L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
UN_VitaminA

Warszawa, 5 listopada 2018 r. – „Dołącz do nas i pomóż 1,7 miliona dzieci walczyć ze ślepotą” – takim hasłem skierowanym do polskich konsumentów marka L’OCCITANE rozpoczyna akcję wsparcia UNICEF w suplementacji dzieci Witaminą A. Od listopada do końca roku z każdego sprzedanego Kremu do Rąk z Masłem Shea (75 ml i 150 ml) L’OCCITANE przekaże UNICEF 1 euro na ten cel.

Niedobór witaminy A to rezultat złej diety i chorób. Niestety na całym świecie jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat ma niedobór tej witaminy, co jest jedną z głównych przyczyn ślepoty dziecięcej i innych chorób.

Najtrudniejsza sytuacja jest w krajach rozwijających się, gdzie od 250 tysięcy do 500 tysięcy dzieci każdego roku traci wzrok. Witamina A ma zatem kluczowe znaczenie dla rozwoju dziecka i odporności na choroby.

Cel akcji jest prosty: do roku 2019 uchronić 1,7 miliona dzieci przed utratą wzroku.

L’OCCITANE wspiera UNICEF w zapewnianiu suplementów witaminy A dzieciom w trzech krajach: Boliwii, Mjanmie (Birmie) i Papui-Nowej Gwinei:

  1. Boliwia - w Boliwii aż 27% dzieci w wieku od 6 do 23 miesięcy ma poważny niedobór witaminy A. Na niedobór najbardziej narażone są dzieci mieszkające na obszarach trudnodostępnych.
  2. Mjanma (Birma) - 38% ludności ma poważny niedobór witaminy A obejmujący nawet do 60% populacji w niektórych regionach.
  3. Papua-Nowa Gwinea - tylko 22% dzieci w tym kraju otrzymuje odpowiednią suplementację witaminą A.

Odkąd dwadzieścia lat temu Olivier Baussan, założyciel L’OCCITANE po raz pierwszy zdecydował się na umieszczenie napisów w alfabecie Braille’a na etykietach produktów, marka wspiera osoby niedowidzące i niewidome. Od 2000 roku L’OCCITANE zapewniło dostęp do opieki medycznej wielu potrzebującym z wadami wzroku.

UNICEF działa w ponad 190 krajach docierając do dzieci najbardziej narażonych na utratę wzroku i zapewniając im lepszy start w życie. Organizacja pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

W tym roku L’OCCITANE łączy siły z UNICEF, ponieważ wierzy, że każde dziecko zasługuje na oglądanie piękna naszego świata zdrowymi oczami.

Zobacz również

200 mln dzieci będzie potrzebowało pomocy humanitarnej w 2026 r.

200 mln dzieci będzie potrzebowało pomocy humanitarnej w 2026 r.

Skala nakładających się na siebie kryzysów humanitarnych stale się zwiększa. Rekordowe poziomy osiągają też globalne potrzeby w tym zakresie. 

Więcej
Zima zagraża dzieciom

Zima zagraża dzieciom

W regionach dotkniętych kryzysami humanitarnymi zima potęguje problemy, z którymi najmłodsi muszą mierzyć się na co dzień. Gdy temperatura spada, sytuacja dramatycznie się pogarsza. 

Więcej
Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Dane są alarmujące – co czwarte dziecko na świecie, czyli około 610 mln najmłodszych, żyje z matką, która jest ofiarą fizycznej lub seksualnej przemocy ze strony swojego partnera.  

Więcej