Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
Pluszaki IKEA

Wróżki i księżniczki niosą pozytywną moc w tegorocznej kampanii IKEA „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek”

IKEA od wielu lat wspiera programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” IKEA Foundation, podobnie jak w ubiegłych latach, przekaże na ten cel 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych sprzedanej w sklepach IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta już edycja kampanii będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku.

Niezależnie od okoliczności każde dziecko zasługuje na miejsce, które będzie mogło nazwać domem, zdrowy start w życiu, edukację na dobrym poziomie i stabilne dochody w rodzinie. IKEA Foundation od dawna angażuje się więc we wspieranie programów edukacyjnych prowadzonych przez takie międzynarodowe organizacje, jak UNICEF czy Save the Children, by pomagać dzieciom i młodzieży, zwłaszcza z najuboższych krajów, w tworzeniu lepszej przyszłości dla siebie i swoich rodzin. Edukacja, dając im niezbędną wiedzę, umiejętności i pewność siebie, stwarza znaczące możliwości poprawy ich sytuacji życiowej. Szacuje się, że projekty finansowane obecnie przez IKEA Foundation do końca 2015 roku obejmą pomocą 100 milionów dzieci.

Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowywane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a nawet padających ofiarą przemocy. Wiele działań, oprócz bezpośredniej pomocy dzieciom, obejmuje również szkolenia dla nauczycieli, rodziców oraz innych opiekunów.

„Przez ostatnie 11 lat miliony dzieci skorzystały z dostępu do dobrej jakości edukacji dzięki znaczącym środkom przekazanym przez IKEA Foundation, a także wsparciu klientów oraz pracowników IKEA na całym świecie” – powiedziała Leila Pakkala, dyrektor ds. partnerstwa i fundraisingu w UNICEF. „Chcemy kontynuować naszą wspólną pracę, aby każde dziecko mogło pójść do szkoły, oraz aby podnieść jakość programów edukacyjnych i dać milionom dzieci szansę na lepszą przyszłość” – dodała Leila Pakkala.

„Pluszaki IKEA wzbudzają uśmiech na twarzach tysięcy maluchów, a niestety dużo dzieci na świecie nie ma wielu powodów do radości. Nie mają one dostępu do podstawowych dóbr, których posiadanie jest dla większości z nas czymś naturalnym i oczywistym, jak np. czysta woda, wyżywienie czy edukacja. Dzięki naszej corocznej kampanii »Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek« możemy dokonywać prawdziwych zmian, umożliwiając kolejnym tysiącom dzieci zdobycie dobrego wykształcenia” – powiedział Per Heggenes, dyrektor zarządzający IKEA Foundation.

W sierpniu 2013 roku w sklepach IKEA pojawił się nowy asortyment pluszowych zabawek. Wśród nich znajdują się m.in.: księżniczka NOJSIG, król GULLGOSSE, wilk LUFSIG, elf KRULLIG czy wróżka z czarodziejską różdżką SÅNGTRAST. Ponadto także w tym roku IKEA stawia na edukację dzieci poprzez czytanie im książek i spędzanie z nimi czasu. Do oferty sieci weszła już nowa książeczka autorstwa Ulfa Starka pt. „Księżniczka i zaginione szczęście”, której bohaterami są pluszaki z nowego asortymentu. Przeniesie ona dzieci do czarodziejskiego lasu, gdzie będą mogły przekonać się, że szczęście może być bardzo blisko – czekać na nie tuż za rogiem.

3 Pluszaki IKEA

Dzięki nowym maskotkom i książeczce klienci IKEA mogą nie tylko uszczęśliwić swoje własne pociechy, ale także pomóc dzieciom, które znajdą się pod opieką pogotowia ratunkowego w całej Polsce. W trudnych dla malucha chwilach pluszak, którego można przytulić, jest bardzo pomocny. W poprzednich latach do różnych lokalnych placówek opiekujących się dziećmi trafiło ponad 5 tysięcy pluszaków zebranych w sklepach IKEA.

3 Pluszaki IKEA 2

Zobacz również

Wpływ wojny w Sudanie na zdrowie psychiczne dzieci

Wpływ wojny w Sudanie na zdrowie psychiczne dzieci

Dzieci w Sudanie doświadczają przemocy, ale także są jej świadkami. Powoduje to u nich silny stres emocjonalny, prowadzący do problemów ze zdrowiem psychicznym.

Więcej
Do jakich środków transportu mają dostęp dzieci w Polsce?

Do jakich środków transportu mają dostęp dzieci w Polsce?

30% badanych młodych osób uważa, że w ich miejscu zamieszkania dostęp do komunikacji publicznej jest problemem. To dane z raportu UNICEF Polska „Wykluczenie transportowe dzieci i młodzieży w Polsce”. 

Więcej
Współpraca UNICEF Polska i Rzeczniczki Praw Dziecka w ramach programu Miasta Przyjazne Dzieciom

Współpraca UNICEF Polska i Rzeczniczki Praw Dziecka w ramach programu Miasta Przyjazne Dzieciom

Biuro Rzeczniczki Praw Dziecka dołącza do programu UNICEF Polska Miasto Przyjazne Dzieciom na mocy porozumienia podpisanego 28 października 2024 r. Troska o dobrostan najmłodszych i pełne wdrożenie praw dziecka na poziomie krajowym to priorytet na dla obu instytucji.

Więcej