L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

UN_VitaminA

Warszawa, 5 listopada 2018 r. – „Dołącz do nas i pomóż 1,7 miliona dzieci walczyć ze ślepotą” – takim hasłem skierowanym do polskich konsumentów marka L’OCCITANE rozpoczyna akcję wsparcia UNICEF w suplementacji dzieci Witaminą A. Od listopada do końca roku z każdego sprzedanego Kremu do Rąk z Masłem Shea (75 ml i 150 ml) L’OCCITANE przekaże UNICEF 1 euro na ten cel.

Niedobór witaminy A to rezultat złej diety i chorób. Niestety na całym świecie jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat ma niedobór tej witaminy, co jest jedną z głównych przyczyn ślepoty dziecięcej i innych chorób.

Najtrudniejsza sytuacja jest w krajach rozwijających się, gdzie od 250 tysięcy do 500 tysięcy dzieci każdego roku traci wzrok. Witamina A ma zatem kluczowe znaczenie dla rozwoju dziecka i odporności na choroby.

Cel akcji jest prosty: do roku 2019 uchronić 1,7 miliona dzieci przed utratą wzroku.

L’OCCITANE wspiera UNICEF w zapewnianiu suplementów witaminy A dzieciom w trzech krajach: Boliwii, Mjanmie (Birmie) i Papui-Nowej Gwinei:

  1. Boliwia - w Boliwii aż 27% dzieci w wieku od 6 do 23 miesięcy ma poważny niedobór witaminy A. Na niedobór najbardziej narażone są dzieci mieszkające na obszarach trudnodostępnych.
  2. Mjanma (Birma) - 38% ludności ma poważny niedobór witaminy A obejmujący nawet do 60% populacji w niektórych regionach.
  3. Papua-Nowa Gwinea - tylko 22% dzieci w tym kraju otrzymuje odpowiednią suplementację witaminą A.

Odkąd dwadzieścia lat temu Olivier Baussan, założyciel L’OCCITANE po raz pierwszy zdecydował się na umieszczenie napisów w alfabecie Braille’a na etykietach produktów, marka wspiera osoby niedowidzące i niewidome. Od 2000 roku L’OCCITANE zapewniło dostęp do opieki medycznej wielu potrzebującym z wadami wzroku.

UNICEF działa w ponad 190 krajach docierając do dzieci najbardziej narażonych na utratę wzroku i zapewniając im lepszy start w życie. Organizacja pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

W tym roku L’OCCITANE łączy siły z UNICEF, ponieważ wierzy, że każde dziecko zasługuje na oglądanie piękna naszego świata zdrowymi oczami.

Zobacz również

UNICEF Polska - 1 na 6 dzieci żyje w skrajnym ubóstwie

UNICEF i Bank Światowy: 1 na 6 dzieci żyje w skrajnym ubóstwie

Szacuje się, że 1 na 6 dzieci jeszcze przed pandemią żyło w skrajnym ubóstwie, za mniej niż 1,90 dolara dziennie.

Więcej
UNICEF Polska - Przystań w sieci

Facebook, NASK i UNICEF Polska uruchamiają „Przystań w sieci” - ogólnopolski program szkoleniowy dla nauczycieli i uczniów

Aby wziąć udział w projekcie, nauczyciele powinni zarejestrować się na platformie przystanwsieci.pl.

Więcej
UNICEF Polska - Mycie rąk mydłem kluczowe w walce z COVID-19 i innymi chorobami zakaźnymi

Mycie rąk mydłem kluczowe w walce z COVID-19 i innymi chorobami zakaźnymi

Niestety, miliony ludzi na całym świecie nie mają dostępu do miejsc, gdzie mogą umyć ręce.

Więcej