Czwarta edycja kampanii charytatywnej „Reszta w Twoich rękach” organizowanej przez UNICEF i Mennicę Polską zakończona sukcesem. Kwota blisko pół miliona złotych, zebrana dzięki wsparciu Darczyńców, którzy kupili Dobre Dukaty, zostanie przekazana na realizację programu szczepień ratujących życie dzieci w krajach rozwijających się.
Dobry Dukat to symbol kampanii charytatywnej UNICEF Polska i Mennicy Polskiej: „Reszta w Twoich Rękach”. Dobre Dukaty można było kupić od kwietnia do końca wakacji w ponad pół tysiąca sklepów w całym kraju. Jeden krążek to 5 złotych. Kwota ta wystarczy, aby ochronić 26 dzieci przed tężcem. Dzięki hojności Darczyńców z całej Polski, zebrana kwota: prawie pół miliona złotych - zostanie przekazana na zakup szczepionek oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury do ich przechowywania i transportu w terenie. Pieniądze wystarczą na sfinansowanie na przykład ponad 50 tysięcy szczepionek przeciw odrze, takiej samej ilości szczepionek przeciw polio, prawie 60 tysięcy szczepionek przeciw tężcowi, a także zakup prawie 3 tysięcy lodówek przenośnych i ponad pół tysiąca rowerów do przewiezienia szczepionek w trudno dostępne miejsca.
Kampanię kolejny raz wsparła Magdalena Różczka, Ambasador Dobrej Woli UNICEF. - Dla nas Dobry Dukat to wydatek o wartości 5 złotych. Dla dzieci jest to realna pomoc. Dzięki Dobrym Dukatom otrzymują szczepionki, które są dla nich przepustką do zdrowego i szczęśliwego dzieciństwa. Jestem dumna, że w tym roku zebraliśmy blisko pół miliona złotych! Polacy mają otwarte serca i potrafią udowodnić, że nie jest im obojętny los potrzebujących dzieci. Serdecznie dziękuję wszystkim Darczyńcom naszej akcji! – mówi Magdalena Różczka, Ambasador Dobrej Woli UNICEF.
W tym roku kampanię charytatywną „Reszta w Twoich rękach” wsparło aż 11 partnerów handlowych, których klienci podczas zakupów odbierali część reszty w Dobrych Dukatach: H&M, OBI, Monnari, Społem, Komfort, Abra, Venezia/Unisono, Drogerie Natura (Polbita Marketing Sp. z o.o.), MarcPol, Meble Black Red White i Traffic Club oraz firma kurierska OPEK wspierająca akcję poprzez bezpłatne dostarczanie wszystkich przesyłek. Najwięcej „Dobrych Dukatów” odebrali w tym roku klienci sieci „H&M”.
Dziękujemy wszystkim Darczyńcom za zaangażowanie i wsparcie. Bardzo się cieszymy, że kolejny raz Dobry Dukat będzie naszą „dobrą monetą”, która uczyni lepszym świat potrzebujących dzieci. Zebrane fundusze pozwolą nam zapewnić dzieciom szczepionki, które zapewnią im zdrowy start w przyszłość. i niezbędne do ich przeprowadzenia – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Dziękujemy, że odpowiedzieliście Państwo na nasz wspólny apel: Mennicy, UNICEFU i Magdy Różczki. Dziękujemy pięknie wszystkim partnerom handlowym za wspólne zaangażowanie w te akcję dla dzieci. Jesteśmy niezwykle dumni, że nasze produkty mobilizują do pomocy najmłodszym i ratowania im życia – dodaje Grzegorz Zambrzycki, prezes Mennicy Polskiej.
UNICEF wspiera programy szczepień w ponad 100 krajach na całym świecie. Działania UNICEF obejmują m.in.: zapewnienie szczepionek, organizację kampanii szczepień, pracę ze społecznościami lokalnymi i rządami państw, wsparcie dla tych ostatnich w opracowaniu skutecznych planów szczepień obejmujących jak największą liczbę dzieci. UNICEF jest największym nabywcą szczepionek na świecie. W 2012 r. UNICEF zapewnił dzieciom blisko 2 miliardy dawek szczepionek – co zapewnia dotarcie ze szczepieniami do 36% dzieci na świecie.
Łącznie, w ramach czterech edycji akcji „Reszta w Twoich rękach” UNICEF Polska i Mennica Polska wraz z partnerami handlowymi zyskali przekazali na pomoc dla dzieci blisko 1,5 miliona złotych wspierając m.in. budowę szkół i edukację dla najbiedniejszych dzieci w Gruzji i na Madagaskarze oraz prowadzone przez UNICEF akcje szczepień.