„Przystań w sieci” – projekt UNICEF Polska, Facebook i NASK zdobył srebrne wyróżnienie w konkursie „Złote Spinacze”

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
Złote Spinacze 2021

© UNICEF

3 grudnia 2021 r. w Warszawie odbyła się uroczysta Gala XIX edycji konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 100 nagród, a wśród wyróżnionych znalazł się ogólnopolski program edukacyjny „Przystań w sieci” zrealizowany przez UNICEF Polska, Facebook i NASK. Projekt otrzymał „Srebrnego Spinacza” w kategorii „NGO i sektor publiczny”.

Do tegorocznej edycji konkursu „Złote Spinacze” wpłynęło aż 397 zgłoszeń. Wśród nich był projekt „Przystań w sieci”. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich.

W kategorii „NGO i sektor publiczny” laureatem została kampania „Stop kobietobójstwu!” zrealizowana przez Fundację Centrum Praw Kobiet i agencję reklamową „Dziadek do orzechów”. Srebrne wyróżnienie otrzymały ex aequo „Przystań w sieci” oraz „#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj!”. Realizację obu projektów wyróżnionych „Srebrnym Spinaczem” wspierała agencja Hill+Knowlton Strategies Poland.

Bezpieczna „Przystań w sieci”

„Przystań w sieci” to projekt edukacyjny zrealizowany w roku szkolnym 2020-2021. W jego ramach, ponad 51 tys. uczniów oraz 3,7 tys. nauczycieli z 1920 placówek skorzystało z kursów e-learningowych, podnoszących kompetencje cyfrowe i uczących bezpiecznych zachowań w internecie. Celem projektu było przede wszystkim wyposażenie odbiorców w kompetencje niezbędne do radzenia sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w sieci, a także wykształcenie w nich umiejętności krytycznej oceny dostępnych treści.

Osią programu „Przystań w sieci” była platforma e-learningowa z sześcioma dedykowanymi modułami edukacyjnymi. Dla nauczycieli i uczniów przygotowano dodatkowe materiały pogłębiające wiedzę, m.in. podręcznik ze scenariuszami zajęć o bezpieczeństwie w sieci czy materiały pozwalające zorganizować Dzień Świadomego Korzystania z Internetu. Nauczyciele mieli również szansę rozszerzyć swoją wiedzę, biorąc udział w ogólnopolskich konferencjach online „Przystań w sieci. Jak pomóc uczniom w bezpiecznym korzystaniu z internetu?”. Spotkania cieszyły się ogromną popularnością: wzięło w nich udział ponad 3,5 tys. uczestników.

Ważną częścią projektu był także ogólnopolski konkurs dla szkół na projekt kampanii społeczno-informacyjnej dotyczącej świadomego korzystania z internetu. Mimo pandemii, w konkursie wzięło udział ponad 100 szkół. 
Projekt „Przystań w sieci” był objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów. Najbardziej zaangażowane szkoły, które zrealizowały projekt zgodnie z jego założeniami, otrzymały Certyfikat Szkoły Promującej Świadome Korzystanie z Internetu w roku szkolnym 2020/2021.

„Srebrny Spinacz” jest dużym wyróżnieniem dla projektu „Przystań w sieci”, który wpisał się w potrzeby edukacyjne uczniów i nauczycieli w Polsce, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 i związanej z nią edukacji zdalnej. Cieszymy się, że projekt „Przystań w sieci” skłonił tak wiele osób do zastanowienia się nad swoimi postawami online oraz że dał młodzieży oraz towarzyszącym im nauczycielom konkretną wiedzę i narzędzia do dbania o własne bezpieczeństwa w internecie, powiedziała Małgorzata Połowniak-Dąbrowska, Manager Projektów Edukacyjnych w UNICEF Polska.

Zobacz również

Dołącz do naszego Zespołu w UNICEF Polska - Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Dołącz do naszego Zespołu w UNICEF Polska - Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Więcej
Raport Roczny UNICEF Polska. Sprawdź, jak działaliśmy w 2023 roku

Raport Roczny 2023 UNICEF Polska

Pomimo rosnących wyzwań dzięki ogromnemu wsparciu i zaangażowaniu Darczyńców docieraliśmy wszędzie tam, gdzie najmłodsi najbardziej nas potrzebowali. Efekty naszej pracy oraz obszary działań podsumowaliśmy w Raporcie Rocznym 2023 UNICEF Polska.

Więcej
10 faktów o wodzie, które warto znać

10 faktów o wodzie, które warto znać

Woda odgrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu. Szczególnie wrażliwe na jej brak są dzieci, które coraz częściej nie mają do niej dostępu. Bez wody nie da się przeżyć. Potrzebujemy nie tylko jej źródeł, ale także tego, aby były one bezpieczne i sprawdzone.

Więcej