Niemal milion dzieci w Nepalu nie może wrócić do szkół

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
Sangeeta BK (3)

Katmandu, 7 maja 2015r. – Co najmniej 950 000 dzieci w Nepalu nie może wrócić do szkół. Na skutek tragicznego trzęsienia ziemi w Nepalu prawie 24 000 sal lekcyjnych uległo zniszczeniu. Musimy podjąć natychmiastowe działania, zapewnić dzieciom tymczasowe miejsca do nauki i odbudować istniejące szkoły.

Prawdopodobnie skala zniszczeń będzie jeszcze większa. Szkoły, w których łącznie uczyło się prawie milion dzieci zostały zmiecione z powierzchni ziemi, powiedział Tomoo Hozumi, przedstawiciel UNICEF w Nepalu.

Dzieci poszkodowane na skutek trzęsienia ziemi potrzebują pilnej pomocy, np. schronienia czy dostępu do czystej wody. Jednak edukacja i tymczasowe miejsca do nauki również pełnią bardzo istotną rolę. Są namiastką normalności, zmniejszają braki w edukacji, chronią dzieci przed nadużyciami i skrzywdzeniem. Dzieci mogą się tam czuć bezpiecznie i dochodzić do siebie po trudnych wydarzeniach, jakich doświadczyły.

Szacuje się, że w najbardziej dotkniętych przez kataklizm regionach Nepalu: Gorkha, Sindhupalchok i Nuwakot ponad 90% szkół zostało zniszczonych. W Katmandu i Bhaktapur około 9 na 10 szkół nie uległo dużemu zniszczeniu, ale są teraz wykorzystywane jako miejsca do schronienia.

Dzięki pomocy UNICEF na przestrzeni ostatnich 25 lat w Nepalu znacząco wzrósł odsetek dzieci uczęszczających do szkół. W 1990 r. było to 64%, a dziś już ponad 95%. UNICEF obawia się, że na skutek trzęsienia ziemi może wystąpić regres i wiele dzieci nie będzie miało szansy na kontynuację edukacji. 

Photo 2 - collapsed schools

Około 1,2 mln dzieci w Nepalu między 5., a 16. rokiem życia nigdy nie chodziło do szkoły lub musiało zrezygnować z edukacji. Z doświadczenia UNICEF wynika, że jest bardzo niewielka szansa, aby dzieci, które przez długi czas pozostawały poza systemem edukacji mogły kiedykolwiek wrócić do szkolnych ławek.

Zapewnienie dzieciom tymczasowych miejsc do nauki i odbudowa szkół są niezbędne. Będziemy również prowadzić kampanię wśród rodzin zachęcającą do posłania swoich dzieci z powrotem do szkół. To może mieć znaczący wpływ na ich przyszłość,dodaje Hozumi.

UNICEF wraz z organizacjami partnerskimi robią wszystko, co w ich mocy, aby wszystkie dzieci mogły jak najszybciej wrócić do szkół. Utworzyliśmy wiele Miejsc Przyjaznych Dzieciom, współpracujemy z władzami nad oszacowaniem skali zniszczeń. Badamy również, czy budynki, które przetrwały katastrofę nie stanowią dalszego zagrożenia. 

UNICEF zaapelował o pomoc w wysokości 50 mln dolarów. Jest to suma, która pozwoli organizacji na prowadzenie niezbędnych działań przez najbliższe trzy miesiące.

900x323

Zobacz również

Dołącz do zespołu UNICEF Polska jako Koordynator ds. F2F

Koordynator ds. F2F

UNICEF Polska poszukuje Koordynatora ds. F2F

Więcej
Jak rozbudzić w dziecku miłość do czytania?

Jak rozbudzić w dziecku miłość do czytania?

Czytanie otwiera drzwi do przygód, nauki nowych rzeczy i kształtowania szeregu kluczowych umiejętności językowych, takich jak rozwój mowy czy poszerzanie zasobu słownictwa. Wspólna lektura to też wyjątkowa okazja do nawiązania więzi z dzieckiem i cieszenia się ze swojego towarzystwa. 

Więcej
UNICEF Polska - Edukacja dziewcząt jest ich prawem!

Edukacja dziewcząt jest ich prawem!

Dobrobyt i postęp każdego społeczeństwa zależy od równego traktowania wszystkimi jego członków.

Więcej