Ikea

ikea.jpg

IKEA to największy partner korporacyjny UNICEF na świecie. Firma wspiera UNICEF od końca lat 80., początkowo poprzez zakup kart charytatywnych, aż po partnerstwo generalne zawiązane w 2000 roku. Do tej pory IKEA przekazała na działania UNICEF ponad 190 mln dolarów.

Współpraca UNICEF z IKEA rozpoczęła się od programu zwalczania przymusowej pracy dzieci. UNICEF wspierał firmę w opracowaniu kodu postępowania i zasad współpracy z podwykonawcami, tak, by prawa dzieci były zawsze przestrzegane.

Od ponad 10 lat IKEA (teraz za pośrednictwem Fundacji IKEA) wspiera działania UNICEF na rzecz dzieci przekazując wsparcie finansowe i rzeczowe na konkretne programy, kupując karty charytatywne UNICEF oraz promując działania UNICEF wśród pracowników i klientów sklepów IKEA na całym świecie. Jedną z bardziej rozpoznawalnych akcji jest charytatywna kampania „1 euro to majątek”.

Podczas prowadzonej pod koniec każdego roku akcji ze sprzedaży każdej zabawki pluszowej oraz książki IKEA Foundation przekazuje 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez UNICEF i Save the Children. W 2017 roku fundusze trafiły do Chin, Indii, Indonezji oraz Kenii, z czego ponad 1 mln złotych zostało zebrane i przekazane przez UNICEF Polska.

Zobacz również

UNICEF Polska Konwencja o Prawach Dziecka

Petycja ws. ratyfikacji przez Polskę III Protokołu Fakultatywnego do Konwencji o Prawach Dziecka.

Ratyfikacja dokumentu pozwoli urealnić ochronę wynikającą z Konwencji o Prawach Dziecka. 

Więcej
UNICEF Polska - Życzenia z okazji Dnia Nauczyciela

Życzenia z okazji Dnia Nauczyciela

List Dyrektora Generalnego UNICEF Polska do Kadry Pedagogicznej

Więcej
UNICEF Polska - brak dostępu do nauki zdalnej

Raport UNICEF: Co najmniej 1/3 uczniów na świecie nie ma dostępu do nauki zdalnej podczas zamknięcia szkół z powodu COVID-19

Co najmniej jedna trzecia uczniów na świecie - 463 mln dzieci - nie miała dostępu do nauki zdalnej w czasie zamknięcia szkół z powodu pandemii.

Więcej