Dwie trzecie 10-latków na świecie nie potrafi przeczytać i zrozumieć prostej historii

Ten tekst przeczytasz w 1 minutę.
Dwie trzecie 10-latków na świecie nie potrafi przeczytać i zrozumieć prostej historii

© UNICEF/Chris Farber/UNICEF via Getty Images

Poziom edukacji na świecie jest szokująco niski. Przed pandemią COVID-19 połowa 10-latków na świecie była w stanie przeczytać i zrozumieć prostą historię. Dziś to zaledwie jedna trzecia dzieci w tym wieku.

Zamknięcie szkół i brak dostępu do wysokiej jakości edukacji podczas pandemii COVID-19 ujawniły i zaostrzyły istniejący wcześniej kryzys, który pozbawił miliony uczniów na całym świecie podstawowych umiejętności liczenia i czytania.

Dwie trzecie dzieci pozbawiona szans na podstawową edukację

Przed siedzibą główną ONZ w Nowym Jorku stanęła instalacja UNICEF. To model klasy.  Drewniane biurka i krzesła reprezentują jedną trzecią 10-latków na całym świecie, którzy potrafią przeczytać i zrozumieć proste opowiadanie - wyznacznik minimalnej biegłości w czytaniu ze zrozumieniem. Pozostałe dwie trzecie biurek, prawie niewidocznych, wykonanych z przejrzystego materiału symbolizuje 64 procent 10-letnich dzieci nie jest w stanie przeczytać i zrozumieć prostej historii.

Instalacja symbolizująca kryzys w szkolnictwie przed siedzibą główną ONZ w Nowym Jorku.

© UNICEF/Chris Farber/UNICEF via Getty Images

Instalacja symbolizująca kryzys w szkolnictwie przed siedzibą główną ONZ w Nowym Jorku. 

 

Trwa Szczyt Transformacji Edukacji w Nowym Jorku. UNICEF apeluje do rządów państw o zaangażowanie się w zapewnienie wszystkim dzieciom wysokiej jakości edukacji. Czas na podjęcie nowych działań i inwestycji, aby ponownie włączyć wszystkie dzieci do szkolnego systemu. Musimy zwiększyć dostęp do zajęć wyrównawczych, wspierać nauczycieli zapewniając im potrzebne narzędzia oraz zapewnić bezpieczne i wspierające środowisko tak, aby wszystkie dzieci były gotowe do nauki.

Zobacz również

Miesiąc rodzicielstwa. O co chodzi z self-care?

Miesiąc rodzicielstwa. O co chodzi z self-care?

Self-care można tłumaczyć jako dbanie, troskę o siebie lub samoopiekę. Bez względu jaką nazwą się posługujemy, to oznacza ona każdą czynność, którą wykonujemy celowo, aby zadbać o nasze zdrowie psychiczne, emocjonalne i fizyczne. Potrzebuje jej każdy – zarówno rodzic, jak i dziecko. 

Więcej
Miesiąc rodzicielstwa. Proste i skuteczne sposoby na zarządzanie stresem

Miesiąc rodzicielstwa. Proste i skuteczne sposoby na zarządzanie stresem

Bycie rodzicem to istny rollercoaster uczuć - od radości i miłości, przez złość, aż do obojętności. Wychowywaniu towarzyszy także stres związany z ciągłym niedoczasem, godzeniem życia zawodowego z rodzinnym, a także troską o małe pociechy. Jest on jednak nieodłącznym elementem życia i naturalną reakcją organizmu.

Więcej
Rok działalności UNICEF na świecie

Rok działalności UNICEF na świecie

Wielopłaszczyznowy kryzys obserwowany na całym świecie powoduje, że w minionym roku liczba osób wymagających pomocy humanitarnej wzrosła do ok. 274 mln. UNICEF nie ustaje w staraniach o poprawę sytuacji dzieci wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne. 

Więcej