Biznes we współpracy na rzecz dzieci. UNICEF Polska na Targach CSR

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
TARGI-CSR_2018-kwadrat_na-rzecz-dzieci

Gościem specjalnym będzie Robert Korzeniowski, Ambasador Dobrej Woli UNICEF

Warszawa, 21 marca 2018 r. – UNICEF jest jednym z inicjatorów strategicznej współpracy z biznesem. Już 12 kwietnia 2018 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędą się Targi CSR, na których UNICEF Polska przybliży ideę współpracy organizacji z partnerami biznesowymi. Gościem specjalnym będzie Robert Korzeniowski, światowej sławy sportowiec, czterokrotny mistrz olimpijski oraz Ambasador Dobrej Woli UNICEF.

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa, która od ponad 70 lat działa na rzecz dzieci na świecie. Pomysłodawcą UNICEF i jego współzałożycielem był Polak, dr Ludwik Rajchman. Warto podkreślić, że organizacja przez 55 lat od momentu swojego powstania pomagała dzieciom w Polsce. Współpraca przedsiębiorstw z UNICEF daje im szansę na włączenie się w rozwiązywanie problemów dotyczących dzieci, budując przy tym świadomość społeczeństwa na temat problemów globalnych. Rodzaj współpracy dopasowany jest do charakteru firmy, aby przyniosła ona jak najlepsze rezultaty dla obu stron.

UNICEF to organizacja godna zaufania. Jako Ambasador Dobrej Woli byłem w zniszczonej wojną Syrii i widziałem, jak fantastyczną pracę wykonuje UNICEF oraz jak realnie zmienia na lepsze życie dzieci. Warto, aby świat biznesu angażował się we współpracę z UNICEF, bo dzięki temu obie strony odnoszą korzyści: firmy wzmacniają swój wizerunek i we współpracy z UNICEF mogą wypełniać misję ratowania zdrowia i życia dzieci, mówi Robert Korzeniowski.

IMG_7831

UNICEF ściśle współpracuje zarówno z korporacjami, jak również z lokalnymi firmami. Na polskim rynku działają globalni partnerzy UNICEF, m.in. Procter and Gamble (marka Pampers), IKEA, Starwood, H&M, a także regionalni, jak np. ICT Poland (marka Foxy) i Claire’s oraz lokalne, prężnie działające firmy, takie jak ITAKA, Nałęczów Zdrój (marka Cisowianka) i Centrum Medyczne Damiana. Myśląc o zaangażowaniu małych i średnich przedsiębiorstw w swoje działania, UNICEF Polska opracował program „Firmy z sercem”, adresowany właśnie do tej grupy odbiorców. Program pozwala mniejszym podmiotom łączyć założenia biznesowe z elementami społecznej odpowiedzialności.

Targi CSR, którym patronuje UNICEF, upłyną w tym roku pod hasłem „Biznes we współpracy…”. Roberta Korzeniowskiego będzie można spotkać przy stoisku UNICEF Polska, a także podczas panelu dotyczącego „Roli biznesu w osiągnięciu Celów Zrównoważonego Rozwoju”. Organizatorem Targów CSR jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Zobacz również

200 mln dzieci będzie potrzebowało pomocy humanitarnej w 2026 r.

200 mln dzieci będzie potrzebowało pomocy humanitarnej w 2026 r.

Skala nakładających się na siebie kryzysów humanitarnych stale się zwiększa. Rekordowe poziomy osiągają też globalne potrzeby w tym zakresie. 

Więcej
Zima zagraża dzieciom

Zima zagraża dzieciom

W regionach dotkniętych kryzysami humanitarnymi zima potęguje problemy, z którymi najmłodsi muszą mierzyć się na co dzień. Gdy temperatura spada, sytuacja dramatycznie się pogarsza. 

Więcej
Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Dane są alarmujące – co czwarte dziecko na świecie, czyli około 610 mln najmłodszych, żyje z matką, która jest ofiarą fizycznej lub seksualnej przemocy ze strony swojego partnera.  

Więcej