W styczniu 2016 r. Polskie Zdroje, właściciel marki Cisowianka, rozpoczęły współpracę z UNICEF Polska w ramach programów wodnych prowadzonych przez organizację w krajach rozwijających się.
Do czerwca w sklepach w całej Polsce dostępne były butelki wody Cisowianka oznaczone logo UNICEF. Część przychodu z ich sprzedaży została przekazana na rzecz programów UNICEF zapewniających dostęp do czystej wody pitnej. Na specjalnej stronie internetowej www.cisowianka.pl/unicef każdy mógł sprawdzić bieżące wyniki akcji.
Dziękujemy wszystkim, którzy w czasie trwania akcji kupili butelki Cisowianki oznaczone logo UNICEF, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska - Możecie mieć Państwo pewność, że pozyskane środki przeznaczymy na programy wodno – sanitarne, m.in. budowę studni, zapewnienie wody pitnej w sytuacjach kryzysowych i zakup zestawów higienicznych. Kwota, którą zebraliśmy wystarczy na instalację 107 pomp wodnych! Oznacza to, że dzięki współpracy UNICEF i Cisowianki czysta woda dotrze do kilkudziesięciu tysięcy dzieci.
Na świecie wciąż około 660 mln ludzi nie ma dostępu do czystej wody pitnej.
UNICEF działając w ponad 100 krajach świata buduje i udoskonala źródła wody pitnej oraz sanitariaty w szkołach i lokalnych społecznościach. Dzięki podjętej w tym roku współpracy, Polskie Zdroje dołączyły do międzynarodowego grona firm wspierających działania UNICEF.
Potrzeba pomocy najbiedniejszym rejonom świata, gdzie brak dostępu do sprawdzonych źródeł wody pitnej powoduje zagrożenia zdrowia i życia tysięcy dzieci, jest tak duża, że Cisowianka i UNICEF zdecydowały się kontynuować współpracę na rzecz programów wodnych również w przyszłym roku.