Nowa kampania Claire’s na rzecz UNICEF rozpoczęła się 25 maja i potrwa do 14 czerwca 2014 roku. Działania skupione są wokół Dnia Dziecka. Aby uczcić święto wszystkich dzieci w salonach Claire’s w całej Polsce będzie można obejrzeć filmy pokazujące działania UNICEF w Laosie. Klienci sklepów będą mieli możliwość przekazania darowizny na wsparcie programów edukacyjnych i zdrowotnych dla dzieci w Azji. Będą mogli również zakupić specjalną biżuterię, dedykowaną najmłodszym, z zakupu której 1euro przekazane zostanie na pomoc dzieciom.
Jak zaczęła się nasza współpraca?
W lipcu 2012 roku firma Claire’s – jeden z największych na świecie sprzedawców akcesoriów i biżuterii dla młodzieży - rozpoczął wspólny program z UNICEF. Do działania na rzecz UNICEF firma zaprosiła swoich klientów w całej Europie, którzy mogli przekazać darowiznę płacąc za zakupione towary. Niewielkie kwoty przekazane przez tysiące młodych darczyńców miały bardzo duże znaczenie. W 2012 roku akcja połączona została z programem edukacyjnym UNICEF „Powrót do szkoły”, którego celem jest ułatwienie dzieciom dostęp do edukacji, bez względu na miejsce ich zamieszkania. Program obejmował głównie szkoły w Azji.
W okresie Świąt Bożego Narodzenia 2013 roku firma Claire’s wsparła programy ratujące życie najmłodszym na całym świecie. Klienci mogli zakupić specjalne produkty dedykowane pomocy dzieciom. Były to znaczki i bransoletki, z których dochód przekazany został na programy pomocowe. Cała kampania i sprzedaż cieszyła się tak dużym zainteresowaniem klientów, że będzie kontynuowana również w kolejnym roku. Ze sprzedaży dedykowanych produktów w 2013 roku pozyskano na rzecz UNICEF 376 706 euro. Dzięki tym środkom zapewniliśmy dzieciom dostęp do wody pitnej i urządzeń sanitarnych. Pomogliśmy także w zakupie szczepionek i moskitier chroniących dzieci przed malarią.
Od początku współpracy pracownikom i klientom sieci udało się zebrać ponad 900 000 euro.