Foxy i UNICEF razem na rzecz szczepień

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
Foxy i UNICEF razem na rzecz szczepień

© UNICEF/Zehbrauskas

Szczepionki każdego dnia ratują życie milionów ludzi. Dlatego ICT Poland, właściciel marki Foxy, po raz kolejny wesprze program ochrony szczepień prowadzony przez UNICEF w najuboższych krajach świata. Firma przekaże na rzecz UNICEF Polska 250 tys. złotych. 

Powszechny dostęp do ratujących życie szczepień jest jednym z głównych celów naszej organizacji. W 2021 roku UNICEF pomógł rozpocząć największą akcję szczepień w historii. Chcieliśmy być pewni, że każda społeczność jest chroniona przed COVID-19. Dlatego w lutym zeszłego roku rozpoczęliśmy inicjatywę COVAX. Dzięki niej ponad 1,4 miliarda dawek szczepionki przeciwko koronawirusowi dotarło do ponad 140 krajów.

UNICEF od wielu dekad wspiera programy szczepień podstawowych wśród dzieci. Jedną z chorób, która stanowi poważne zagrożenie dla ich zdrowia i życia jest odra, która jest bardzo zaraźliwa i niebezpieczna szczególnie dla najmłodszych. Nie ma skutecznego leku na tę chorobę, leczenie ma charakter objawowy. Podanie dwóch dawek szczepionki MMR jest jedynym sposobem ochrony. W 2023 roku UNICEF zamierza dotrzeć do 28 milionów dzieci ze szczepionką przeciwko odrze.  

Jednym z naszych celów jest również wyeliminowanie polio. To śmiertelna choroba wirusowa, która kiedyś była główną przyczyną paraliżu wśród dzieci na całym świecie. Od 1988 roku liczba dzieci dotkniętych polio zmniejszyła się o 99 procent. Każdego roku UNICEF pomaga zaszczepić ponad 400 milionów dzieci przeciwko tej chorobie. Jednak wciąż są dzieci, które nie mają szansę na ochronę przed polio. 

Szczepienia są kluczem do ochrony dzieci i nas samych oraz budowania bezpieczniejszych społeczności i społeczeństw, wolnych od chorób, którym można zapobiegać właśnie poprzez szczepionki. Dzięki nim każdego roku udaje się uratować życie milionów dzieci. ICT Poland od lat wspiera działania UNICEF na świecie, a od 2009 r. współpracuje z UNICEF Polska. W tym roku firma ponownie postanowiła przekazać fundusze, aby pomóc najbardziej potrzebującym dzieciom oraz wesprzeć programy szczepień.

Marka Foxy kolejny już rok zdecydowała się wesprzeć program szczepień realizowany przez UNICEF w najbiedniejszych krajach świata. Żyjemy obecnie w bardzo trudnych i nieprzewidywalnych czasach. Wokół nas dostrzegamy wiele problemów, ale przede wszystkich musimy pamiętać o tych, którym żyje się najtrudniej i nie mają możliwości zaspokojenia najbardziej podstawowych potrzeb. 

- podkreśla Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu ICT Poland.

Cieszę się, że firma ICT Poland kolejny zdecydowała się przedłużyć współpracę z UNICEF Polska. Dzięki zaangażowaniu darczyńców biznesowych takich jak ICT Poland, UNICEF jest w stanie zwiększyć skalę swoich działań w zakresie programów szczepień. A jest to najprostsza, najtańsza i najbardziej efektywna forma wsparcia, która ratuje życie dzieci na całym świecie. 

- powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

ICT Poland, właściciel marki Foxy, jest międzynarodową firmą produkującą materiały higieniczne. Firma od lat wspiera działania UNICEF, a z UNICEF Polska współpracuje od 2009 roku. Pierwszą akcją, w którą włączyła się ta firma, był globalny program edukacyjny „Szkoły dla Afryki”. Od 2012 roku ICT Poland wspiera prowadzone przez UNICEF programy szczepień. Stałym elementem współpracy ICT Poland oraz UNICEF Polska jest realizacja programu „Wszystkie Kolory Świata”. Firma finansuje druk materiałów i działania związane z jego realizacją w zaangażowanych w akcję szkołach. Na opakowaniach wybranych produktów marki Foxy, w okresie cyklicznej akcji promocyjnej, umieszczana jest informacja o celu oraz wysokości wsparcia firmy na rzecz UNICEF.

Zobacz również

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wołczańsk w obwodzie charkowskim był kiedyś przemysłowym miastem. Po sześciu miesiącach walk, toczących się w jego obrębie, leży w gruzach. Według lokalnych władz, 60% budynków zostało całkowicie zniszczonych, a reszta poważnie uszkodzona.

Więcej
CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska sp. z o.o. jako wieloletni partner UNICEF Polska, ponownie przekazuje środki finansowe na rzecz dzieci w trudnych sytuacjach życiowych. 

Więcej
Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

44% młodych osób, które wzięły udział w badaniu UNICEF Polska, dotyczącym wykluczenie transportowego, przyznaje, że kierowało się dostępnością transportu publicznego podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Więcej