Po raz kolejny L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
L’OCCITANE wspiera UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą

© UNICEF/Oo

Marka L’OCCITANE od 2017 roku wpiera działania UNICEF na całym świecie. W tym roku 100% zysków ze sprzedaży Charytatywnej Świecy Zapachowej zostanie przeznaczone na programy suplementacji witaminą A, realizowane przez organizację.

Na całym świecie, jedno na troje dzieci w wieku poniżej 5 lat ma niedobór witaminy A, który jest rezultatem złej diety i chorób. Najtrudniejsza jest sytuacja w krajach najuboższych i ogarniętych konfliktami. Niedobór witaminy A jest jedną z głównych przyczyn ślepoty dziecięcej. Zwiększa też ryzyko śmierci dziecka z powodu chorób takich jak biegunka. 

Odkąd ponad dwadzieścia lat temu Olivier Baussan, założyciel L’OCCITANE po raz pierwszy zdecydował się na umieszczenie napisów w alfabecie Braille’a na etykietach produktów, marka wspiera osoby niedowidzące i niewidome. W 2018 roku L’OCCITANE przeprowadziło globalną kampanię pt. „Dołącz do nas i pomóż 1,7 miliona dzieci walczyć ze ślepotą”. Takim hasłem skierowanym do polskich konsumentów marka zrealizowała akcję wsparcia UNICEF w suplementacji dzieci witaminą A. Cel akcji był bardzo prosty - do roku 2019 uchronić 1,7 miliona dzieci przed utratą wzroku. Dzięki wsparciu L’OCCITANE, UNICEF zapewnił witaminę A ponad dwóm milionom dzieci na świecie.

Teraz L’OCCITANE ponownie postanowiło wesprzeć UNICEF w walce ze ślepotą dziecięcą, wprowadzając do sprzedaży Charytatywną Świecę Zapachową. Świeca pachnie kompozycją frezji, bergamotki, jaśminu, drzewa cedrowego i piżma z wiodącą nutą mleczka waniliowego. Cały zysk ze sprzedaży Świecy zostanie przekazany UNICEF na programy walki ze ślepotą dziecięcą.

UNICEF działa w ponad 190 krajach, docierając do dzieci najbardziej narażonych na utratę wzroku i zapewniając im lepszy start w życie. Suplementacja witaminą A to tania i skuteczna interwencja medyczna, która zmniejsza ryzyko śmierci dziecka z powodów, którym potrafimy zapobiegać, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Każde dziecko zasługuje na zdrowe i bezpieczne dzieciństwo. Dzięki wsparciu marki L’OCCITANE, UNICEF będzie mógł jeszcze skuteczniej docierać do najmłodszych z pomocą ratującą zdrowie i życie. 

Zobacz również

Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?

Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?

Szacuje się, że w Polsce 15 mln osób jest wykluczona transportowo. Ile w tej grupie jest dzieci? Jak dotąd nikt tego nie sprawdził, a to właśnie dzieci są jedną z grup najmocniej narażonych na negatywne skutki tego zjawiska.  

Więcej
300 tys. dzieci ucierpiało po przejściu cyklonu Daniel w Libii

300 tys. dzieci ucierpiało po przejściu cyklonu Daniel w Libii

Po ponad dekadzie toczącego się konfliktu, dzieci w Libii dotknęła kolejna tragedia. Cyklon Daniel, który uderzył we wschodnią część kraju, pochłonął życie ponad 5 tys. osób, tysiące uznaje się za zaginione. Zniszczone domy, szpitale, szkoły i inna niezbędna infrastruktura oznacza, że rosnąca liczba dzieci i rodzin rozpaczliwie potrzebuje pomocy humanitarnej.

Więcej
CREATON Polska trzeci rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska trzeci rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska sp. z o.o. trzeci rok z rzędu bierze udział w programie „Przyjaciel UNICEF”. Wsparcie firmy przełoży się na systemową pomoc dzieciom w krajach mierzących się z kryzysami humanitarnymi. 

Więcej