Pandora i UNICEF razem dla edukacji

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
Pandora

Pandora i UNICEF nawiązują globalne partnerstwo, aby umożliwiać edukację dzieciom i młodzieży na całym świecie.

Nowy Jork, 5 września 2019 r. - Pandora i UNICEF ogłosiły nawiązanie globalnego partnerstwa, aby wspólnie nieść pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom. Program działań będzie wspierał najmłodszych w realizowaniu ich potencjału oraz zapewni im zdrowe i bezpieczne warunki życia. Trzyletnie partnerstwo międzynarodowej firmy produkującej biżuterię i UNICEF zapewni finansowanie szkoleń z zakresu rozwoju umiejętności życiowych, ze szczególnym uwzględnieniem programów wspierających wzmocnienie pozycji kobiet.

Każdego dnia dziewczętom odbiera się prawo do edukacji z powodu ubóstwa, praktyk kulturowych i słabej infrastruktury. Przemoc i konflikty dodatkowo ograniczają ich dostęp do edukacji.

Edukacja dziewcząt wykracza poza uczęszczanie do szkoły. Są to także działania zapewniające możliwość uczenia się, poczucie bezpieczeństwa podczas nauki i możliwość ukończenia wszystkich stopni edukacji w zakresie umiejętności pozwalających skutecznie konkurować dziewczętom na rynku pracy. Jest to również nauka umiejętności niezbędnych do działania w obliczu zmieniającego się świata, decydowania o sobie oraz wnoszenia własnego wkładu w funkcjonowanie lokalnych społeczności.

Wspólnie z UNICEF chcemy dać głos kolejnym pokoleniom, wspierać ich edukację i wzmocnić ich pozycję. Miliony dzieci, a w szczególności dziewcząt, nigdy nie uczęszczało do szkoły. Miliony nie kończą edukacji. Wiele walczy o skorzystanie z podstawowego prawa do bycia sobą i do wykorzystania swojego potencjału. Chcielibyśmy mieć udział w podjęciu tych wyzwań społecznych ”, powiedział Dyrektor Generalny Pandory, Alexander Lacik.

Młodzi ludzie są naszą przyszłością. Ich pomysły, energia i entuzjazm mogą zmieniać świat. Partnerstwo z Pandorą będzie wspierać również inicjatywę Generation Unlimited, dając młodym ludziom narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Razem możemy wykorzystać energię, entuzjazm i pomysły młodych. Możemy dać im umiejętności, których potrzebują, aby stać się aktywnymi obywatelami i aby mogli przyczyniać się do rozwoju społeczeństw i państw, w których żyją”, powiedziała Henrietta Fore, Dyrektor Generalna UNICEF.

W ramach projektu, Pandora zainicjuje serię kampanii społecznych. Rozpocznie się ona wprowadzeniem na rynek specjalnej edycji z kolekcji biżuterii, której premiera będzie miała miejsce 20 listopada 2019, w Światowym Dniu Dziecka. Przez trzy lata środki zbierane przez Pandorę na programy UNICEF będą wspierać edukację i ochronę dzieci na świecie. Kolekcja edycji specjalnej będzie dostępna online i w sklepach Pandora w ponad 100 krajach. Cały dochód ze sprzedaży kolekcji wesprze działania UNICEF.

*** 

Pandora

Pandora, firma założona w 1872 r., projektuje, produkuje i sprzedaje, ręcznie wykańczaną, nowoczesną biżuterię wykonaną z najwyższej jakości materiałów. Biżuteria Pandora jest dostepna w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach.  

Zobacz również

200 mln dzieci będzie potrzebowało pomocy humanitarnej w 2026 r.

200 mln dzieci będzie potrzebowało pomocy humanitarnej w 2026 r.

Skala nakładających się na siebie kryzysów humanitarnych stale się zwiększa. Rekordowe poziomy osiągają też globalne potrzeby w tym zakresie. 

Więcej
Zima zagraża dzieciom

Zima zagraża dzieciom

W regionach dotkniętych kryzysami humanitarnymi zima potęguje problemy, z którymi najmłodsi muszą mierzyć się na co dzień. Gdy temperatura spada, sytuacja dramatycznie się pogarsza. 

Więcej
Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Dane są alarmujące – co czwarte dziecko na świecie, czyli około 610 mln najmłodszych, żyje z matką, która jest ofiarą fizycznej lub seksualnej przemocy ze strony swojego partnera.  

Więcej