Po raz kolejny L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

© UNICEF/Oo

Marka L’OCCITANE od 2017 roku wpiera działania UNICEF na całym świecie. W tym roku 100% zysków ze sprzedaży Charytatywnej Świecy Zapachowej zostanie przeznaczone na programy suplementacji witaminą A, realizowane przez organizację.

Na całym świecie, jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat ma niedobór witaminy A, który jest rezultatem złej diety i chorób. Najtrudniejsza jest sytuacja w krajach najuboższych i ogarniętych konfliktami. Niedobór witaminy A jest jedną z głównych przyczyn ślepoty dziecięcej. Zwiększa też ryzyko śmierci dziecka z powodu chorób takich jak biegunka. 

Odkąd ponad dwadzieścia lat temu Olivier Baussan, założyciel L’OCCITANE po raz pierwszy zdecydował się na umieszczenie napisów w alfabecie Braille’a na etykietach produktów, marka wspiera osoby niedowidzące i niewidome. W 2018 roku L’OCCITANE przeprowadziło globalną kampanię pt. „Dołącz do nas i pomóż 1,7 miliona dzieci walczyć ze ślepotą”. Takim hasłem skierowanym do polskich konsumentów marka zrealizowała akcję wsparcia UNICEF w suplementacji dzieci witaminą A. Cel akcji był bardzo prosty - do roku 2019 uchronić 1,7 miliona dzieci przed utratą wzroku. Dzięki wsparciu L’OCCITANE, UNICEF zapewnił witaminę A ponad dwóm milionom dzieci na świecie.

Teraz L’OCCITANE ponownie postanowiło wesprzeć UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą, wprowadzając do sprzedaży Charytatywną Świecę Zapachową. Świeca pachnie kompozycją frezji, bergamotki, jaśminu, drzewa cedrowego i piżma z wiodącą nutą mleczka waniliowego. Cały zysk ze sprzedaży Świecy zostanie przekazany UNICEF na programy walki ze ślepotą dziecięcą.

UNICEF działa w ponad 190 krajach, docierając do dzieci najbardziej narażonych na utratę wzroku i zapewniając im lepszy start w życie. Suplementacja witaminą A to tania i skuteczna interwencja medyczna, która zmniejsza ryzyko śmierci dziecka z powodów, którym potrafimy zapobiegać, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Każde dziecko zasługuje na zdrowe i bezpieczne dzieciństwo. Dzięki wsparciu marki L’OCCITANE, UNICEF będzie mógł jeszcze skuteczniej docierać do najmłodszych z pomocą ratującą zdrowie i życie. 

Zobacz również

W 2023 roku głodu doświadczyło 733 mln osób

W 2023 roku głodu doświadczyło 733 mln osób

Pogłębiające się globalne kryzysy przyczyniają się do utrzymującego się trzeci rok z rzędu wysokiego poziomu niedożywienia. W 2023 r. głodu doświadczyła co 11 osoba na świecie i co 5 w Afryce – wynika z najnowszego raportu o stanie bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie (SOFI), opublikowanego przez pięć wyspecjalizowanych agend Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Więcej
Jak rozmawiać z dzieckiem o zmianie klimatu

Jak rozmawiać z dzieckiem o zmianie klimatu

Rozmowa o zmianie klimatu z dzieckiem może być trudna dla wielu rodziców. To naturalne, że chcemy chronić dzieci przed stresem i zmartwieniami. Jednak jest ona niezbędna, aby nasze pociechy nie czerpały informacji z niepewnych źródeł.

Więcej
Śmiercionośny atak na Ukrainę

Śmiercionośny atak na Ukrainę

Podczas śmiercionośnego ataku rakietowego na Ukrainę zginęło lub zostało rannych co najmniej 150 osób. Poważnym uszkodzeniom uległ szpital dziecięcy Okhmatdyt w Kijowie - największy w kraju ośrodek medyczny dla najmłodszych. 

Więcej