Niniejszym informujemy, że przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Szczegóły zamieszczamy poniżej.
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie Polski Komitet Narodowy UNICEF z siedzibą w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej 44 C, 01-797 Warszawa, NIP: 527-23-76-153, REGON: 015155202, KRS: 0000107957 („Administrator” lub „Stowarzyszenie PKN UNICEF”).
Inspektor Ochrony Danych (IOD)
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych („IOD”), z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@unicef.pl lub pod adresem pocztowym siedziby Administratora wskazanym powyżej.
Rodzaj przetwarzanych danych
Przetwarzamy między innymi następujące rodzaje danych osobowych: głos, imię, nazwisko, numer telefonu oraz inne dane, jakie podadzą nam Państwo w trakcie rozmowy, a która może być nagrywana. Monitoringiem rozmów objęte są rozmowy przychodzące i wychodzące od Administratora poprzedzone informacją o nagrywaniu.
Źródło danych
Państwa dane osobowe zbieramy bezpośrednio od Państwa poprzez kontakt telefoniczny Państwa z nami.
Cel przetwarzania:
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celach:
- zapewnienia prawidłowego przebiegu rozmów prowadzonych z klientami za pośrednictwem systemu infolinii, utrwalanych w formie nagrania - w oparciu o wyrażoną przez Państwa dobrowolną zgodę na nagrywanie rozmowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
- realizację lub dążenie do zawarcia umowy z Administratorem, w szczególności umowy przekazywania: regularnych darowizn przez polecenie zapłaty lub darowizn jednorazowych lub cykliczne obciążenie karty płatniczej (recurring) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
- wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jakim jest m.in. podniesienie bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi klientów, ograniczenie możliwości dopuszczenia naruszenia obowiązującego prawa lub norm współżycia społecznego przez osoby dokonujące połączenia, a także przez osoby odbierające takie połączenia, zabezpieczenie materiału dowodowego (w tym ustalenie sprawcy naruszenia) pozwalającego na wyjaśnienie, czy miało miejsce w/w naruszenie, zapewnienie ochrony danych osobowych osób dokonujących połączenia, a także danych osobowych innych osób, o których mowa w czasie połączenia, umożliwienia obiektywnej oceny realizacji uprawnień przysługujących osobom dokonującym połączeń, w celu obsługi zgłoszenia dokonanego za pośrednictwem infolinii, a dotyczącego wszelkich innych kwestii niż określone w punkcie powyżej, ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń oraz tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, dopasowania treści usług Administratora (np. obsługi infolinii) do Państwa potrzeb, zapewnienia bezpieczeństwa tych usług, a także ich ciągłe udoskonalanie oraz rozpatrywanie zapytań i reklamacji produktów i usług Administratora, marketing bezpośredni prowadzony w formie tradycyjnej (np. listownej) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
- w przypadku, gdyby przetwarzanie Państwa danych osobowych miało nastąpić w innym celu niż wskazane powyżej, każdorazowo odbywać się będzie po uprzednim uzyskaniu Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie i w celu wskazanym w tej zgodzie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane:
- upoważnionym pracownikom i współpracownikom Administratora danych,
- podmiotom współpracującym z Administratorem, w szczególności dostawcom systemów informatycznych i usług IT oraz dostawcom usług zaopatrującym Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym obsługę infolinii, podmiotom świadczącym usługi i dostarczającym narzędzia z zakresu obsługi klienta, w tym za pośrednictwem infolinii, wybranym przewoźnikom lub pośrednikom realizującym przesyłki na nasze zlecenie, dostawcom systemu ankiet opiniujących, dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniających Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biurom księgowym, kancelariom prawnym lub firmom windykacyjnym) – na zasadzie zleconych usług, przy czym takie podmioty przetwarzają dane osobowe zgodnie z zawartymi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora,
- podmiotom upoważnionym do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Przekazanie danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom z siedzibą poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, tj. do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Przetwarzanie danych osobowych automatycznie (w tym poprzez profilowanie)
Państwa dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.
Okres przechowywania danych
Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane:
- w przypadku przetwarzania na podstawie udzielonej zgody, w tym w celach marketingowych, do czasu otrzymania informacji o wycofaniu zgody. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, dlatego mogą ją Państwo w każdym momencie wycofać i nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem,
- gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy cywilnoprawnej, będziemy przetwarzać dane do czasu upływu ewentualnych terminów przedawnienia roszczeń z umowy oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- przez okres, który jest niezbędny do ochrony naszych interesów jako administratora danych,
- w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego do czasu, aż zgłoszą Państwo swój sprzeciw względem ich przetwarzania we wskazanym celu lub gdy ustalimy, że uległy one dezaktualizacji,
- w odniesieniu do pozostałych celów opartych na naszym uzasadnionym interesie przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż zgłoszą Państwo swój sprzeciw.
Prawa przysługujące w związku z ochroną danych osobowych
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do treści swoich danych,
- żądania sprostowania danych,
- usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania, w przypadkach przewidzianych prawem,
- uzyskania kopii Państwa danych,
- przeniesienia danych osobowych,
- wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych,
- wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie usprawiedliwiony interes Administratora, w tym ze względu na Państwa szczególną sytuację,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że Administrator podczas przetwarzania Państwa danych osobowych naruszył przepisy RODO.
W przypadku gdy macie Państwo zastrzeżenia co do sposobu, w jaki przetwarzamy Państwa dane, prosimy w pierwszej kolejności o kontakt z nami elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@unicef.pl lub pod adresem pocztowym siedziby Administratora wskazanym powyżej.
Prawo do wniesienia sprzeciwu „marketingowego”
Przysługuje Państwu prawo do wniesienia w dowolnym momencie i bezpłatnie sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.
Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania Państwa danych w tym celu.
W celu skorzystania z powyższego prawa proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@unicef.pl lub pod adresem pocztowym naszej siedziby wskazanym powyżej.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych
Zgoda na nagrywanie rozmowy telefonicznej ma charakter dobrowolny ale jest konieczna, w celu uzyskania połączenia telefonicznego. Podanie danych osobowych w trakcie rozmowy jest dobrowolne, ale odmowa ich przekazania może skutkować brakiem możliwości przyjęcia i obsługi zgłoszenia. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
Polityka prywatności
Zasady dotyczące przetwarzania danych w naszych serwisach internetowych oraz w ramach świadczenia przez nas innych usług, w tym klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób/usług, zostały określone w naszej Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://unicef.pl/polityka-prywatnosci-i-klauzule-informacyjne.