Razem będą walczyć z kryzysem edukacji, jaki dotyka dzieci-uchodźców, dzieci przesiedlone i młodzież.
Nowy Jork, 26 września 2018 r. - UNICEF rozpoczął dziś współpracę z Microsoft Corp., aby rozwiązać kryzys edukacji, jaki dotyka dzieci i młodzież poszkodowaną na skutek konfliktów zbrojnych i klęsk żywiołowych.
W ramach partnerstwa, UNICEF wraz z firmą Microsoft i Uniwersytetem w Cambridge opracowują „paszport edukacyjny” - platformę cyfrową, która ułatwi dzieciom i młodzieży dostęp do edukacji. Paszport edukacyjny będzie testowany w krajach przyjmujących uchodźców, migrantów i osoby przesiedlone wewnętrznie.
Konflikty zbrojne i klęski żywiołowe przerwały naukę oraz obniżyły poziom edukacji 75 milionów dzieci i młodych osób, z których wiele musiało uciekać za granicę lub zostało przesiedlonych, powiedziała Henrietta Fore, Dyrektor Generalna UNICEF. Paszport edukacyjny jest doskonałym przykładem tego, jak możemy wykorzystać innowacje technologiczne, aby pomóc przyszłym twórcom i liderom na całym świecie - niezależnie od tego, gdzie się znajdują i bez względu na okoliczności.
W wielu krajach przyjmujących uchodźców duży problem stanowi rozpoznanie na jakim etapie nauki są dzieci-uchodźcy i dzieci-migranci. Brak takich informacji uniemożliwia tym dzieciom uzyskanie odpowiedniego wykształcenia oraz, w dłuższej perspektywie, ogranicza ich perspektywy zatrudnienia.
Świat cyfrowy zaczyna się od zapewnienia wszystkim młodym ludziom, niezależnie od ich sytuacji, dostępu do edukacji cyfrowej, powiedział prezes Microsoft, Brad Smith. Partnerstwo to koncentruje się na tworzeniu rozwiązań edukacyjnych, które pomogą milionom przesiedlonych dzieci w zdobyciu umiejętności potrzebnych do ich rozwoju.
W ramach partnerstwa Microsoft i UNICEF będą także opracowywać innowacje, które pomogą chronić dzieci i młodzież poszkodowaną przez kryzysy humanitarne.
To ważne partnerstwo, ponieważ współdziałanie z zaangażowanymi partnerami, takimi jak Microsoft, który chce wykorzystać swoje zasoby i wiedzę, pomoże w rozwiązaniu największych problemów dzieci na świecie, powiedziała Caryl Stern, Dyrektor Generalna UNICEF USA. Na całym świecie widziałam, jak ogromną wartość dla dzieci ma edukacja, zwłaszcza dla tych, które musiały opuścić swoje domy. Edukacja i ochrona dają dzieciom szansę na lepszą przyszłość. Dlatego z nadzieją czekamy na rezultaty tej współpracy.
Jest to wyjątkowa okazja, aby wspólnie pracować nad stworzeniem zindywidualizowanego systemu edukacji, który pomoże przesiedlonym dzieciom i młodzieży rozwinąć talenty i w pełni wykorzystać swój potencjał, powiedział Peter Phillips, Dyrektor Cambridge University Press.