.facebook.com/NASKpl

UNICEF Polska https://www.facebook.com/unicefpolska 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu:

Biuro Prasowe Facebooka – Piotr Czarniak, tel. 609 520 578, piotr.czarniak@hkstrategies.com
NASK PIB – Bartosz Loba, tel. 693 220 713, media@nask.pl 
UNICEF Polska – Monika Kacprzak, tel. 509 224 588, mkacprzak@unicef.pl

Zobacz również

Cholera - zapomniana choroba, czy śmiertelne zagrożenie

Cholera - zapomniana choroba, czy śmiertelne zagrożenie

Epidemie cholery w XIX wieku zdziesiątkowały ludność świata. W 1854 roku, gdy choroba zbierała swoje żniwo w Londynie, John Snow udowodnił, że jej źródłem była jedna z miejskich pomp, a więc skażona woda pochodząca z Tamizy. 

Więcej
Dostęp do czystej wody to prawo każdego dziecka

Dostęp do czystej wody to prawo każdego dziecka

10 krajów Afryki Zachodniej i Środkowej: Benin, Burkina Faso, Kamerun, Czad, Wybrzeże Kości Słoniowej, Gwinea, Mali, Niger, Nigeria i Somalia to obszary dotknięte poważnym zagrożeniem związanym z negatywnym wpływem zmian klimatycznych i brakiem dostępu do bezpiecznych źródeł wody pitnej.

Więcej
W Jemenie ponad 10 mln dzieci potrzebuje wsparcia w zakresie edukacji

W Jemenie ponad 10 mln dzieci potrzebuje wsparcia w zakresie edukacji

Jemen to kraj dotknięty złożonym kryzysem humanitarnym. Od 8 lat trwa tu wojna domowa, która eskalowała na przestrzeni ostatnich dwóch lat. 

Więcej