L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
UN_VitaminA

Warszawa, 5 listopada 2018 r. – „Dołącz do nas i pomóż 1,7 miliona dzieci walczyć ze ślepotą” – takim hasłem skierowanym do polskich konsumentów marka L’OCCITANE rozpoczyna akcję wsparcia UNICEF w suplementacji dzieci Witaminą A. Od listopada do końca roku z każdego sprzedanego Kremu do Rąk z Masłem Shea (75 ml i 150 ml) L’OCCITANE przekaże UNICEF 1 euro na ten cel.

Niedobór witaminy A to rezultat złej diety i chorób. Niestety na całym świecie jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat ma niedobór tej witaminy, co jest jedną z głównych przyczyn ślepoty dziecięcej i innych chorób.

Najtrudniejsza sytuacja jest w krajach rozwijających się, gdzie od 250 tysięcy do 500 tysięcy dzieci każdego roku traci wzrok. Witamina A ma zatem kluczowe znaczenie dla rozwoju dziecka i odporności na choroby.

Cel akcji jest prosty: do roku 2019 uchronić 1,7 miliona dzieci przed utratą wzroku.

L’OCCITANE wspiera UNICEF w zapewnianiu suplementów witaminy A dzieciom w trzech krajach: Boliwii, Mjanmie (Birmie) i Papui-Nowej Gwinei:

  1. Boliwia - w Boliwii aż 27% dzieci w wieku od 6 do 23 miesięcy ma poważny niedobór witaminy A. Na niedobór najbardziej narażone są dzieci mieszkające na obszarach trudnodostępnych.
  2. Mjanma (Birma) - 38% ludności ma poważny niedobór witaminy A obejmujący nawet do 60% populacji w niektórych regionach.
  3. Papua-Nowa Gwinea - tylko 22% dzieci w tym kraju otrzymuje odpowiednią suplementację witaminą A.

Odkąd dwadzieścia lat temu Olivier Baussan, założyciel L’OCCITANE po raz pierwszy zdecydował się na umieszczenie napisów w alfabecie Braille’a na etykietach produktów, marka wspiera osoby niedowidzące i niewidome. Od 2000 roku L’OCCITANE zapewniło dostęp do opieki medycznej wielu potrzebującym z wadami wzroku.

UNICEF działa w ponad 190 krajach docierając do dzieci najbardziej narażonych na utratę wzroku i zapewniając im lepszy start w życie. Organizacja pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

W tym roku L’OCCITANE łączy siły z UNICEF, ponieważ wierzy, że każde dziecko zasługuje na oglądanie piękna naszego świata zdrowymi oczami.

Zobacz również

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

44% młodych osób, które wzięły udział w badaniu UNICEF Polska, dotyczącym wykluczenie transportowego, przyznaje, że kierowało się dostępnością transportu publicznego podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Więcej
Konin z tytułem Miasta Przyjaznego Dzieciom

Konin z tytułem Miasta Przyjaznego Dzieciom

Konin oficjalnie otrzymał tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom UNICEF Polska jako pierwsze miasto w Wielkopolsce i czwarte w kraju. Przynależność do tego wyjątkowego grona samorządów to efekt kilkuletniej pracy i skutecznych działań na rzecz młodych obywateli miasta, ale też zobowiązanie do konsekwentnego wspierania ich potrzeb w przyszłości.  

Więcej
Jak pomóc dzieciom zabrać głos w sprawie ich przyszłości?

Jak pomóc dzieciom zabrać głos w sprawie ich przyszłości?

Wsłuchując się w dziecięce marzenia, związane z przyszłością, pomagamy najmłodszym w realizacji tych planów. Obowiązkiem rodziców, opiekunów i społeczeństwa jest wspieranie młodych osób, które powinny mieć możliwość nie tylko wyrażania swoich opinii na temat świata, w którym żyją, ale także proponowania zmian.

Więcej