Domestos i UNICEF ratują dzieci

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
fot. materialy prasowe

Domestos i UNICEF ratują dzieci. Czy chcesz się przyłączyć?

Każdego dnia 2000 dzieci poniżej piątego roku życia umiera z powodu złych warunków sanitarnych. Realizując projekt „Domestos wspiera UNICEF” chcemy to zmienić. Możesz nam w tym pomóc! Wystarczy kupić butelkę oznaczoną logo „Domestos wspiera UNICEF”. Część przychodu z każdej butelki trafi do UNICEF. W sumie Unilever, producent marki Domestos, wesprze działania organizacji kwotą ponad 4 mln euro na całym świecie.

W krajach rozwijających się, na skutek braku odpowiednich warunków sanitarnych, co 35 sekund umiera jedno dziecko. Oznacza to, że każdego dnia umiera ponad 2000 dzieci poniżej 5 roku życia. To właśnie dzieci są najbardziej narażone na skutki niskiego poziomu higieny, ponieważ ich układ obronny nie jest jeszcze w pełni dojrzały. Poważnym zagrożeniem dla nich może być na przykład biegunka wywołana brakiem odpowiednich warunków sanitarnych.

„Domestos wspiera UNICEF” to projekt, który ma na celu zmniejszenie śmiertelności dzieci poprzez poprawę warunków sanitarnych w krajach rozwijających się. Problemem jest nie tylko sam brak toalet lub ich stan, ale także brak świadomości, że niski poziom higieny jest przyczyną groźnych chorób. Dlatego w zakres realizacji programu wchodzić będą działania mające na celu promowanie dobrych praktyk, kreowanie zapotrzebowania na toalety, mobilizowanie lokalnych społeczności do poprawy warunków sanitarnych oraz  podnoszenie świadomości problemu. Program „Domestos wspiera UNICEF” będzie realizowany w następujących krajach: Filipiny, Południowy Sudan, Wietnam, Indie, Indonezja i Brazylia.

„Ponad 2,5 miliarda ludzi nie ma dostępu do dobrej jakości toalet, a prawie połowa z nich – 1,1 miliarda osób – jest pozbawiona dostępu do jakichkolwiek urządzeń sanitarnych. W krajach rozwiniętych, dzięki dostępowi do czystej wody, dobrym warunkom sanitarnym i odpowiedniemu poziomowi odżywienia, potrafimy sobie szybko poradzić z chorobami. W regionach rozwijających się co 35 sekund umiera dziecko. Za tymi danymi stoją miliony ludzkich tragedii. Dzięki współpracy z marką Domestos możemy zmniejszyć skalę problemu i  sprawić, by coraz mniej maluchów umierało z powodu niewystarczających warunków sanitarnych. Już w pierwszym roku partnerstwa udało nam się poprawić warunki sanitarne 600 000 ludzi” – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

„Brak toalety lub niski poziom higieny to druga największa przyczyna umieralności dzieci poniżej piątego roku życia. Domestos, jako światowy lider na rynku środków czystości, chce to zmienić i poprawić warunki życia ludzi w najbiedniejszych regionach świata. Dlatego stworzyliśmy naszym konsumentom prostą możliwość wsparcia działań UNICEF. Wystarczy kupić butelkę oznaczoną logo „Domestos wspiera UNICEF” robiąc zakupy. Z każdej butelki przekażemy część przychodów UNICEF. Szacujemy, że w sumie Unilever, producent marki Domestos, wesprze działania UNICEF kwotą ponad 4 mln euro na całym świecie – mówi przedstawiciel marki Domestos, Mateusz Jura.

Więcej informacji na: www.domestos.pl/dlaUNICEF lub na www.tellafriend.pl

Zobacz również

Finał II edycji Festiwalu Klimatyczna Rewolucja w Koninie

Finał II edycji Festiwalu Klimatyczna Rewolucja w Koninie

Dyskusje, debaty, warsztaty, spacery edukacyjne, pokazy i gry – to wszystko towarzyszyło finałowi, który odbył się w dniach 22-24 maja 2025 w Koninie.

Więcej
6 poważnych naruszeń praw dziecka  w trakcie wojny

6 poważnych naruszeń praw dziecka w trakcie wojny

Podczas konfliktów zbrojnych dzieci powinny być chronione, a stają się celem ataków. Skutki działań wojennych rzutują na wiele aspektów ich życia: bezpieczeństwo, edukację, opiekę zdrowotną, a nawet dietę i dostęp do pełnowartościowych produktów.

Więcej
Prawa dziecka fundamentem ich ochrony w sieci

Prawa dziecka fundamentem ich ochrony w sieci

Bezpieczeństwem i dobrobytem psychicznym młodych w sieci zajął się pierwszy w Polsce Panel Obywatelski Dzieci i Młodzieży, którego organizację aktywnie wsparł UNICEF Polska.

Więcej