Klub Szkół UNICEF

Akcje edukacyjne

Klub Szkół UNICEF

UWAGA! Zmieniamy się dla Was!
Klub Szkół UNICEF powróci już wkrótce w nowej odsłonie.

Klub Szkół UNICEF - logo

Klub Szkół UNICEF to inicjatywa edukacyjna, która zrzesza placówki zainteresowane propagowaniem wśród swoich podopiecznych idei niesienia pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie.

Szkoły należące do Klubu nie tylko uczestniczą w akcjach edukacyjnych przygotowywanych przez UNICEF, ale przede wszystkim działają aktywnie na polu promocji i realizacji praw dziecka.

Szczególną uwagę zwracamy na partycypację młodych ludzi. Zachęcamy do aktywnego włączania swoich podopiecznych w prace Klubu Szkół. Dzieci i młodzież zdecydowanie chętniej angażują się we wszelkie działania, jeśli mogą o nich współdecydować. Klub Szkół UNICEF tworzy ku temu idealną przestrzeń.

Kto może należeć do Klubu?

Do Klubu Szkół UNICEF mogą należeć wszystkie szkoły podstawowe i ponadpodstawowe oraz inne placówki zajmujące się edukacją dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Do Klubu można zarejestrować się w dowolnym momencie roku szkolnego. 

Dlaczego warto przyłączyć się do Klubu Szkół UNICEF?

Klub Szkół UNICEF to wyjątkowa społeczność placówek edukacyjnych, dla których prawa dziecka stanowią drogowskaz w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej.

Jeśli podzielasz te wartości i chcesz razem z nami kształtować świadomość młodego pokolenia, ta inicjatywa jest dla Ciebie. Zapraszamy Cię do przyłączenia swojej szkoły do Klubu Szkół UNICEF i rozpoczęcia przygody współpracy z największą na świecie organizacją dedykowaną dzieciom.

Każda placówka, która przyłączy się do Klubu Szkół UNICEF otrzyma:

  • Dostęp do unikalnych materiałów poświęconych tematyce praw dziecka i edukacji globalnej do wykorzystania podczas zajęć oraz przy tworzeniu „Kącika UNICEF”,
  • Podręcznik z programem działań na dany rok szkolny, w którym znajdą się propozycje aktywności na każdy miesiąc nauki,
  • Dyplom za zaangażowanie w prace Klubu Szkół UNICEF w danym roku szkolnym.

Członkostwo w Klubie Szkół UNICEF

Placówki będące członkami Klubu Szkół UNICEF zobowiązują się do realizacji planu działań Klubu na dany rok szkolny.

Harmonogram prac wraz z podręcznikiem dla Koordynatora jest zamieszczany na początku każdego nowego semestru nauki. 

We wszystkich placówkach, które przyłączą się do Klubu Szkół UNICEF, powinien powstać „Kącik UNICEF”, czyli przestrzeń dedykowana informacjom, które udostępniamy w przekazywanych materiałach. Do tworzenia gazetki/tablicy informacyjnej można włączyć uczniów. Dzięki temu idee pomocy humanitarnej staną się im jeszcze bliższe.

Zasady współpracy w ramach Klubu:

  • Współpraca placówki z UNICEF w ramach Klubu Szkół jest nadzorowana przez Koordynatora – nauczyciela, pracującego w danej placówce. Osoba ta jest odpowiedzialna za realizację programu Klubu i kontakt z UNICEF.
  • Współpraca opiera się na kontakcie online. Nie przesyłamy żadnych materiałów tradycyjną drogą pocztową.
  • Uczestnictwo w Klubie Szkół UNICEF jest bezpłatne.

Zobacz również

Zawieszenie broni w Strefie Gazy

Zawieszenie broni w Strefie Gazy

Zawieszenie broni w Strefie Gazy to długo oczekiwane rozwiązanie dla dzieci i rodzin, które przez ponad rok znosiły bombardowania i niedostatki, a także dla zakładników w Gazie oraz ich rodzin w Izraelu, którzy również wiele wycierpieli.

Więcej
Nowy rok nie przyniósł zmiany dzieciom w Strefie Gazy

Nowy rok nie przyniósł zmiany dzieciom w Strefie Gazy

W pierwszym tygodniu 2025 roku w Strefie Gazy zginęło co najmniej 74 dzieci, które zostały zabite podczas nocnych ataków w Gazie i Khan Younis, a także na południu, w Al Mawasi – w strefie wskazanej jako „bezpieczna”.

Więcej
5 miejsc, gdzie w 2025 r. potrzeby dzieci będą największe

5 miejsc, gdzie w 2025 r. potrzeby dzieci będą największe

Skala potrzeb humanitarnych dzieci osiągnęła historyczne maksimum. Szacujemy, że ponad 210 mln dzieci w 146 krajach i terytoriach będzie potrzebować pomocy humanitarnej w 2025 roku, m.in. w Afganistanie, Sudanie, Demokratycznej Republice Konga, Strefie Gazy i Libanie, gdzie potrzeby są największe.

Więcej