Fundacja FC Barcelona, Reach Out To Asia i UNICEF rozpoczynają kampanię „1 na 11”

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
UNI177251

Nowy Jork, 9 stycznia 2015 roku – Fundacja FC Barcelona, Reach Out To Asia (ROTA)
i UNICEF rozpoczynają dziś kampanię „1 na 11”. Kampania ma na celu zwiększenie szans edukacyjnych dzieci w Bangladeszu, Indonezji i Nepalu, a w przyszłości także w innych krajach.

Na świecie 1 na 11 dzieci w wieku szkolnym pozostaje poza systemem edukacji. Jest to odpowiednio 58 milionów z 650 milionów dzieci. Większość z nich to dzieci żyjące w rejonach konfliktu, skrajnej biedzie, dzieci z niepełnosprawnością lub ze społeczności autochtonicznych. Ponadto w wielu szkołach nie ma zajęć sportowych. Ostatnie badania wykazały, że wychowanie fizyczne ma zbawienny wpływ na dziecko. Poprawia jego zdrowie, kondycję fizyczną i wyniki w nauce.

Aby zmienić tę sytuację rusza kampania „1 na 11”, w trakcie której będą zbierane fundusze na realizację projektów edukacyjnych. 12 lutego w londyńskim domu aukcyjnym Sotheby’s odbędzie się także wyjątkowa aukcja charytatywna. Zostaną na niej zlicytowane dzieła sztuki artystów takich jak: Takashi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra i Shirin Neshat. Hirst i Murakami stworzyli na tę okazję wyjątkowe dzieło sztuki przedstawiające Lionela Messi, zawodnika FC Barcelona i Ambasadora Dobrej Woli UNICEF.

Wspieram kampanię 1 na 11, ponieważ wierzę, że każde dziecko ma prawo rozwijać swój potencjał i spełniać marzenia. Edukacja ma w tym fundamentalne znaczenie, powiedział Lionel Messi.

Kampanię wspiera również słynna tenisistka i Ambasadorka Dobrej Woli UNICEF, Serena Williams. Wraz z Lionelem Messim wystąpiła ona w spocie promującym kampanię „1 na 11” oraz zachęca do wzięcia udziału w wyzwaniu „Keep Ups”. Zadanie to polega na utrzymaniu piłki w górze przez jak najdłuższy czas przy co najmniej 11 odbiciach. W filmie obie gwiazdy podejmują własne wyzwanie „Keep Ups”. W wielu krajach zapewnienie dziecku wykształcenia na odpowiednim poziomie to oczywistość. Ale 1 na 11 dzieci jest pozbawione tej szansy. Musimy zmobilizować siły, aby zapewnić każdemu dziecku na świecie prawo do nauki, powiedziała tenisistka.

Leo Messi

Premierowy pokaz spotu promującego kampanię miał miejsce na stadionie Camp Nou podczas meczu rozegranego w niedzielę, 11 stycznia między drużynami FC Barcelona
i Atletico Madryt.

Fundusze zebrane w trakcie kampanii „1 na 11” zostaną przeznaczone na sfinansowanie trzech projektów edukacyjnych: w Indonezji, Nepalu i Bangladeszu. W Indonezji projekt obejmie szkoły w sześciu okręgach i zapewni pomoc dla dzieci z niepełnosprawnością.
W Nepalu UNICEF wybrał 10 dystryktów, które będą oferować dzieciom zajęcia sportowe. Ten projekt ma szczególne znaczenie w przełamywaniu barier społecznych u dzieci z niepełnosprawnością. Natomiast projekt w Bangladeszu skupi się na dzieciach pozostających poza systemem edukacji.

Każde dziecko ma prawo do nauki, zabawy i prawidłowego rozwoju. Naszym celem jest zredukowanie liczby dzieci, które nie mają dostępu do edukacji podstawowej. Razem możemy sprawić, że więcej dzieci spełni swoje marzenia i zasiądzie w szkolnych ławkach, zgodnie stwierdzili Anthony Lake (UNICEF), Josep Maria Bartomeu (FC Barcelona) i Essa Al Mannai (ROTA).

Lionel Messi i Serena Williams zachęcają swoich fanów do wzięcia udziału w wyzwaniu „Keep Ups”, wpłaty na konto kampanii oraz do udostępnienia nagrania z podjętym wyzwaniem
w mediach społecznościowych i na stronie www.1in11.org.

Informacje dla dziennikarzy:

„1 na 11” to wyjątkowy projekt stworzony wspólnie przez trzy organizacje: FC Barcelona, Reach Out To Asia (ROTA) i UNICEF. Kampania ma na celu zredukowanie liczby dzieci, które nie mają dostępu do edukacji. Wszyscy partnerzy wykorzystają swoją wiedzę, możliwości i umiejętności, aby wesprzeć projekty edukacyjne i zapewnić każdemu dziecku szansę do nauki i rozwoju jego potencjału.

O partnerach:

Fundacja FC Barcelona
Od 1994 roku Fundacja FC Barcelona wspiera projekty, które wykorzystują sport do budowania pozytywnych zachowań i wartości wśród dzieci i młodzieży. Fundacja jest wspierana przez klub, jego zawodników i kadrę.

Reach Out To Asia (ROTA)
Reach Out To Asia jest organizacją pozarządową działającą w ramach Qatar Foundation – prywatnej organizacji non-profit założonej w 1995 roku. Fundacja ma na celu wspieranie projektów edukacyjnych na całym świecie zgodnie z zasadą, że największym zasobem narodu jest potencjał jego obywateli. Misją ROTA jest świadczenie pomocy na kontynencie azjatyckim.

UNICEF
UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. www.unicef.pl

Aukcję w Sotheby’s, która jest częścią kampanii „1 na 11” wsparli następujący artyści:
• Cai Guo Qiang
• Damien Hirst
• Dia Azzawi
• eL Seed
• Etel Adnan
• Francesco Vezzoli
• Jeff Koons
• Jenny Holzer
• Luc Tuymans
• Manal Al Dowayan
• Marc Newson
• Richard Serra
• Shirin Neshat
• Takashi Murakami
• Wael Shawky
• Yan Pei-Ming
• Yousef Ahmad

Zobacz również

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wołczańsk w obwodzie charkowskim był kiedyś przemysłowym miastem. Po sześciu miesiącach walk, toczących się w jego obrębie, leży w gruzach. Według lokalnych władz, 60% budynków zostało całkowicie zniszczonych, a reszta poważnie uszkodzona.

Więcej
CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska sp. z o.o. jako wieloletni partner UNICEF Polska, ponownie przekazuje środki finansowe na rzecz dzieci w trudnych sytuacjach życiowych. 

Więcej
Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

44% młodych osób, które wzięły udział w badaniu UNICEF Polska, dotyczącym wykluczenie transportowego, przyznaje, że kierowało się dostępnością transportu publicznego podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Więcej