Klauzula informacyjna Uczestników Webinarium

Niniejszym informujemy, że przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Szczegóły zamieszczamy poniżej.

Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy UNICEF z siedzibą w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej 44 C, 01-797 Warszawa, NIP: 527-23-76-153, REGON: 015155202, KRS: 0000107957 („Administrator” lub „Stowarzyszenie PKN UNICEF”).

Inspektor Ochrony Danych (IOD)

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych („IOD”), z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@unicef.pl lub pod adresem pocztowym siedziby Administratora wskazanym powyżej.

Rodzaj przetwarzanych danych

Przetwarzamy dane osobowe wskazane w formularzu rejestracji na Webinarium, tj. imię, nazwisko, nazwa/pseudonim Uczestnika, adres e-mail, numer telefonu, miejscowość i województwo zamieszkania, oraz automatycznie zbierane dane techniczne dotyczące wizyty użytkownika w serwisie z Formularzem rejestracyjnym lub w ramach aplikacji/platformy służącej do organizacji Webinarium (np. adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, z której użytkownik korzysta, typ systemu operacyjnego itp.).

Źródło danych

Państwa dane osobowe zbieramy bezpośrednio od Państwa poprzez wypełnienie formularza rejestracji na Webinarium, wyrażając zgodę na otrzymywanie na podany adres mailowy ofert handlowych drogą elektroniczną, wyrażając zgodę na kontakt poprzez telekomunikacyjne urządzenie końcowe (np. telefon) lub w momencie korzystania z serwisu z formularzem rejestracyjnym lub w ramach aplikacji/platformy służącej do organizacji Webinarium. 

Cel i podstawy przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe przetwarzane są w celach:

  • realizacji Webinarium na zasadach opisanych w Regulaminie oraz działań podjętych w związku z jego organizacją, w tym prawidłowego przeprowadzenia Webinarium (podstawa z art. 6 ust. 1 li. b) RODO);
  • związanych z koniecznością wypełnienia ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności wynikających z przepisów podatkowych, w tym wystawiania zaświadczeń do celów podatkowych, prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO); 
  • wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jakim jest m.in. ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeń oraz tworzenie zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, rozpatrywanie zapytań i reklamacji w Webinarium, marketing bezpośredni prowadzony w formie tradycyjnej (np. listownej) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
  • przesyłania Państwu drogą elektroniczną na podany adres email informacji handlowych, w tym w formie newslettera, z najnowszymi informacjami o pracach i kampaniach, ofertach oraz z wiadomościami, służących promowaniu określonych postaw, zachowań oraz naszego wizerunku, a także w celu używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w stosunku do podanego przeze Państwa numeru telefonu dla celów marketingu bezpośredniego - w oparciu o wyrażoną przez Państwa dobrowolną zgodę na prowadzenie takich działań (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
  • w przypadku, gdyby przetwarzanie Państwa danych osobowych miało nastąpić w innym celu niż wskazane powyżej, każdorazowo odbywać się będzie po uprzednim uzyskaniu Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie i w celu wskazanym w tej zgodzie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). 

Odbiorcy danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane:

  1. upoważnionym pracownikom i współpracownikom administratora danych,
  2. współpracującym z nami podmiotom, w szczególności dostawcom systemów informatycznych i usług IT oraz dostawcom usług zaopatrującym Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej (w szczególności dostawcom oprogramowania komputerowego do przeprowadzenia Webinarium, prowadzenia serwisów, dostawcom poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcom oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi), podmiotom świadczącym usługi i dostarczającym narzędzia z zakresu obsługi klienta, realizacji Webinarium (w tym dostawcom platform lub aplikacji, za pośrednictwem których Webinarium jest przeprowadzane), w tym prowadzącym Webinarium, wybranym przewoźnikom lub pośrednikom realizującym przesyłki na zlecenie Administratora, dostawcom systemu ankiet opiniujących, dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniających Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biurom księgowym, kancelariom prawnym lub firmom windykacyjnym) – na zasadzie zleconych usług, przy czym takie podmioty przetwarzają dane osobowe zgodnie z zawartymi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora,
  3. podmiotom upoważnionym do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Przekazanie danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom z siedzibą poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, tj. do państw trzecich lub organizacji międzynarodowej.

Przetwarzanie danych osobowych automatycznie (w tym poprzez profilowanie)

Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.

Okres przechowywania danych

Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane:

  • w przypadku przetwarzania w celu realizacji Webinarium oraz działań podjętych w związku z jego organizacją, do czasu zakończenia Webinarium, z zastrzeżeniem poniższych okresów;
  • w przypadku przetwarzania na podstawie udzielonej zgody, w tym w celach marketingowych, do czasu otrzymania informacji o wycofaniu zgody. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, dlatego można ją w każdym momencie wycofać i nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem;
  • zgodnie z przepisami prawa, które mogą obligować nas do przetwarzania danych przez określony czas (np. rozliczenia podatkowe – 5 lat od końca okresu podatkowego);
  • przez okres, który jest niezbędny do ochrony naszych interesów jako administratora danych;
  • w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego do czasu, aż zgłoszą Państwo sprzeciw względem ich przetwarzania we wskazanym celu lub gdy ustalimy, że dane uległy dezaktualizacji;
  • w odniesieniu do pozostałych celów opartych na naszym uzasadnionym interesie przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż zgłoszą Państwo swój sprzeciw.

Prawa przysługujące w związku z ochroną danych osobowych

Przysługuje Państwu prawo do:

  • dostępu do treści swoich danych,
  • żądania sprostowania danych,
  • usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania, w przypadkach przewidzianych prawem,
  • uzyskania kopii swoich danych,
  • przeniesienia danych osobowych,
  • w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym ze względu na Państwa szczególną sytuację,
  • w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że podczas przetwarzania Państwa danych osobowych naruszyliśmy przepisy RODO. 

W przypadku gdy macie Państwo zastrzeżenia co do sposobu, w jaki przetwarzamy Państwa dane, prosimy w pierwszej kolejności o kontakt z nami elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@unicef.pl lub pod adresem pocztowym siedziby Administratora wskazanym powyżej.

Prawo do wniesienia sprzeciwu „marketingowego”

Przysługuje Państwu prawo do wniesienia w dowolnym momencie i bezpłatnie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.

Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania Państwa danych w tym celu.
W celu skorzystania z powyższego prawa proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@unicef.pl lub pod adresem pocztowym naszej siedziby wskazanym powyżej.

Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych

Podanie danych osobowych określonych w Formularzu rejestracji na Webinarium jako obowiązkowe, tj. imienia i nazwiska, nazwy/pseudonimu Uczestnika,  oraz adresu e-mail, jest wymogiem umownym oraz dobrowolnym, jednakże brak ich podania uniemożliwi wzięcie udziału w Webinarium. Podanie pozostałych danych osobowych, w szczególności zgody na przesyłanie drogą elektroniczną na podany adres email informacji handlowych, w tym w formie newslettera, a także używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w stosunku do podanego przez Państwa numeru telefonu dla celów marketingu bezpośredniego, jest dobrowolne i zależne od Państwa zgody oraz nie jest niezbędne do rejestracji na Webinarium i wzięcia w nim udziału. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. 

Polityka prywatności

Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych w naszych serwisach internetowych oraz w ramach świadczenia przez nas innych usług, w tym klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób/usług, zostały określone w naszej Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://unicef.pl/polityka-prywatnosci-i-klauzule-informacyjne.

Zobacz również

Wpływ wojny w Sudanie na zdrowie psychiczne dzieci

Wpływ wojny w Sudanie na zdrowie psychiczne dzieci

Dzieci w Sudanie doświadczają przemocy, ale także są jej świadkami. Powoduje to u nich silny stres emocjonalny, prowadzący do problemów ze zdrowiem psychicznym.

Więcej
Do jakich środków transportu mają dostęp dzieci w Polsce?

Do jakich środków transportu mają dostęp dzieci w Polsce?

30% badanych młodych osób uważa, że w ich miejscu zamieszkania dostęp do komunikacji publicznej jest problemem. To dane z raportu UNICEF Polska „Wykluczenie transportowe dzieci i młodzieży w Polsce”. 

Więcej
Współpraca UNICEF Polska i Rzeczniczki Praw Dziecka w ramach programu Miasta Przyjazne Dzieciom

Współpraca UNICEF Polska i Rzeczniczki Praw Dziecka w ramach programu Miasta Przyjazne Dzieciom

Biuro Rzeczniczki Praw Dziecka dołącza do programu UNICEF Polska Miasto Przyjazne Dzieciom na mocy porozumienia podpisanego 28 października 2024 r. Troska o dobrostan najmłodszych i pełne wdrożenie praw dziecka na poziomie krajowym to priorytet na dla obu instytucji.

Więcej