Jak wygląda szkoła, w której prawa dziecka są nie tylko tematem lekcji, ale podstawą do podejmowania wspólnych działań i budowania rzeczywistych relacji między uczniami a nauczycielami? Praktyczną odpowiedź na to pytanie daje przygotowana przez nas akcja edukacyjna dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych „Mam prawo do…”
Opracowaliśmy akcję edukacyjną „Mam prawo do...”, aby pokazać, że nie trzeba zmieniać całego systemu, żeby szkoła stała się miejscem, w którym uczniowie czują się słuchani i traktowani poważnie. Zaprosiliśmy szkoły, nauczycieli i uczniów do wspólnego sprawdzenia, jak w praktyce, a nie w teorii wygląda edukacja oparta na prawach dziecka.
Wystarczy poświęcenie chwili i skorzystanie z naszych materiałów, aby prawa dziecka stały się praktyką – w klasie i w relacjach szkolnych.
Nasza akcja to wsparcie w pracy wychowawczej i dobry sposób na budowanie relacji z klasą. Dzięki niej nauczyciele oszczędzają czas, korzystając z gotowych materiałów i planu działania, a uczniowie i uczennice poznają swoje prawa i uczą się angażować w spawy dla nich ważne. Nawiązujący się w ten sposób prawdziwy dialog między uczniami, nauczycielami i dyrekcją wzmacnia dobrą atmosferę w szkole i pozytywny wizerunek placówki.
Cały proces udziału w akcji, od szkolenia wprowadzającego dla nauczycieli, przez sposób prowadzenia lekcji, wspólne opracowanie wniosków i wsparcie w ich prezentacji przez uczniów przed dyrekcją szkoły, aż po propozycję przeprowadzenia szkolenia dla rady pedagogicznej opisany jest na stronie akcji.
Patronat honorowy nad naszą akcją objęła Rzeczniczka Praw Dziecka.




