650 szkół i przedszkoli z całej Polski włączyło się do akcji „zaWody dla AFRYKI”. Dziękujemy!

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
UN0199513

Rok szkolny 2017/2018 dobiega końca, tym samym zbliżamy się do zakończenia działań w ramach akcji „zaWODY dla AFRYKI”. Dziękujemy wszystkim szkołom i przedszkolom, które zaangażowały się w ten projekt. Ponad 650 placówek w Polsce od kwietnia realizowało zajęcia edukacyjne poświęcone tematyce znaczenia wody dla człowieka oraz dostępu do czystej wody pitnej.

Dzieci i młodzież dowiedziały się, jakie problemy dotykają mieszkańców krajów afrykańskich w związku z utrudnionym dostępem do wody, a także, jak przekłada się to na ich zdrowie i życie.

W ramach tematów poruszanych na zajęciach pojawiły się także kwestie zużywania wody przez mieszkańców krajów wysokorozwiniętych w porównaniu do krajów rozwijających się. Zwieńczeniem tych treści było przygotowanie przez uczniów projektów Kodeksów Oszczędzania Wody. Kodeksy te miały stanowić listę praktycznych zasad, możliwych do wdrożenia w przeciętnym gospodarstwie domowym. Rolą tych zasad miało być zwrócenie uwagi na ilość zużywanej wody. Dzięki prostym poradom można ograniczyć zużycie wody.

Najciekawsze prace szkoły i przedszkola biorące udział w projekcie „zaWODY dla AFRYKI” wysyłały jako prace konkursowe. Otrzymaliśmy bardzo dużo ciekawych projektów. Jury konkursu miało trudne zadanie. Wybraliśmy 10 prac, które zostały nagrodzone zestawami książek i gier edukacyjnych o różnej wartości. Wszystkie nagrody w konkursie ufundował partner projektu – właściciel marki Cisowianka. Lista laureatów znajduję się poniżej:

I miejsce (nagroda wartości 5 tys. zł) – Szkoła Podstawowa im. Lotnictwa Polskiego w Witkowie

II miejsce (nagroda wartości 3 tys. zł) - Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Łajskach

III miejsce (nagroda wartości 3 tys. zł) – Przedszkole Samorządowe w Mieszkowicach

Wyróżnienia (nagrody o wartości 1 tys. zł)

- Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Nawsiu Brzosteckim

- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Firleju

- Szkoła Podstawowa im. Św. Jadwigi Królowej w Winiarach

- Przedszkole Publiczne w Bystrej Podhalańskiej

- Niepubliczne Przedszkole Osesek w Grodzisku Mazowieckim

- Przedszkole Miejskie nr 8 w Mielcu

- Szkoła Podstawowa im. UNICEF w Grabowie nad Prosną

Nagrodzonym gratulujemy! Wszystkie nagrody trafią do Państwa przed zakończeniem roku szkolnego. Mamy nadzieję, że książki wzbogacą zasoby szkolnych i przedszkolnych bibliotek, a gry umilą dzieciom spędzanie czasu w placówce.

Jeszcze raz dziękujemy Dyrekcji, Pedagogom i uczniom biorącym udział w naszej akcji. Jednocześnie zapraszamy do kolejnych wspólnych działań, które planujemy już w kolejnym semestrze szkolnym.

Zobacz również

Jak pomóc dzieciom zabrać głos w sprawie ich przyszłości?

Jak pomóc dzieciom zabrać głos w sprawie ich przyszłości?

Wsłuchując się w dziecięce marzenia, związane z przyszłością, pomagamy najmłodszym w realizacji tych planów. Obowiązkiem rodziców, opiekunów i społeczeństwa jest wspieranie młodych osób, które powinny mieć możliwość nie tylko wyrażania swoich opinii na temat świata, w którym żyją, ale także proponowania zmian.

Więcej
Przyszłość dzieciństwa w zmieniającym się świecie

Przyszłość dzieciństwa w zmieniającym się świecie

Raport UNICEF “The State of the World's Children 2024” to próba odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o przyszłość dzieci, w której ich wszystkie prawa będą respektowane. 

Więcej
Debata z okazji 35-lecia Konwencji o prawach dziecka. Wokół zaleceń Komitetu Praw Dziecka dla Polski

Debata z okazji 35-lecia Konwencji o prawach dziecka. Wokół zaleceń Komitetu Praw Dziecka dla Polski

Debata wokół stanu realizacji zaleceń Komitetu Praw Dziecka to wspólne przedsięwzięcie UNICEF Polska, Koalicji Organizacji Pozarządowych monitorujących wdrażanie Konwencji o prawach dziecka w Polsce oraz Rzeczniczki Praw Dziecka.

Więcej