„TO(działa)MY!” – II edycja projektu edukacyjno-społecznego UNICEF Polska i Fundacji Santander Bank Polska

Akcje edukacyjne

TO(DZIAŁA)MY! Edycja II

Szukasz pomysłów na interesujące działania, które zrealizujesz ze swoimi uczniami? Planujesz wprowadzić metodę projektu na zajęcia lekcyjne? Chcesz, aby Twoi uczniowie wykazali się zaangażowaniem społecznym?

Jeśli tak - nie wahaj się i przyłącz swoją szkołę do II edycji projektu „TO(działa)MY!”

Projekt edukacyjno-społeczny „TO(działa)MY!” skierowany jest do wszystkich nauczycieli pracujących z uczniami, począwszy od 4. klasy szkoły podstawowej. Jego celem jest zainspirowanie dzieci i młodzieży do działania wykraczającego poza ramy tradycyjnej edukacji. Jest szansą dla uczniów na rozwijanie umiejętności i kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie. Tworzy dla młodych ludzi przestrzeń do działania w obszarach, które są dla nich ważne i interesujące. Daje możliwość uzyskania dofinansowania w kwocie 2 tys., 5 tys., 10 tys., a nawet 15 tys. złotych na realizację przygotowanego przez uczniów projektu o charakterze społecznym. 

Rejestracja do projektu została zakończona w dniu 31.10.2021 r.

Cele projektu:

  • kształtowanie postawy zaangażowania społecznego wśród dzieci i młodzieży,
  • zwrócenie uwagi młodego pokolenia na potrzeby swojego najbliższego otoczenia, 
  • budowanie świadomości młodych ludzi w obszarach związanych z ekologią, ochroną środowiska oraz edukacją, rozrywką i kulturą,
  • wsparcie placówek w postaci przekazania darowizn na realizację wybranego projektu. 

Na czym polega projekt?

W ramach projektu „TO(działa)MY!” młodzi ludzie, działając pod okiem nauczyciela-koordynatora, stworzą zespoły, w których będą pracować nad projektem społecznym w wybranym obszarze tematycznym. Proponowane tematy są szerokie i dają duże możliwości do działania: ekologia, edukacja, kultura i rozrywka. Są to zagadnienia, w których na co dzień poruszają się młodzi ludzie. W grupie mogą zdziałać zdecydowanie więcej! Dysponując dodatkowymi funduszami, będą mogli urzeczywistnić własne pomysły i zrobić wiele pożytecznych rzeczy dla najbliższego otoczenia. W ramach projektu TO(działa)MY! jest to możliwe! Zaangażowane placówki będą mogły starać się o dofinansowanie przygotowanego przez uczniów projektu.  

Etapy projektu:

  1. Część obowiązkowa projektu – praca projektowa - stworzenie w szkole grupy/grup projektowych, które pod okiem koordynatora wypracują pomysł na realizację projektu społecznego w minimum jednym z dwóch zaproponowanych obszarów tematycznych. Opracowane przez uczniów projekty zostaną następnie przez nich zrealizowane. Społeczne projekty uczniowskie mogą służyć środowisku szkolnemu, bądź lokalnej społeczności.
  2. Część dodatkowa projektu – konkurs grantowy Fundacji Santander Bank Polska na dofinansowanie uczniowskiego projektu społecznego. Każda szkoła będzie mogła ubiegać się o dofinansowanie jednego, wybranego przez uczniów projektu. Aplikacja może dotyczyć rozwinięcia działań podjętych przez Uczniów w obowiązkowej części lub zupełnie nowego projektu społecznego. W II edycji projektu macie szansę zaplanować zdecydowanie szersze działania - do wyboru granty w wysokości 2 tys., 5 tys., 10 tys., a nawet 15 tys. zł! Dofinansowania zostaną przyznane placówkom, których wnioski otrzymają najwyższe oceny według kryteriów zdefiniowanych w Regulaminie.

Szczegóły dotyczące przebiegu i realizacji projektu, dokładna procedura aplikacji w konkursie grantowym opisane zostały w Regulaminie Projektu, z którym należy zapoznać się przed rejestracją do akcji.

 W ubiegłym roku na konkurs grantowy wpłynęło wiele ciekawych aplikacji. Wybór najlepszych inicjatyw nie był prosty. Wyróżnione szkoły otrzymały wsparcie, które pozwoliło zrealizować wyjątkowe projekty. W tym roku także czekamy na Wasze pomysły i wartościowe projekty społeczne. 

Korzyści związane z udziałem w projekcie:

Materiały dydaktyczne

Wszyscy koordynatorzy, którzy zarejestrują placówkę do udziału w projekcie, otrzymają dostęp do unikalnych materiałów dydaktycznych, umożliwiających przeprowadzenie działań. W przewodniku metodycznym znajdują się:

  • informacje na temat metody projektowej w pracy z uczniami,
  • wskazówki metodyczne jak zorganizować i kierować pracą młodzieżowej grupy zadaniowej,
  • prezentację 2 obszarów tematycznych (ekologia i edukacja/kultura/rozrywka) wraz z przykładowymi inspiracjami projektów społecznych do zaadaptowania.

Przewodnik metodyczny dostępny jest do pobrania na koncie Koordynatora w zakładce „Szkoły”.

Możliwość otrzymania grantu na realizację projektu

  • każda placówka edukacyjna, która weźmie udział w części obowiązkowej projektu, będzie miała możliwość ubiegania się o grant Fundacji Santander w wysokości 2 tys., 5 tys., 10 tys. lub nawet 15 tys. złotych! 

Certyfikaty, dyplomy i zaświadczenia

Każda placówka, która zrealizuje obowiązkowe elementy projektu, otrzyma dyplom potwierdzający udział w projekcie „TO(działa)MY!”, a Koordynatorzy imienne zaświadczenia. Placówki, które przystąpią do części dodatkowej projektu i przygotują aplikację o grant, otrzymają Certyfikat Placówki Wspierającej Zaangażowanie Dzieci i Młodzieży w roku szkolnym 2021/2022. Certyfikat otrzymają wszystkie placówki, biorące udział w konkursie grantowym, bez względu na wynik. 

 

Projekt realizowany przez:

UNICEF Polska - Santander Fundacja

Zobacz również

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wojna i chłód. Historia rodziny Katii z Ukrainy

Wołczańsk w obwodzie charkowskim był kiedyś przemysłowym miastem. Po sześciu miesiącach walk, toczących się w jego obrębie, leży w gruzach. Według lokalnych władz, 60% budynków zostało całkowicie zniszczonych, a reszta poważnie uszkodzona.

Więcej
CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska czwarty rok w programie „Przyjaciel UNICEF”

CREATON Polska sp. z o.o. jako wieloletni partner UNICEF Polska, ponownie przekazuje środki finansowe na rzecz dzieci w trudnych sytuacjach życiowych. 

Więcej
Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

Wykluczenie transportowe utrudnia polskim dzieciom edukację

44% młodych osób, które wzięły udział w badaniu UNICEF Polska, dotyczącym wykluczenie transportowego, przyznaje, że kierowało się dostępnością transportu publicznego podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły ponadpodstawowej.

Więcej