Quantum CX i Activy zwycięzcami pierwszej edycji Digital Fundraising Competition UNICEF Polska

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
Jury Konkursu

Czy uśmiech i jazda na rowerze mogą pomóc w zbieraniu funduszy na szczytne cele? Okazuje się, że to nie skomplikowane algorytmy, ale właśnie nieszablonowe spojrzenie na codzienne czynności oczarowały jury pierwszej edycji konkursu Digital Fundraising Competition, organizowanego w ramach Ambasady Dobrej Woli przez UNICEF Polska. 

Przed zwycięskimi start-upami otwarto drzwi do światowej kariery

Nerwowe spojrzenia na pędzący stoper, pot spływający po plecach i próba opanowania głosu, który mimowolnie drży napotykając groźne spojrzenia jurorów. Tak byłoby w kolejnym odcinku amerykańskiego programu „Dragon’s Den”, w którym przyszli milionerzy mają kilka minut na oczarowanie swoim przełomowym pomysłem inwestorów, mogących dać im przepustkę do wielkiego biznesu.

Atmosfera podczas Digital Fundraising Competition była zupełnie inna, choć sama formuła prezentacji przypominała legendarny format telewizyjny. Każdy z dziesięciu start-up’ów, który został wybrany do finałowego etapu konkursu, miał 10 minut na zaprezentowanie swojego pomysłu na usprawnienie procesu pozyskiwania funduszy przez UNICEF Polska. Po prezentacji następowała 5-minutowa sesja pytań od jury, w którym zasiedli specjaliści ds. nowych technologii: Michał Jaskólski (współzałożyciel MZN Property S.A. i Anioł Biznesu), Tomasz Rudolf (współtwórca i CEO The Heart Warsaw), Daniel Jastrun (partner w kancelarii Maruta-Wachta), Paweł Michalski (członek zarządu i partner w klubie inwestorów prywatnych COBIN Angels), Elżbieta Wojciechowska (Dyrektor Programowa Fundacji Digital University) oraz Magdalena Malinowska (Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego UNICEF Polska). Konkurs Digital Fundraising Competition, podczas którego poszukiwano innowacyjnych pomysłów na pozyskiwanie funduszy, był pierwszym projektem Ambasady Dobrej Woli - platformy stworzonej przez UNICEF Polska by połączyć świat biznesu oraz nowych technologii na rzecz poprawy jakości życia dzieci na całym świecie.

Podróż rowerem i jeden uśmiech

Do UNICEF Polska napłynęło kilkadziesiąt aplikacji od polskich start-upów i agencji, zgłaszających swoje autorskie rozwiązania w obszarze AdTech&Marketing. Spośród nich komisja wybrała 10 najlepszych, które zaprosiła do finałowego etapu konkursu, polegającego na zaprezentowaniu pomysłów na żywo przed jury. Sceną dla tych wyjątkowych występów była innowacyjna przestrzeń co-creatingowa Brain Embassy, która ugościła w swoich wnętrzach finalistów oraz jury Digital Fundraising Competition.

Celem Digital Fundraising Competition było odkrycie wyjątkowych technologii, które będą dla  UNICEF wsparciem w jeszcze skuteczniejszym docieraniu do poszczególnych osób z naszą misją. Zwycięskie rozwiązania Quantum CX oraz Activy w nowatorski sposób odpowiadają na tę potrzebę, dodatkowo zapewniając nam narzędzia do budowy stałego zaangażowania Darczyńców w nasze projekty, tworząc widoczną wartość dodaną również dla nich samych, opowiada Magdalena Malinowska, jurorka konkursu, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego UNICEF Polska.

Technologia Quantum CX polega na umieszczaniu w punktach obsługi klienta specjalnych sensorów, które wyłapują uśmiech klienta i obsługującego go pracownika. Każdy wyłapany przez system uśmiech to złotówka przekazana na szczytny cel. To model biznesowy oparty na filozofii win-win – przedsiębiorca wdrażający system w swojej firmie zyskuje lepszą jakość obsługi klienta, wspierając jednocześnie działania charytatywne. Z kolei aplikacja Activy umożliwia wdrożenie w firmach programu motywacyjnego dla pracowników opartego o grywalizację. Narzędziem jest rower, ale we wzajemnej rywalizacji chodzi o zaangażowanie, a nie liczbę pokonanych kilometrów. Każdy zdobyty przez pracownika punkt za zaangażowanie w jazdę na rowerze przekłada się na złotówkę przekazaną na rzecz UNICEF.

Ambasada Dobrej Woli

Ambasada Dobrej Woli to pionierski projekt UNICEF Polska. Podobnie jak krajowe ambasady promują kulturę, handel oraz naukę danego kraju, Ambasada Dobrej Woli promuje „dobrą wolę w biznesie”. Misją Ambasady jest pomoc w odkrywaniu społecznego zastosowania technologii tak, aby mogła służyć pomocą najbardziej potrzebującym dzieciom na całym świecie. Więcej na stronie www.ambasadadobrejwoli.pl. 

Zobacz również

Zawieszenie broni w Strefie Gazy

Zawieszenie broni w Strefie Gazy

Zawieszenie broni w Strefie Gazy to długo oczekiwane rozwiązanie dla dzieci i rodzin, które przez ponad rok znosiły bombardowania i niedostatki, a także dla zakładników w Gazie oraz ich rodzin w Izraelu, którzy również wiele wycierpieli.

Więcej
Nowy rok nie przyniósł zmiany dzieciom w Strefie Gazy

Nowy rok nie przyniósł zmiany dzieciom w Strefie Gazy

W pierwszym tygodniu 2025 roku w Strefie Gazy zginęło co najmniej 74 dzieci, które zostały zabite podczas nocnych ataków w Gazie i Khan Younis, a także na południu, w Al Mawasi – w strefie wskazanej jako „bezpieczna”.

Więcej
5 miejsc, gdzie w 2025 r. potrzeby dzieci będą największe

5 miejsc, gdzie w 2025 r. potrzeby dzieci będą największe

Skala potrzeb humanitarnych dzieci osiągnęła historyczne maksimum. Szacujemy, że ponad 210 mln dzieci w 146 krajach i terytoriach będzie potrzebować pomocy humanitarnej w 2025 roku, m.in. w Afganistanie, Sudanie, Demokratycznej Republice Konga, Strefie Gazy i Libanie, gdzie potrzeby są największe.

Więcej