„Przystań w sieci” – projekt UNICEF Polska, Facebook i NASK zdobył srebrne wyróżnienie w konkursie „Złote Spinacze”

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
Złote Spinacze 2021

© UNICEF

3 grudnia 2021 r. w Warszawie odbyła się uroczysta Gala XIX edycji konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 100 nagród, a wśród wyróżnionych znalazł się ogólnopolski program edukacyjny „Przystań w sieci” zrealizowany przez UNICEF Polska, Facebook i NASK. Projekt otrzymał „Srebrnego Spinacza” w kategorii „NGO i sektor publiczny”.

Do tegorocznej edycji konkursu „Złote Spinacze” wpłynęło aż 397 zgłoszeń. Wśród nich był projekt „Przystań w sieci”. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich.

W kategorii „NGO i sektor publiczny” laureatem została kampania „Stop kobietobójstwu!” zrealizowana przez Fundację Centrum Praw Kobiet i agencję reklamową „Dziadek do orzechów”. Srebrne wyróżnienie otrzymały ex aequo „Przystań w sieci” oraz „#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj!”. Realizację obu projektów wyróżnionych „Srebrnym Spinaczem” wspierała agencja Hill+Knowlton Strategies Poland.

Bezpieczna „Przystań w sieci”

„Przystań w sieci” to projekt edukacyjny zrealizowany w roku szkolnym 2020-2021. W jego ramach, ponad 51 tys. uczniów oraz 3,7 tys. nauczycieli z 1920 placówek skorzystało z kursów e-learningowych, podnoszących kompetencje cyfrowe i uczących bezpiecznych zachowań w internecie. Celem projektu było przede wszystkim wyposażenie odbiorców w kompetencje niezbędne do radzenia sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w sieci, a także wykształcenie w nich umiejętności krytycznej oceny dostępnych treści.

Osią programu „Przystań w sieci” była platforma e-learningowa z sześcioma dedykowanymi modułami edukacyjnymi. Dla nauczycieli i uczniów przygotowano dodatkowe materiały pogłębiające wiedzę, m.in. podręcznik ze scenariuszami zajęć o bezpieczeństwie w sieci czy materiały pozwalające zorganizować Dzień Świadomego Korzystania z Internetu. Nauczyciele mieli również szansę rozszerzyć swoją wiedzę, biorąc udział w ogólnopolskich konferencjach online „Przystań w sieci. Jak pomóc uczniom w bezpiecznym korzystaniu z internetu?”. Spotkania cieszyły się ogromną popularnością: wzięło w nich udział ponad 3,5 tys. uczestników.

Ważną częścią projektu był także ogólnopolski konkurs dla szkół na projekt kampanii społeczno-informacyjnej dotyczącej świadomego korzystania z internetu. Mimo pandemii, w konkursie wzięło udział ponad 100 szkół. 
Projekt „Przystań w sieci” był objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów. Najbardziej zaangażowane szkoły, które zrealizowały projekt zgodnie z jego założeniami, otrzymały Certyfikat Szkoły Promującej Świadome Korzystanie z Internetu w roku szkolnym 2020/2021.

„Srebrny Spinacz” jest dużym wyróżnieniem dla projektu „Przystań w sieci”, który wpisał się w potrzeby edukacyjne uczniów i nauczycieli w Polsce, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 i związanej z nią edukacji zdalnej. Cieszymy się, że projekt „Przystań w sieci” skłonił tak wiele osób do zastanowienia się nad swoimi postawami online oraz że dał młodzieży oraz towarzyszącym im nauczycielom konkretną wiedzę i narzędzia do dbania o własne bezpieczeństwa w internecie, powiedziała Małgorzata Połowniak-Dąbrowska, Manager Projektów Edukacyjnych w UNICEF Polska.

Zobacz również

Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Przemoc, której matki doświadczają ze strony partnerów, ma destrukcyjny wpływ na dzieci

Dane są alarmujące – co czwarte dziecko na świecie, czyli około 610 mln najmłodszych, żyje z matką, która jest ofiarą fizycznej lub seksualnej przemocy ze strony swojego partnera.  

Więcej
Globalne cięcia finansowania zagrażają postępom w walce z HIV

Globalne cięcia finansowania zagrażają postępom w walce z HIV

1 grudnia obchodzimy Światowy Dzień Walki z AIDS. Mimo postępów, jakie przez dziesięciolecia wypracowano w walce z tą chorobą, cięcia w globalnym finansowaniu narażają dzieci na zwiększoną liczbę zakażeń i zgonów.

Więcej
Jak pomagamy dzieciom w Afganistanie kontynuować naukę zimą

Jak pomagamy dzieciom w Afganistanie kontynuować naukę zimą

Zima w Afganistanie jest długa i surowa, zwłaszcza w górach i na północy, gdzie obficie pada śnieg, a temperatury mogą spadać nawet do -20°C. Nauka w takich warunkach jest niezwykle trudna, dlatego UNICEF dostarczył specjalnie izolowane, ocieplane namioty, które umożliwiają dzieciom kontynuację edukacji w zimowych miesiącach.  

Więcej