UNICEF Polska na XV Europejskim Kongresie Gospodarczym

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
XV Europejski Kongres Gospodarczy 24-26 kwietnia 2023

Przed nami największe wydarzenie biznesowe w Europie Centralnej  - XV edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Tak, jak w zeszłym roku, będziemy obecni podczas tego eventu, by rozmawiać i edukować na temat roli biznesu w niesieniu pomocy dzieciom. Kryzys klimatyczny, to także kryzys praw dziecka, a działania na rzecz zrównoważonego rozwoju mają kluczowy wpływ na poprawę jakości życia najmłodszych na całym świecie.

Nasz udział w EKG

UNICEF, jako organizacja humanitarna o globalnym zasięgu, posiada ponad 80-letnie doświadczenie w niesieniu kompleksowej pomocy dzieciom. Prowadzenie dialogu ze światem biznesu, a w szczególności z osobami decyzyjnymi w zakresie działań CSR/ESG, to jeden z celów naszej organizacji. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego UNICEF Polska będzie kontynuował kampanię „NGO dla Biznesu”, która przełamała stereotyp myślenia o współpracy z organizacjami pozarządowymi i przyczyniła się do rozpoczęcia dyskusji w branży.

XV Europejski Kongres Gospodarczy odbędzie się 24-26 kwietnia 2023 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

Renata Bem, Dyrektor Generalna UNICEF Polska, weźmie udział w dwóch panelach: Trzeci sektor (26.04., godz. 9.30 – 11.00) oraz Pomagamy skutecznie (26.04., godz. 11.30 – 13.00). Poranny panel będzie dotyczył m.in. roli organizacji pozarządowych w społeczeństwie i metod ich skutecznego wspierania. Natomiast drugi będzie poświęcony niesieniu mądrej i profesjonalnej pomocy.

Badanie wśród marketerów

Europejski Kongres Gospodarczy to również okazja do zaprezentowania wyników badania przeprowadzonego na zlecenie UNICEF Polska przez Shortlist Consulting. W tym roku do drugiej edycji projektu „NGO dla Biznesu” zostało zaproszonych 50 przedstawicieli działów marketingu najwyższego szczebla. Większość działań z obszaru CSR/ESG leży właśnie w ich rękach, co również potwierdza wyżej wymienione badanie.

Ponad 60% marketerów uważa, że muszą zostać podjęte działania w kwestii dalszego wspierania ukraińskich rodzin oraz wzmacniania pozycji dziewcząt w społeczeństwie.

Strategie biznesowe kształtują codzienność biznesu. Mają one realny wpływ zarówno na jego rozwój, zmiany w otoczeniu, ale także kształtowanie postaw społecznych. W przeprowadzonym badaniu marketerzy wskazali trzy obszary, które powinny zostać objęte szczególnym wsparciem w 2023 r. Są to skutki kryzysu klimatycznego (77,8%), wsparcie dla ukraińskich dzieci i ich rodzin (62,2%) oraz wzmocnienie pozycji społecznej kobiet i dziewcząt (60%).

Ponad 75% marketerów wskazuje, że w tym roku kluczowym tematem, który wymaga szczególnej uwagi są skutki kryzysu klimatycznego.

Most łączący trzeci sektor z biznesem

Polskie i zagraniczne firmy mają olbrzymi wpływ na sytuację dzieci na całym świecie, a ich współpraca z NGO daje duże możliwości nie tylko pomagania, ale także wymiany wiedzy i budowania lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń. UNICEF Polska wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom i jako przedstawiciel trzeciego sektora oferuje partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Podczas wydarzenia poświęconego ważnym tematom gospodarczym i społecznym, nie może zabraknąć tematów związanych z pomaganiem i trzecim sektorem. Świat biznesu pomagał, pomaga i będzie pomagać. To, że firmy chcą to robić jest pewne. Jednak w obliczu tak wielu wyzwań, warto dyskutować o najskuteczniejszych sposobach pomocy. Jest tak wiele obszarów do zagospodarowania. To nie tylko kwestie klimatyczne, ale także tocząca się wojna na Ukrainie czy stale rosnący problem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Europejski Kongres Gospodarczy jest doskonałą przestrzenią do dyskusji na tematy ważne i wymagające wypracowania długofalowych rozwiązań – powiedziała Renata Bem, Dyrektor Generalna UNICEF Polska.

Trzeci sektor to nazwa obejmująca ogół organizacji pozarządowych. Pochodzi z języka angielskiego (third sector) i nawiązuje do podziału aktywności społeczno-gospodarczej współczesnych państw demokratycznych.

Gdzie nas znaleźć podczas EKG?

Zapraszamy do rozmowy nie tylko podczas paneli dyskusyjnych. Podczas kongresu strefa UNICEF Polska zlokalizowana będzie w części wystawienniczej na stoisku o numerze 76. Na miejscu dostępny będzie przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, dodatkowo poszerzony o wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród marketerów.

W poprzedniej edycji wydarzenia wzięło udział 15 000 uczestników, 1000 prelegentów oraz 550 przedstawicieli mediów.

Do zobaczenia w Katowicach!

Buduj z nami lepszy świat. Pomagaj dzieciom każdego dnia.

Zobacz również

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wołczańsk w obwodzie charkowskim był kiedyś przemysłowym miastem. Po sześciu miesiącach walk, toczących się w jego obrębie, leży w gruzach. Według lokalnych władz, 60% budynków zostało całkowicie zniszczonych, a reszta poważnie uszkodzona.

Więcej
CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska sp. z o.o. jako wieloletni partner UNICEF Polska, ponownie przekazuje środki finansowe na rzecz dzieci w trudnych sytuacjach życiowych. 

Więcej
Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

44% młodych osób, które wzięły udział w badaniu UNICEF Polska, dotyczącym wykluczenie transportowego, przyznaje, że kierowało się dostępnością transportu publicznego podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Więcej