Domestos wspierając UNICEF poruszył obszar niezwykle ważny i bezpośrednio powiązany z produktem. Nasze partnerstwo pozwoliło polepszyć warunki higieny oraz zwiększyło świadomość osób mieszkających w krajach rozwijających się.
2,5 mld ludzi na ziemi nie ma dostępu do urządzeń sanitarnych i nie zna podstawowych zasad higieny. Każdego roku prowadzi to do śmierci ponad miliona dzieci poniżej 5. roku życia. Unilever Foundation wspiera projekt zredukowania liczby zachorowań dzieci z powodu braku dostępności urządzeń sanitarnych i edukowania ich w zakresie konieczności przestrzegania zasad higieny.
Pomiędzy 2012 a 2015 rokiem środki przekazane przez Unilever UNICEF pomogły zapewnić dostęp do toalet ponad 5 mln osób. Firma przeznaczyła 5% zysku ze sprzedaży specjalnie oznaczonych produktów na poprawę warunków sanitarnych w Sudanie Południowym i Wietnamie. Celem partnerstwa było zapewnienie blisko 400 tys. mieszkańców 9 krajów świata dostępu do toalet i urządzeń sanitarnych.
Unilever wspiera programy pomocowe UNICEF, przekazując część środków ze sprzedaży produktów Domestos w okresie od czerwca do listopada każdego roku. Celem współpracy jest zapewnienie dostępu do toalety 25 mln osób do 2020 roku.