Warszawa, 13 grudnia 2016 r. - Dlaczego na portalach społecznościowych pojawia się coraz więcej zdjęć pustych talerzy opatrzonych hashtagiem #JaStawiam? Angażując internautów w ten nietypowy sposób UNICEF Polska zwraca uwagę na problem niedożywionych dzieci w południowej i wschodniej Afryce.
Do akcji #JaStawiam włączyły się znane osoby, lubiani kucharze, blogerzy, vlogerzy m.in.: Magdalena Różczka, Tomasz Jakubiak, Mariusz Wlazły, Kinga Paruzel, Paulina Chruściel, Blog Ojciec, Be you spirit, Makecookingeasier.com i wielu innych!
Skutki zmian klimatycznych w południowej i wschodniej Afryce spowodowały spadek produkcji żywności. Ponad milion dzieci potrzebuje natychmiastowego wsparcia. Grozi im śmierć z głodu.
W odpowiedzi na krytyczną sytuację UNICEF Polska rozpoczął nową akcję - #JaStawiam, która wykorzystuje popularną w mediach społecznościowych modę na robienie zdjęć swoich posiłków. Kto z nas przynajmniej raz nie zaczął posiłku właśnie od tej czynności? Rzadko jednak pamiętamy, że nie wszędzie na świecie ludzie mogą pochwalić się tym, co dzisiaj zjedli. W wielu regionach brakuje żywności, a ta trudna sytuacja najboleśniej dotyka najmłodszych.
Udostępniając zdjęcie swojego pustego talerza, pokazujemy, że dzisiaj nie liczy się to, co sami zjedliśmy, ale fakt, że równowartość naszego obiadu odmieni życie dziecka.
Włączenie się do akcji jest bardzo proste:
1. Udostępniamy zdjęcie swojego pustego talerza na Facebooku, Instagramie lub Twitterze dodając #JaStawiam.
2. Wartość naszego obiadu przekazujemy niedożywionym dzieciom w południowej i wschodniej Afryce wpłacając darowiznę na unicef.pl/jastawiam.
3. Na koniec oznaczamy troje naszych znajomych, inspirując innych do działania!
Akcja #JaStawiam organizowana przez UNICEF Polska jest częścią kampanii „Uratuj dziecko w Afryce”. Jej celem jest zebranie środków na zakup żywności terapeutycznej, wyposażenie ośrodków zdrowia w leki i sprzęt oraz szkolenie personelu medycznego w zakresie rozpoznawania i leczenia niedożywienia wśród dzieci w Angoli, Malawi, Nigerii, Nigrze, Zimbabwe.
#JaStawiam inspirowane jest akcją #DonateYourDinner zrealizowaną z ogromnym powodzeniem przez UNICEF Australia. Za opracowanie polskiej koncepcji odpowiada agencja Cape Morris. Zaangażowanie wielu najbardziej popularnych użytkowników mediów społecznościowych zagwarantował indaHash - międzynarodowa platforma do automatyzacji współpracy z digital influencerami.
Dzisiaj #JaStawiam obiad i ratuję dziecko w Afryce!
Więcej informacji o akcji na stronie: unicef.pl/jastawiam