UNICEF i St. Majewski – razem dla dzieci

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
UNICEF_10_A_Bambino12k-horz

UNICEF i St. Majewski, producent kultowych kredek Bambino oraz artykułów papierniczych Unipap, łączą siły w działaniach na rzecz dzieci. W sierpniu do sklepów w całej Polsce trafi seria produktów Bambino i Unipap z logo UNICEF. Ich zakup wspiera programy organizacji.
Oprócz kredek Bambino z logo UNICEF, będzie można kupić zeszyty Unipap, bloki techniczne i rysunkowe, teczki z gumką oraz farby plakatowe. Po raz pierwszy od lat, produkty ze znakiem UNICEF będą dostępne w szerokiej ofercie na rynku polskim. Wcześniej ich sprzedaż ograniczona była do sklepu internetowego i punktu sprzedaży w centrum Warszawy.

Produkty charytatywne UNICEF

UNICEF był pierwszą organizacją, która wprowadziła do sprzedaży kartki i produkty charytatywne, pozyskując w ten sposób środki na działania pomocowe. Pierwsza karta pocztowa UNICEF pojawiła się w 1949 roku. Została przygotowana na podstawie rysunku małej Jitki z Czechosłowacji, która narysowała laurkę z podziękowaniem za mleko, które UNICEF dostarczał do krajów poszkodowanych na skutek II wojny światowej. 

Od 2012 roku, w ramach reorganizacji globalnej sprzedaży produktów charytatywnych, UNICEF poszukuje lokalnych partnerów, którzy przejmują proces projektowania, produkcji i dystrybucji produktów UNICEF. Często, dzięki tej współpracy, bardzo dobrze znane, lokalne marki pojawiają się obok logo największej organizacji humanitarnej pomagającej dzieciom. Tak stało się w przypadku współpracy UNICEF i firmy St. Majewski. Kredki Bambino już od 126 lat towarzyszą w szkolnej przygodzie dzieciom Polsce. Teraz każdy, kto zdecyduje się na zakup kredek Bambino i innych produktów z logo UNICEF wesprze programy pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie, między innymi projekty edukacyjne.

Spotkanie w siedzibie firmy St. Majewski

W ramach współpracy 7% ze sprzedaży każdego produktu z logo UNICEF firma St. Majewski przekaże do UNICEF. Jest to kwota, którą UNICEF w całości przekaże na swoje działania statutowe.

Produkty z misją

Obok wsparcia finansowego organizacji, celem wspólnego działania UNICEF i firmy St. Majewski jest również przeprowadzenie akcji edukacyjnej wśród dzieci w Polsce. Firma St. Majewski, informuje swoich klientów o tym, jak wygląda sytuacja dzieci na świecie. Na wszystkich produktach z logo UNICEF znajdują się ciekawe informacje i statystyki UNICEF. Polscy uczniowie dowiedzą się między innymi, co to jest „Szkoła w Pudełku” i jak pomaga ona dzieciom w regionach dotkniętych katastrofami naturalnymi, czy konfliktami zbrojnymi – wszędzie tam, gdzie dzieci nie mogą normalnie chodzić do szkoły.

„Mój rówieśnik na drugim końcu świata” – konkurs plastyczny

Inauguracji sprzedaży produktów z logo UNICEF towarzyszyć będzie wyjątkowy konkurs pod hasłem „Razem idziemy do szkoły”, adresowany do kupujących wyprawkę szkolną z logo UNICEF w sklepach sieci Biedronka. Aby wziąć w nim udział należy zakupić produkt z logo UNICEF i przygotować pracę plastyczną pt. „Mój rówieśnik na drugim końcu świata”. Zgodnie z Regulaminem Konkursu, mogą w nim wziąć udział, za zgodą rodziców, dzieci i młodzież do 18 roku życia. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie St. Majewski, na stronie sieci Biedronka oraz pod linkiem. Prace należy przesłać do siedziby St. Majewski do dnia 15 września 2015 roku.

Na uczestników konkursu czekają wyjątkowe nagrody, zwiedzanie Fabryki Kredek Bambino, warsztaty edukacyjne w siedzibie UNICEF, 100 tabletów oraz 1000 opakowań kredek Bambino. Dodatkowo reprodukcje 36 wybranych prac konkursowych znajdą się w specjalny kalendarzu na rok 2016.

Współpraca UNICEF i St. Majewski została już zaplanowana na kolejne lata. Razem z powiększającą się ofertą produktów z logo UNICEF, organizowane będą działania angażujące polskie dzieci w pomoc rówieśnikom w najbiedniejszych krajach, a także akcje poszerzające ich wiedzę na temat świata i jego problemów.

Zobacz również

Co 6 młoda osoba w Polsce jest zagrożona wykluczeniem transportowym

Co 6 młoda osoba w Polsce jest zagrożona wykluczeniem transportowym

W Polsce 14% dzieci i młodzieży w wieku od 12 do 19 lat jest zagrożonych wykluczeniem transportowym – wynika z raportu „Wykluczenie transportowe dzieci i młodzieży w Polsce”, przygotowanego przez UNICEF Polska i zaprezentowanego 16 października w Centrum Prasowym PAP. v

Więcej
Iga Świątek wspiera działania UNICEF Polska na rzecz zdrowia psychicznego dzieci

Iga Świątek wspiera działania UNICEF Polska na rzecz zdrowia psychicznego dzieci

10 października 2024, z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, Iga Świątek ogłosiła wsparcie dla UNICEF Polska, przekazując naszej organizacji 200 tys. złotych na programy wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.  

Więcej
Ponad 370 milionów dziewcząt i kobiet na świecie doświadczyło przemocy seksualnej w dzieciństwie

Ponad 370 milionów dziewcząt i kobiet na świecie doświadczyło przemocy seksualnej w dzieciństwie

Przemoc seksualna wobec dzieci to problem globalny, który nie zna granic – geograficznych, kulturowych czy ekonomicznych. Z najnowszych danych UNICEF wynika, że jedna na osiem dziewcząt i kobiet doświadczyła gwałtu lub napaści na tle seksualnym przed ukończeniem 18. roku życia.

Więcej