W grudniu, gdy większość Polaków oczekuje na wspólne świętowanie w gronie bliskich osób i snuje plany na nowy rok, UNICEF apeluje o najwyższe w swojej historii wsparcie humanitarne. Nie bez przyczyny. Jak podaje organizacja, w 2022 ponad 177 mln najmłodszych ze 145 krajów będzie potrzebować ratującej życie pomocy. A przecież dzieci to 33% ludności i - bez względu na kraj pochodzenia, status materialny czy kolor skóry - 100% naszej przyszłości.
Przed nami wyjątkowy czas, kojarzący się z pachnącą choinką, prezentami i ciepłem domowego ogniska. Niestety nie wszystkim. Setki milionów osób na całym świecie nieprzerwanie mierzy się z problemem wojny, głodu czy braku dostępu do podstawowych środków medycznych. Wśród nich są również istoty najbardziej bezbronne - dzieci. Przypomina o tym UNICEF Polska w akcji „Dziecko to dziecko. Ideą przedsięwzięcia jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i prawa najmłodszych. Tych, którzy mieli mniej szczęścia rodząc się oraz wychowując w niezwykle trudnych i niespokojnych czasach. Tymczasem, niezależnie od miejsca urodzenia, rasy czy płci – dziecko jest zawsze dzieckiem i zasługuje na godne warunki do życia.
- Tylko w 2019 roku doszło do około 24 tys. poważnych naruszeń praw dzieci. W Jemenie 400 tys. maluchów cierpi na skutek ciężkiego ostrego niedożywienia, ponad 2 mln nie chodzi do szkoły, a kolejne 4 mln jest zagrożonych wypadnięciem z systemu edukacji. W samej Etiopii około 15,6 mln potrzebuje pomocy humanitarnej. Jednym z naszych priorytetów jest podjęcie wszelkich działań, aby każde dziecko mogło funkcjonować i rozwijać się w bezpiecznym środowisku. Niezależnie od tego, czy jest to Omara z Nigru, Gosson z Jemenu czy Hasnaa i jej rodzeństwo z Syrii. Stąd akcja „Dziecko to dziecko” – mówi Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.
Do inicjatywy „Dziecko to dziecko” dołączają kolejni, utalentowani polscy artyści, tworząc serie rysunków przedstawiających dzieci, w sposób charakterystyczny dla regionu ich pochodzenia. W ramach akcji, na profilach UNICEF Polska w mediach społecznościowych, publikowane są prace rysowników wraz z ciekawostkami dotyczącymi dzieci z danego kontynentu. Niebawem uruchomiona zostanie również sprzedaż gadżetów z grafikami twórców. Dochód z ich sprzedaży umożliwi UNICEF dotarcie z pomocą humanitarną tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. UNICEF Polska zachęca do włączenia się w akcję kolejnych twórców, którzy chcieliby przełożyć swój talent na realną pomoc. Przekonuje do tego również Miriola Dzik, autorka serii rysunków „KURA”, która jako pierwsza wsparła akcję.
- Z ogromną przyjemnością dołączyłam do akcji „Dziecko to dziecko”, do czego zachęcam również innych rysowników. Każdy może to zrobić na swój sposób i w stylistyce, która jest mu najbliższa. A w grupie siła! Wierzę, że wspólnie uda nam się zwrócić uwagę na potrzeby i prawa dzieci z całego świata, a także uwrażliwić na te kwestie dorosłych – mówi Miriola Dzik, artystka i autorka serii „KURA dla UNICEF Polska”.