Ogłoszenie wyników konkursu „MALI uczniowie idą do szkoły”

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
Mali 11

Projekt edukacyjny „MALI uczniowie idą do szkoły” dobiegł końca. Dziękujemy wszystkim placówkom, które wzięły w nim udział. Dzięki Państwa zaangażowaniu uczniowie w Polsce poznali problemy swoich rówieśników w Afryce, a tworząc książeczki rozwinęli swoje zdolności literackie. Dziękujemy za przesłanie setek prac na konkurs na najciekawszą książkę. Otrzymaliśmy przepiękne i niezwykle twórcze prace nadesłane przez dzieci i młodzież z całej Polski. Jury konkursu miało niezwykle trudne zadanie, gdyż wyłonienie jednej książki było prawie niewykonalne. Po burzliwych obradach, jest nam niezwykle miło ogłosić, iż laureatem konkursu i zdobywcą nagrody zostaje Gimnazjum nr 2 w Koluszkach za fantastyczną pracę – komiks pt. „Tiger”. To właśnie uczniów tej szkoły odwiedzi Artur Żmijewski Ambasador Dobrej Woli UNICEF. Gratulujemy! Jednocześnie pragniemy poinformować, że w związku z ogromnie wysokim poziomem nadesłanych prac konkursowych, przyznaliśmy siedem równorzędnych wyróżnień. Wyróżnione placówki to:

  1. Szkoła Podstawowa nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu za książkę „Poradnik hodowcy kształtów”
  2. Zespół Szkół Ogólnokształcących Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Kluczborku za książkę „Światowa klasa”
  3. I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie za książkę „Milczę, piszę, czuję”
  4. Zespół Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II i Gimnazjum w Skrzyszowie za książkę „Szlachcic”
  5. Gimnazjum nr 7 w Bytomiu z za książkę „To nie jest fajka”
  6. Przedszkole nr 15 w Stalowej Woli za książkę „Plastusiowe wierszyki”
  7. Społeczne Gimnazjum nr 2 im. Zbigniewa Herberta za książkę „O kocie, co chciał polecieć w kosmos”

Wszystkim serdecznie dziękujemy za ogrom pracy włożonej, zarówno w przeprowadzenie projektu, jak i przygotowanie prac konkursowych. Zapraszamy serdecznie do dalszej współpracy.

Zobacz również

Przyszłość dzieciństwa w zmieniającym się świecie

Przyszłość dzieciństwa w zmieniającym się świecie

Raport UNICEF “The State of the World's Children 2024” to próba odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o przyszłość dzieci, w której ich wszystkie prawa będą respektowane. 

Więcej
Debata z okazji 35-lecia Konwencji o prawach dziecka. Wokół zaleceń Komitetu Praw Dziecka dla Polski

Debata z okazji 35-lecia Konwencji o prawach dziecka. Wokół zaleceń Komitetu Praw Dziecka dla Polski

Debata wokół stanu realizacji zaleceń Komitetu Praw Dziecka to wspólne przedsięwzięcie UNICEF Polska, Koalicji Organizacji Pozarządowych monitorujących wdrażanie Konwencji o prawach dziecka w Polsce oraz Rzeczniczki Praw Dziecka.

Więcej
Wpływ wojny w Sudanie na zdrowie psychiczne dzieci

Wpływ wojny w Sudanie na zdrowie psychiczne dzieci

Dzieci w Sudanie doświadczają przemocy, ale także są jej świadkami. Powoduje to u nich silny stres emocjonalny, prowadzący do problemów ze zdrowiem psychicznym.

Więcej