Po raz kolejny L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

© UNICEF/Oo

Marka L’OCCITANE od 2017 roku wpiera działania UNICEF na całym świecie. W tym roku 100% zysków ze sprzedaży Charytatywnej Świecy Zapachowej zostanie przeznaczone na programy suplementacji witaminą A, realizowane przez organizację.

Na całym świecie, jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat ma niedobór witaminy A, który jest rezultatem złej diety i chorób. Najtrudniejsza jest sytuacja w krajach najuboższych i ogarniętych konfliktami. Niedobór witaminy A jest jedną z głównych przyczyn ślepoty dziecięcej. Zwiększa też ryzyko śmierci dziecka z powodu chorób takich jak biegunka. 

Odkąd ponad dwadzieścia lat temu Olivier Baussan, założyciel L’OCCITANE po raz pierwszy zdecydował się na umieszczenie napisów w alfabecie Braille’a na etykietach produktów, marka wspiera osoby niedowidzące i niewidome. W 2018 roku L’OCCITANE przeprowadziło globalną kampanię pt. „Dołącz do nas i pomóż 1,7 miliona dzieci walczyć ze ślepotą”. Takim hasłem skierowanym do polskich konsumentów marka zrealizowała akcję wsparcia UNICEF w suplementacji dzieci witaminą A. Cel akcji był bardzo prosty - do roku 2019 uchronić 1,7 miliona dzieci przed utratą wzroku. Dzięki wsparciu L’OCCITANE, UNICEF zapewnił witaminę A ponad dwóm milionom dzieci na świecie.

Teraz L’OCCITANE ponownie postanowiło wesprzeć UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą, wprowadzając do sprzedaży Charytatywną Świecę Zapachową. Świeca pachnie kompozycją frezji, bergamotki, jaśminu, drzewa cedrowego i piżma z wiodącą nutą mleczka waniliowego. Cały zysk ze sprzedaży Świecy zostanie przekazany UNICEF na programy walki ze ślepotą dziecięcą.

UNICEF działa w ponad 190 krajach, docierając do dzieci najbardziej narażonych na utratę wzroku i zapewniając im lepszy start w życie. Suplementacja witaminą A to tania i skuteczna interwencja medyczna, która zmniejsza ryzyko śmierci dziecka z powodów, którym potrafimy zapobiegać, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Każde dziecko zasługuje na zdrowe i bezpieczne dzieciństwo. Dzięki wsparciu marki L’OCCITANE, UNICEF będzie mógł jeszcze skuteczniej docierać do najmłodszych z pomocą ratującą zdrowie i życie. 

Zobacz również

Jak pomóc dzieciom zabrać głos w sprawie ich przyszłości?

Jak pomóc dzieciom zabrać głos w sprawie ich przyszłości?

Wsłuchując się w dziecięce marzenia, związane z przyszłością, pomagamy najmłodszym w realizacji tych planów. Obowiązkiem rodziców, opiekunów i społeczeństwa jest wspieranie młodych osób, które powinny mieć możliwość nie tylko wyrażania swoich opinii na temat świata, w którym żyją, ale także proponowania zmian.

Więcej
Przyszłość dzieciństwa w zmieniającym się świecie

Przyszłość dzieciństwa w zmieniającym się świecie

Raport UNICEF “The State of the World's Children 2024” to próba odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o przyszłość dzieci, w której ich wszystkie prawa będą respektowane. 

Więcej
Debata z okazji 35-lecia Konwencji o prawach dziecka. Wokół zaleceń Komitetu Praw Dziecka dla Polski

Debata z okazji 35-lecia Konwencji o prawach dziecka. Wokół zaleceń Komitetu Praw Dziecka dla Polski

Debata wokół stanu realizacji zaleceń Komitetu Praw Dziecka to wspólne przedsięwzięcie UNICEF Polska, Koalicji Organizacji Pozarządowych monitorujących wdrażanie Konwencji o prawach dziecka w Polsce oraz Rzeczniczki Praw Dziecka.

Więcej