22 czerwca 2018 r. – W dwa i pół roku od rozpoczęcia globalnego partnerstwa z UNICEF, Louis Vuitton poprzez swoją sieć sklepów i przy wsparciu klientów zebrał ponad 5 milionów dolarów dla dzieci najbardziej potrzebujących pomocy.
Prawie 250 milionów dzieci żyje w krajach dotkniętych konfliktem, a kolejne miliony narażone są na ryzyko katastrof naturalnych i szybko rozprzestrzeniających się chorób. Każdego dnia, gdzieś na świecie, dziecko budzi się do życia pełnego przemocy, prześladowań i niedostatku. Louis Vuitton ponawia swoją obietnicę, aby dzięki partnerstwu z UNICEF dać dzieciom nadzieję na lepsze życie.
W trakcie tych dwóch i pół roku wiele działań umożliwiło pozyskanie w ramach partnerstwa ponad 5 milionów dolarów. Inaugurację współpracy podczas balu UNICEF w Los Angeles w styczniu 2016 r. wsparło wiele gwiazd, między innymi Nicole Kidman, Léa Seydoux, Mariah Carey i Selena Gomez. Środki pochodziły ze sprzedaży dedykowanej biżuterii, Silver Lockit. Silver Lockit, inspirowany kłódką z 1890 roku, zaprojektowaną przez Georges’a Vuitton dla klientów firmy, by zabezpieczyć ich najcenniejsze rzeczy, to symbol ochrony i opieki. To także przypieczętowanie obietnicy złożonej dzieciom znajdującym się w potrzebie.
Tego lata Louis Vuitton wprowadza na rynek nową wersję bransoletek: Silver Lockit Fluo. Cena detaliczna to 250 EUR, z czego 100 EUR jest przekazywane na rzecz UNICEF na programy dla najbardziej potrzebujących dzieci na całym świecie.
Każdego dnia, miliony dzieci doświadczają przemocy, konfliktów i chorób. Współpraca na rzecz dzieci liczy się teraz bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. UNICEF łączy siły ze światem biznesu i wszystkimi partnerami, aby znaleźć nowe i skuteczniejsze sposoby dotarcia z pomocą do dzieci i młodzieży. Tacy partnerzy jak Louis Vuitton odgrywają niezwykle ważną rolę, pomagając nam dotrzeć do każdego dziecka. Każde dziecko zasługuje na szczęśliwe dzieciństwo, na równe szanse w życiu, mówi Gary Stahl, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego i Partnerstw UNICEF.
UNICEF jest obecny przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych. W Syrii, od początku roku, ponad 3 miliony dzieci poniżej piątego roku życia otrzymały szczepionki przeciwko polio, a 13 milionów osób dostęp do wody pitnej. W Cox’s Bazar kryzys humanitarny uchodźców Rohingja nadal wpływa na życie setek tysięcy dzieci i ich rodzin. Wraz z organizacjami partnerskimi pomogliśmy zaszczepić 900 000 dzieci i dorosłych na cholerę oraz przebadać blisko 263 000 dzieci pod kątem niedożywienia. Ponad 400 000 dzieci Rohingja nadal potrzebuje wsparcia psychospołecznego oraz pomocy w zakresie ochrony i edukacji.
***
UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki ani produktu.