Marka Pampers nieodzownie kojarzy się z dziećmi. Nic dziwnego, że jej właściciel, firma Procter & Gamble od wielu lat jest jednym z największych partnerów korporacyjnych UNICEF.
Współpraca marki Pampers i UNICEF rozpoczęła się w 2006 roku w Wielkiej Brytanii i z ogromnym powodzeniem trwa po dzień dzisiejszy. Akcja „1 paczka = 1 szczepionka” to przykład wspólnego działania, w które angażują się nie tylko Pampers i UNICEF, ale także ludzie chcący przyłączyć się do pomocy. Nabywając jedną paczkę pieluszek lub chusteczek Pampers kupujący funduje jedną szczepionkę chroniącą życie malucha i jego mamy w najbardziej zagrożonych tężcem noworodkowym krajach.
W Polsce współpraca UNICEF i P&G trwa od 2008 roku. Do tej pory odbyło się siedem edycji akcji. Pierwszą wsparła Ambasador Dobrej Woli, Małgorzata Foremniak. W drugą i trzecią edycję akcji, prowadzone w 2010 i 2011 roku zaangażowała się inna znana aktorka, Małgorzata Ostrowska Królikowska. W 2014 roku program wsparła Karolina Malinowska, a rok i dwa lata później Olivier Janiak, znany prezenter i dziennikarz. Jako część współpracy z siecią Carrefour, środki ze sprzedaży wszystkich produktów Procter & Gamble w 2016 roku zostały przekazane na UNICEF. Oprócz pomocy przekazanej na rzecz programu walki z tężcem noworodkowym firma Procter & Gamble wspiera bieżące projekty pomocy dzieciom prowadzone przez UNICEF. W 2017 roku marka Pampers zaangażowała się w globalną kampanię organizacji - Liczą się pierwsze chwile.
Do tej pory marka Pampers przekazała UNICEF środki na zakup 300 mln szczepionek przeciwtężcowych, które pomogą ochronić 100 mln mam i dzieci na całym świecie.
Partnerstwo marki Pampers i organizacji UNICEF każdego dnia pomaga ocalić życie niejednego dziecka.