Pandora i UNICEF razem dla edukacji

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
Pandora

Pandora i UNICEF nawiązują globalne partnerstwo, aby umożliwiać edukację dzieciom i młodzieży na całym świecie.

Nowy Jork, 5 września 2019 r. - Pandora i UNICEF ogłosiły nawiązanie globalnego partnerstwa, aby wspólnie nieść pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom. Program działań będzie wspierał najmłodszych w realizowaniu ich potencjału oraz zapewni im zdrowe i bezpieczne warunki życia. Trzyletnie partnerstwo międzynarodowej firmy produkującej biżuterię i UNICEF zapewni finansowanie szkoleń z zakresu rozwoju umiejętności życiowych, ze szczególnym uwzględnieniem programów wspierających wzmocnienie pozycji kobiet.

Każdego dnia dziewczętom odbiera się prawo do edukacji z powodu ubóstwa, praktyk kulturowych i słabej infrastruktury. Przemoc i konflikty dodatkowo ograniczają ich dostęp do edukacji.

Edukacja dziewcząt wykracza poza uczęszczanie do szkoły. Są to także działania zapewniające możliwość uczenia się, poczucie bezpieczeństwa podczas nauki i możliwość ukończenia wszystkich stopni edukacji w zakresie umiejętności pozwalających skutecznie konkurować dziewczętom na rynku pracy. Jest to również nauka umiejętności niezbędnych do działania w obliczu zmieniającego się świata, decydowania o sobie oraz wnoszenia własnego wkładu w funkcjonowanie lokalnych społeczności.

Wspólnie z UNICEF chcemy dać głos kolejnym pokoleniom, wspierać ich edukację i wzmocnić ich pozycję. Miliony dzieci, a w szczególności dziewcząt, nigdy nie uczęszczało do szkoły. Miliony nie kończą edukacji. Wiele walczy o skorzystanie z podstawowego prawa do bycia sobą i do wykorzystania swojego potencjału. Chcielibyśmy mieć udział w podjęciu tych wyzwań społecznych ”, powiedział Dyrektor Generalny Pandory, Alexander Lacik.

Młodzi ludzie są naszą przyszłością. Ich pomysły, energia i entuzjazm mogą zmieniać świat. Partnerstwo z Pandorą będzie wspierać również inicjatywę Generation Unlimited, dając młodym ludziom narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Razem możemy wykorzystać energię, entuzjazm i pomysły młodych. Możemy dać im umiejętności, których potrzebują, aby stać się aktywnymi obywatelami i aby mogli przyczyniać się do rozwoju społeczeństw i państw, w których żyją”, powiedziała Henrietta Fore, Dyrektor Generalna UNICEF.

W ramach projektu, Pandora zainicjuje serię kampanii społecznych. Rozpocznie się ona wprowadzeniem na rynek specjalnej edycji z kolekcji biżuterii, której premiera będzie miała miejsce 20 listopada 2019, w Światowym Dniu Dziecka. Przez trzy lata środki zbierane przez Pandorę na programy UNICEF będą wspierać edukację i ochronę dzieci na świecie. Kolekcja edycji specjalnej będzie dostępna online i w sklepach Pandora w ponad 100 krajach. Cały dochód ze sprzedaży kolekcji wesprze działania UNICEF.

*** 

Pandora

Pandora, firma założona w 1872 r., projektuje, produkuje i sprzedaje, ręcznie wykańczaną, nowoczesną biżuterię wykonaną z najwyższej jakości materiałów. Biżuteria Pandora jest dostepna w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach.  

Zobacz również

Śmiercionośny atak na Ukrainę

Śmiercionośny atak na Ukrainę

Podczas śmiercionośnego ataku rakietowego na Ukrainę zginęło lub zostało rannych co najmniej 150 osób. Poważnym uszkodzeniom uległ szpital dziecięcy Okhmatdyt w Kijowie - największy w kraju ośrodek medyczny dla najmłodszych. 

Więcej
Zmiana klimatu to coraz więcej dzieci żyjących w ekstremalnych warunkach

Zmiana klimatu to coraz więcej dzieci żyjących w ekstremalnych warunkach

Z powodu zmiany klimatu świat staje się coraz bardziej niebezpiecznym miejscem dla dzieci. Powoduje ona odwrócenie ciężko wypracowanego postępu w zakresie poprawy warunków życia i zdrowia najmłodszych. 

Więcej
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN kolejny rok wspiera dzieci jako „Przyjaciel UNICEF”

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN kolejny rok wspiera dzieci jako „Przyjaciel UNICEF”

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN przedłużyło udział w programie „Przyjaciel UNICEF” o kolejny rok, przekazując środki m.in. na pomoc dzieciom w strefach konfliktu.

Więcej