GROHE wspiera UNICEF w zapewnieniu potrzebującym dzieciom dostępu do godnych warunków wodno-sanitarnych

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
Firma GROHE wspiera UNICEF w zapewnieniu najbardziej potrzebującym dzieciom dostępu do godnych warunków wodno-sanitarnych.

© UNICEF/Dejongh

Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy UNICEF i LIXIL, koncernu, którego częścią jest marka GROHE. Akcja ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych. UNICEF i LIXIL wspólnie walczą z globalnym kryzysem sanitarnym.

Obecnie co czwarty człowiek na świecie nie ma dostępu do toalety, a dwie na pięć osób nie posiadają w domu urządzeń do mycia rąk. Dostęp do czystej wody to dla większości z nas oczywistość. Niestety w wielu miejscach na świecie sytuacja wygląda inaczej. Brudna woda i brak infrastruktury wodno-sanitarnej są przyczyną chorób biegunkowych i utrudniają walkę z wieloma chorobami zakaźnymi, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19.

W 2018 r. UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”. Była to pierwsza współpraca UNICEF, która dotyczyła globalnych kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną. W ramach inicjatywy połączono doświadczenie UNICEF w tym sektorze z doświadczeniem LIXIL w projektowaniu toalet oraz innowacyjnych rozwiązań sanitarnych.

GROHE — marka z portfolio LIXIL — wspiera akcję „Make a Splash!” i uruchamia kampanię pt. „Obudź swoją energię”. Kampania potrwa od maja do sierpnia 2021 r. w krajach Bliskiego Wschodu i Europy, w tym w Polsce. W ramach kampanii firma GROHE przekaże 1 euro od każdego sprzedanego prysznica lub baterii termostatycznej na cele związane z zapewnieniem dzieciom z krajów rozwijających się odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

W odpowiedzi na pandemię COVID-19 firma LIXIL opracowała m.in. niedrogie i innowacyjne baterie SATO, które pomogą ubogim gospodarstwom domowym pozbawionym dostępu do bieżącej wody. Armatura SATO składa się z plastikowej podstawy z półeczką na mydło i wylewką, w której można zamocować dowolną plastikową butelkę z wodą. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia, ograniczając kontakt zanieczyszczonych rąk z powierzchnią, zaś ilość wypływającej wody wystarcza do utrzymania higieny. 

UNICEF od wielu lat działa na rzecz poprawy dostępu do urządzeń wodno-sanitarnych w krajach rozwijających się i upowszechniania prawidłowych nawyków higienicznych wśród lokalnych społeczności. Współpraca z LIXIL z pewnością pomoże w osiąganiu tych celów. Więcej informacji o akcji na stronie: https://www.grohe.pl/pl_pl/energy-for-life/makeasplash/. 

***

O GROHE

GROHE jest czołową globalną marką, oferującą kompleksowe rozwiązania z zakresu armatury łazienkowej i kuchennej. Firma zatrudnia łącznie ponad 7000 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Od 2014 r. GROHE jest częścią portfolio marek japońskiego producenta pionierskich rozwiązań z zakresu armatury sanitarnej oraz materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz LIXIL. Koncentrując się na potrzebach klientów, firma GROHE tworzy inteligentne, poprawiające jakość życia i ekologiczne rozwiązania. Firma GROHE bardzo poważnie traktuje społeczną odpowiedzialność biznesu i koncentruje się na łańcuchu wartości umożliwiającym oszczędność zasobów. Od kwietnia 2020 r. cała produkcja na świecie jest neutralna pod względem emisji CO2. Firma GROHE postawiła sobie również za cel całkowite wyeliminowanie tworzyw sztucznych z opakowań produktów do 2021 r.

O LIXIL

LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które pozwalają radzić sobie z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające oblicze domów. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim zrównoważonym sposobem działania — począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 60 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Dowiedz się więcej na www.lixil.com.

Zobacz również

Raport Roczny 2024 UNICEF Polska

Raport Roczny 2024 UNICEF Polska

W 2024 roku konflikty zbrojne, zagrożenia klimatyczne, przesiedlenia i przemoc miały niszczycielski wpływ na dzieci. Mimo to, dzięki wsparciu Darczyńców i firm mogliśmy skutecznie nieść pomoc tam, gdzie była ona najbardziej potrzebna. W Raporcie Rocznym 2024 podsumowaliśmy nasze działania.

Więcej
Miliony dzieci w niebezpieczeństwie. Trzęsienia ziemi w Mjanmie

Miliony dzieci w niebezpieczeństwie. Trzęsienia ziemi w Mjanmie

W Mjanmie doszło do dwóch poważnych trzęsień ziemi o sile 7,7 w skali Richtera. To niewyobrażalna tragedia oraz pogłębienie trwającego w tym kraju kryzysu. Jeszcze przed trzęsieniami ziemi ponad 6,4 mln dzieci potrzebowało pilnej pomocy humanitarnej.

Więcej
Tworzymy Radę Dzieci i Młodzieży przy UNICEF Polska

Tworzymy Radę Dzieci i Młodzieży przy UNICEF Polska

Grupa Robocza ds. Rady Dzieci i Młodzieży przy UNICEF Polska to inicjatywa powołana przez projekt ParTYcypacja oraz UNICEF Polska. Jej celem jest wypracowanie fundamentów do stworzenia Rady Dzieci i Młodzieży przy UNICEF Polska, która będzie autentycznym głosem młodego pokolenia w działaniach organizacji dotyczących praw dzieci. 

Więcej