UNICEF Polska startuje z akcją skierowaną do biznesu

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
UNICEF Polska startuje z akcją skierowaną do biznesu

UNICEF Polska rozpoczyna akcję, której celem jest wspólne wypracowanie założeń współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi. W ramach kampanii odbędą się warsztaty dla firm, a także powstanie cykl podcastów. Efektem projektu będzie ogólnodostępny toolkit dla biznesu.

UNICEF, który na co dzień realizuje swoją misję dzięki wsparciu darczyńców, w tym przedstawicieli
biznesu, chce odwrócić tradycyjną narrację w komunikacji z firmami.

Tym razem przedstawiciele organizacji stawiają pytanie: co my możemy zrobić dla Was?

Kampania UNICEF Polska skierowana do biznesu jest odpowiedzią organizacji na stereotypowe spojrzenie na współpracę z przedsiębiorcami. UNICEF Polska chce odwrócić funkcjonującą dotychczas narrację, według której organizacja humanitarna jest jedynie odbiorcą wsparcia ze strony biznesu. UNICEF od przeszło 70 lat finansuje i zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom, m.in. dzięki środkom przekazanym przez firmy i korporacje na całym świecie. Swoim bogatym doświadczeniem chce podzielić się ze środowiskiem biznesu w Polsce.

„Czy biznes i organizacja charytatywna mają szansę być partnerami, czy raczej każdy „gra do własnej bramki”? Czy potrafimy znaleźć wspólne cele i wartości? Odłożyć na bok własne korzyści i działać razem dla innych? Chcemy pokazać, że jest to jak najbardziej możliwe!” – mówi Renata Bem, Z-ca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Droga do partnerstwa

Do udziału w projekcie zaproszonych zostało blisko 10 firm, zarówno tych posiadających strategie i doświadczenie w dziedzinie działań na rzecz społeczeństwa, jak i mniejszych, które dopiero planują zaangażować się w obszar CSR, w tym we współpracę z sektorem NGO. Warsztaty przeprowadzą znani trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, którzy będą też merytorycznie nadzorować powstawanie toolkita – poradnika zawierającego założenia współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi.

„Warsztaty oparte na technikach kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów pozwolą obu stronom lepiej poznać wzajemne potrzeby, a także wartość wynikającą ze współpracy biznesu i organizacji, jaką jest UNICEF. Efektem tej kreatywnej burzy mózgów będzie natomiast poradnik, zawierający nowe standardy współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi” – wyjaśnia psycholog dr Joanna Heidtman.

Zobacz również

Jak UNICEF wykorzystuje drony, aby pomagać dzieciom?

Jak UNICEF wykorzystuje drony, aby pomagać dzieciom?

W UNICEF od 2016 roku wykorzystujemy drony, które umożliwiają nam dostarczanie niezbędnych produktów zdrowotnych, takich jak szczepionki, leki czy próbki diagnostyczne, do odległych obszarów, w tym wysp czy regionów górskich.

Więcej
Eskalacja przemocy seksualnej w Sudanie

Eskalacja przemocy seksualnej w Sudanie

Od 2 lat w Sudanie trwa brutalny, ogólnokrajowy konflikt zbrojny. Dzieci są ofiarami przemocy – w tym gwałtów i napaści na tle seksualnym. Od początku 2024 roku odnotowano 221 gwałtów na niepełnoletnich.

Więcej
Sprawdzamy, jak realizowane są zalecenia Komitetu Praw Dziecka ONZ dla Polski

Sprawdzamy, jak realizowane są zalecenia Komitetu Praw Dziecka ONZ dla Polski

Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci, kwestia pieczy zastępczej i sytuacja dzieci z doświadczeniem uchodźczym – to główne zagadnienia z raportu zaprezentowanego podczas spotkania sejmowej Komisji ds. Dzieci i Młodzieży w Sejmie RP. 

Więcej