Monitoring wizyjny
Monitoring wizyjny w Stowarzyszeniu Polski Komitet Narodowy UNICEF - klauzula informacyjna RODO
Niniejszym informujemy, że przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Szczegóły zamieszczamy poniżej.
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy UNICEF z siedzibą w Warszawie (01-797 Warszawa), przy ulicy ul. Powązkowskiej 44 C, NIP: 527-23-76-153, REGON: 015155202, KRS: 0000107957 („Administrator” lub „UNICEF”).
Inspektor Ochrony Danych (IOD)
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych („IOD”), z którym mogą Państwo kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania swoich danych osobowych pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: iod@unicef.pl lub pocztą tradycyjną pisząc na adres: Inspektor Ochrony Danych Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy UNICEF, ul. Powązkowska 44 C, 01-797 Warszawa.
Rodzaj przetwarzanych danych
Przetwarzamy następujące rodzaje danych osobowych: wizerunek osoby przebywającej w obrębie monitoringu wizyjnego.
Źródło danych
Państwa dane osobowe zbieramy bezpośrednio od Państwa w momencie wejścia do obszaru monitorowanego. Monitoringiem wizyjnym objęty jest obszar wewnątrz budynku biura Stowarzyszenia Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF. Monitoring obejmuje drzwi wejściowe, główne (przy recepcji) oraz drzwi wejściowe (awaryjne). Miejsca objęte monitoringiem są oznaczone w sposób widoczny i czytelny poprzez umieszczenie tabliczek informacyjnych z klauzulą informacyjną wynikającą z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe w postaci wizerunku (a także postawy, zachowania) zarejestrowanego przez monitoring przetwarzane są w celu wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f), RODO ; tj.: zapewnienie bezpieczeństwa osób/ochrony mienia/zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić UNICEF na szkodę, monitorowania pomieszczeń przed nieautoryzowanym dostępem.
Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być udostępniane upoważnionym pracownikom i współpracownikom administratora danych, podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz umów, takich jak organy publiczne i służby porządkowe, osoby poszkodowane w sytuacjach zarejestrowanych przez system, mogą być także udostępniane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, z którymi Administrator ma zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności dostawcom systemów informatycznych i usług IT oraz dostawcom usług zaopatrującym Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne, prawne, doradcze oraz organizacyjne, przy czym takie podmioty przetwarzają dane osobowe zgodnie z zawartymi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie zgodnie z naszymi poleceniami,.
Przekazanie danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom z siedzibą poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, tj. do państw trzecich lub organizacji międzynarodowej.
Przetwarzanie danych osobowych automatycznie (w tym poprzez profilowanie)
Państwa dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany – kamery monitoringu nagrywają obraz w godzinach od 18:00 do 7:00 i nie będą profilowane.
Okres przechowywania danych
Państwa dane osobowe zarejestrowane przez monitoring wizyjny są przechowywane przez okres do 21 dni, a następnie automatycznie kasowane. W przypadku wystąpienia incydentu i konieczności wykorzystania nagrania będą przechowywane do czasu wyjaśnienia sprawy albo zakończenia odpowiednich postępowań prowadzonych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Prawa przysługujące w związku z ochroną danych osobowych
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do treści swoich danych,
- żądania sprostowania danych,
- usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania, w przypadkach przewidzianych prawem,
- uzyskania kopii swoich danych,
- przeniesienia danych osobowych,
- wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych,
- wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych, w zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest nasz prawnie usprawiedliwiony interes, w tym ze względu na Państwa szczególną sytuację,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że podczas przetwarzania Państwa danych osobowych naruszyliśmy przepisy RODO.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do przebywania na terenie placów i obiektów Administratora danych, objętych monitoringiem wizyjnym.
Zabezpieczenie danych z monitoringu
Strona zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania, może zwrócić się pisemnie do Administratora Danych osobowych: Stowarzyszenia Polski Komitet Narodowy UNICEF z siedzibą w Warszawie (01-797 Warszawa), przy ulicy ul. Powązkowskiej 44 C, z prośbą o ich zabezpieczenie. Wniosek należy złożyć w terminie do 10 dni, licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce, oraz przybliżony czas zdarzenia, ponieważ mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym, a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu. Wniosek powinien zawierać podstawę prawną udostępnienia i cel wykorzystania.
Polityka prywatności
Zasady dotyczące przetwarzania danych w naszych serwisach internetowych oraz w ramach świadczenia przez nas innych usług, w tym klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób/usług, zostały określone w naszej Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://unicef.pl/polityka-prywatnosci-i-klauzule-informacyjne.