UNICEF Polska startuje z akcją skierowaną do biznesu

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
UNICEF Polska startuje z akcją skierowaną do biznesu

UNICEF Polska rozpoczyna akcję, której celem jest wspólne wypracowanie założeń współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi. W ramach kampanii odbędą się warsztaty dla firm, a także powstanie cykl podcastów. Efektem projektu będzie ogólnodostępny toolkit dla biznesu.

UNICEF, który na co dzień realizuje swoją misję dzięki wsparciu darczyńców, w tym przedstawicieli
biznesu, chce odwrócić tradycyjną narrację w komunikacji z firmami.

Tym razem przedstawiciele organizacji stawiają pytanie: co my możemy zrobić dla Was?

Kampania UNICEF Polska skierowana do biznesu jest odpowiedzią organizacji na stereotypowe spojrzenie na współpracę z przedsiębiorcami. UNICEF Polska chce odwrócić funkcjonującą dotychczas narrację, według której organizacja humanitarna jest jedynie odbiorcą wsparcia ze strony biznesu. UNICEF od przeszło 70 lat finansuje i zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom, m.in. dzięki środkom przekazanym przez firmy i korporacje na całym świecie. Swoim bogatym doświadczeniem chce podzielić się ze środowiskiem biznesu w Polsce.

„Czy biznes i organizacja charytatywna mają szansę być partnerami, czy raczej każdy „gra do własnej bramki”? Czy potrafimy znaleźć wspólne cele i wartości? Odłożyć na bok własne korzyści i działać razem dla innych? Chcemy pokazać, że jest to jak najbardziej możliwe!” – mówi Renata Bem, Z-ca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Droga do partnerstwa

Do udziału w projekcie zaproszonych zostało blisko 10 firm, zarówno tych posiadających strategie i doświadczenie w dziedzinie działań na rzecz społeczeństwa, jak i mniejszych, które dopiero planują zaangażować się w obszar CSR, w tym we współpracę z sektorem NGO. Warsztaty przeprowadzą znani trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, którzy będą też merytorycznie nadzorować powstawanie toolkita – poradnika zawierającego założenia współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi.

„Warsztaty oparte na technikach kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów pozwolą obu stronom lepiej poznać wzajemne potrzeby, a także wartość wynikającą ze współpracy biznesu i organizacji, jaką jest UNICEF. Efektem tej kreatywnej burzy mózgów będzie natomiast poradnik, zawierający nowe standardy współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi” – wyjaśnia psycholog dr Joanna Heidtman.

Zobacz również

20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.

Wszyscy mamy jedną drużynę – drużynę praw dziecka!

20 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. W tym roku ten wyjątkowy dzień będzie upływał pod hasłem tolerancji i przeciwdziałania dyskryminacji. 

Więcej
Jak rozmawiać z dziećmi o dyskryminacji i rasizmie

Jak rozmawiać z dziećmi o dyskryminacji i rasizmie

Rozmowa z dziećmi na temat rasizmu i dyskryminacji może być trudna.

Więcej
Kryzys klimatyczny to kryzys praw dziecka

Kryzys klimatyczny to kryzys praw dziecka

Od 2015 r. liczba ludzi potrzebujących pomocy humanitarnej potroiła się.

Więcej